Malatia renale ateroembolica
A malattia renale ateroembolica (AERD) si verifica quandu e piccule particelle fatte di colesterolu induritu è grassu si sparghjenu in i picculi vasi sanguini di i reni.
AERD hè legata à l'aterosclerosi. L'aterosclerosi hè un disordine cumunu di l'arterie. Accade quandu u grassu, u colesterolu è altre sostanze si accumulanu in i muri di l'arterie è formanu una sostanza dura chjamata placca.
In AERD, i cristalli di colesterolu si staccanu da a placca chì riveste l'arterie. Questi cristalli si movenu in u sangue. Una volta in circulazione, i cristalli si fermanu in picculi vini sanguini chjamati arteriole. Quì, riducenu u flussu di sangue à i tessuti è causanu gonfiore (infiammazione) è danni tissuti chì ponu dannà i reni o altre parti di u corpu. L'occlusione arteriale acuta si produce quandu l'arteria chì furnisce u sangue à u rene diventa improvvisamente bloccata.
I reni sò ingaghjati circa a metà di u tempu. Altre parti di u corpu chì ponu esse implicate includenu a pelle, l'ochji, i musculi è l'osse, u cervellu è i nervi, è l'organi in l'addome. A fallimentu renale acutu hè pussibule se i blocchi di i vasi sanguini di i reni sò severi.
A aterosclerosi di l'aorta hè a causa più cumuna di AERD. I cristalli di colesterolu ponu ancu rompe durante l'angiografia aortica, cateterizazione cardiaca, o chirurgia di l'aorta o altre arterie principali.
In certi casi, AERD pò accade senza una causa cunnisciuta.
I fattori di risicu per AERD sò i stessi fattori di risicu per l'aterosclerosi, cumpresu l'età, u sessu maschile, fumà di sigaretta, pressione alta, colesterolu altu è diabete.
Malatia renale - ateroembolica; Sindrome d'embolizazione di u colesterolu; Atheroemboli - renale; A malatia aterosclerotica - renale
- Sistema urinariu maschile
Greco BA, Umanath K. Ipertensione remonvasculare è nefropatia ischemica. In: Feehally J, Floege J, Tonelli M, Johnson RJ, eds. Nefrologia clinica cumpleta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: cap. 41.
Pastore RJ. Atheroembolism. In: Creager MA, Beckman JA, Loscalzo J, eds. Medicina Vascolare: Un Cumpagnu di a Malattia Cardiaca di Braunwald. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 45.
Textor SC. Ipertensione renovasculare è nefropatia ischemica. In: Yu ASL, Chertow GM, Luyckx VA, Marsden PA, Skorecki K, Taal MW, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 47.