Uttenite u vostru Dottore MS investitu in a vostra Qualità di Vita
Cuntenutu
- U vostru duttore
- Cunsiglii per una Visita Significativa
- Pianificate u vostru tempu
- Teni traccia di i sintomi
- Fate una Lista
- Dite à u vostru duttore ciò chì hè impurtante per voi
- Dumandate ciò chì vulete
- Ùn àbbia paura di a prova è di l'errore
Un diagnosticu di sclerosi multiplica, o MS, pò sente cum'è una pena di vita. Pudete sentitevi fora di u cuntrollu di u vostru corpu, di u vostru futuru è di a vostra propria qualità di vita. Fortunatamente, ci sò parechji aspetti chì pudete ancu cuntrullà, o almenu avè un effettu pusitivu annantu. U vostru primu passu hè di pusà cun u vostru duttore è di parlà di opzioni di trattamentu è di modi per fà chì ogni ghjornu conti.
U vostru duttore
Cum'è un espertu medicu, u rolu di u vostru duttore hè di diagnosticà è trattà a vostra malatia. Tuttavia, ùn hè micca tuttu ciò chì ponu o devenu fà. U vostru duttore hè u vostru cumpagnu in salute, è un bonu cumpagnu deve esse investitu in u vostru benessere generale, sia fisicamente sia mentalmente.
Cunsiglii per una Visita Significativa
I medichi furniscenu assistenza medica per i so pazienti. Tuttavia, u tempu chì avete cù u vostru duttore in ogni appuntamentu hè limitatu. Preparà in anticipu vi aiuterà à sfruttà al massimu u vostru tempu è à assicurà chì tutte e vostre necessità sianu cuperte.
Pianificate u vostru tempu
Quandu fate u vostru appuntamentu, fate sapè à l'uffiziu chì vulete discutere l'opzioni di trattamentu è i prublemi di qualità di vita cù u vostru duttore. Questu li aiuterà à pianificà una quantità adatta di tempu per chì ùn vi sentiate micca affrettati durante u vostru appuntamentu.
Teni traccia di i sintomi
Pò esse utile tene note nantu à i vostri sintomi trà e visite à u vostru duttore. Questu pò aiutà tramindui à nutà mudelli, cume differenze di sintomi secondu l'ora di u ghjornu o u livellu di attività, è qualsiasi peghju o diminuzione di i sintomi cù u tempu. Puderete ancu truvà chì certi cambiamenti di dieta o di stile di vita parenu migliurà certi sintomi.
Fate una Lista
Pigliate u tempu prima per scrive un elencu di ciò chì vulete discutere. Questu ferà risparmià tempu è assicurà chì ùn vi scurdate di nunda. Alcuni temi da cunsiderà includenu:
- tippi di trattamentu
- effetti latu
- gravità di u vostru MS, è pronosticu
- i vostri sintomi, è cumu gestisce li
- cumu funziona u vostru trattamentu attuale (o micca)
- effetti di a dieta è di l'eserciziu
- benefici di vitamina D o altri supplementi
- prublemi di salute mentale, gestendu u stress, l'ansietà è / o a depressione
- terapia complementaria o alternativa
- preoccupazioni per a fertilità o a gravidanza
- a natura ereditaria di MS
- ciò chì custituisce un'emergenza, è chì fà se ne sperimentate una
Dite à u vostru duttore ciò chì hè impurtante per voi
Assicuratevi di cumunicà cù u vostru duttore nantu à e prublemi chì vi contanu u più. E passeghje matinale cù u vostru cane sò una parte impurtante di a vostra rutina ghjurnata? Avete una passione per quilting? Site primurosu di campà solu? Una bona cunniscenza di i vostri bisogni è desideri specifici aiuterà u vostru duttore à fà suggerimenti adatti.
Dumandate ciò chì vulete
Ùn duvete micca avè paura di parlà a vostra mente. U vostru duttore pò favurisce i piani di trattamentu aggressivu, mentre chì pudete preferisce reagisce à e prublemi mentre venenu. Benintesa, i duttori sò l'esperti, ma apprezzanu quandu i pazienti sò informati è ghjucanu un rolu attivu in e so decisioni sanitarie. In a maiò parte di i casi, ùn ci hè micca una decisione di trattamentu "curretta" o "sbagliata". A chjave hè di truvà quellu chì hè bè per voi.
Ùn àbbia paura di a prova è di l'errore
Ùn hè micca raru di pruvà à guidà unu o più trattamenti prima di truvà ciò chì funziona megliu. Inoltre, ciò chì funziona per sei mesi o un annu pò ùn funzionà micca bè à longu andà. Certe volte l'aghjustamenti di medicazione o i cambiamenti sò in ordine. L'impurtante hè di mantene una linea aperta di cumunicazione cù u vostru duttore, in modo da pudè travaglià inseme per tene vi u megliu sensu.