Prevenzione di l'epatite B o C.
L'infezioni da l'epatite B è da l'epatite C causanu irritazione (infiammazione) è gonfiore di u fegatu. Duvete piglià misure per prevene a cattura o a diffusione di sti virus postu chì queste infezioni ponu causà malatie croniche di fegatu.
Tutti i zitelli anu da piglià u vaccinu contra l'epatite B.
- I zitelli anu da riceve una prima dosa di u vaccinu contra l'epatite B à a nascita. Duvianu avè i trè colpi in a serie da l'età di 6 à 18 mesi.
- I zitelli nati da mamme chì anu avutu l'epatite B acuta o chì anu avutu l'infezzione in u passatu devenu riceve un vaccinu speziale contra l'epatite B in 12 ore dopu a nascita.
- I zitelli menu di 19 anni chì ùn anu micca avutu u vaccinu devenu riceve dosi di "catch-up".
L'Adulti à risicu elevatu per l'epatite B devenu ancu esse vaccinati, cumprese:
- I travagliadori sanitarii è quelli chì campanu cun qualchissia chì hà l'epatite B
- E persone cù malatie renali in fase finale, malatie cronica di fegatu, o infezione da HIV
- Persone cù parechji partinarii sessuali è omi chì anu sessu cù altri omi
- E persone chì utilizanu droghe ricreative, iniettabili
Ùn ci hè micca vaccinu per l'epatite C.
I virus di l'epatite B è C si sparghjenu per u cuntattu cù u sangue o i fluidi corporei di una persona cù u virus. I virus ùn sò micca spargugliati per mezu di cuntattu casuale, cume tenesi per a manu, spartendu stuvigli di manghjà o beie bicchieri, allattendu, basgiendu, abbracciando, tossendu, o starnutendu.
Per evità di vene in cuntattu cù u sangue o i fluidi corporei di l'altri:
- Evite di sparte oggetti persunali, cume rasature o spazzole à denti
- Ùn sparte micca aghi di droghe o altri equipaggiamenti per droghe (cume cannucce per sbuffà droghe)
- Limpiate i sversamenti di sangue cun una soluzione chì cuntene 1 parte di candeggina domestica à 9 parti d'acqua
- Attenti quandu si face tatuaggi è piercings
- Praticà u sessu sicuru (in particulare per a prevenzione di l'epatite B)
U sessu sicuru significa piglià passi prima è durante u sessu chì ponu impedisce d'avè una infezzjoni, o di dà una infezzjoni à u vostru cumpagnu.
U screening di tuttu u sangue donatu hà riduttu a pussibilità di cuntene l'epatite B è C da una trasfusione di sangue. E persone di novu diagnosticate d'infezzione da epatite B devenu esse segnalate à i travagliadori sanitari statali per tracciare l'esposizione di a populazione à u virus.
U vaccinu contra l'epatite B, o un colpu di immunoglobulina per l'epatite B (HBIG), pò aiutà à prevene l'infezioni s'ellu hè ricevutu in 24 ore da u cuntattu cù u virus.
Kim DK, Hunter P.Cumitatu di Cunsigliu per e Pratiche di Immunizazione Programu di Immunizazione Raccomandatu per adulti da 19 anni o più - Stati Uniti, 2019. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2019; 68 (5): 115-118. PMID: 30730868 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30730868.
LeFevre ML; Task Force di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti. Prutezzione per l'infezione da virus di l'epatite B in adolescenti è adulti non incinti: dichjarazione di raccomandazione di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti. Ann Intern Med. 2014; 161 (1): 58-66. PMID 24863637 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24863637.
Pawlotsky J-M. Epatite virale cronica è autoimmune. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2020: chap 140.
Robinson CL, Bernstein H, Romero JR, Szilagyi P.Cumitatu di Cunsigliu per e Pratiche di Immunizazione Programma di Immunizazione Raccomandatu per i zitelli è l'adulescenti di 18 anni o menu - Stati Uniti, 2019. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2019; 68 (5): 112-114. PMID: 30730870 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30730870.
Wedemeyer H. Epatite C. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 80.
Wells JT, Perrillo R. Epatite B. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 79.
- Epatite B
- Epatite C