Riturnà à u sport dopu una ferita à a schiena
Pudete fà sport raramente, di modu regulare, o à un livellu cumpetitivu. Ùn importa micca quantu site implicatu, cunsiderate queste dumande prima di vultà à qualsiasi sport dopu una ferita à a schiena:
- Vulete ancu ghjucà à u sport, ancu s'ellu vi stressa a spalle?
- Se continuate cù u sport, continuerete à u listessu livellu o ghjucate à un livellu menu intensu?
- Quandu hè stata a vostra ferita à u schernu? Quantu hè stata grave a ferita? Avete bisognu di chirurgia?
- Avete parlatu di vulè vultà à u sport cù u vostru duttore, fisioterapeuta, o altri fornitori di assistenza sanitaria?
- Avete fattu esercizii per rinfurzà è stende i musculi chì sustenenu a vostra schiena?
- Site sempre in bona forma?
- Sì senza dulore quandu fate i muvimenti chì u vostru sport richiede?
- Avete ritruvatu tuttu o a maiò parte di a gamma di muvimentu in a vostra spina?
Inghjulia à a schiena - ritornu à u sport; Sciatica - ritornu à u sport; Herniata discu - ritornu à u sport; Herniated disk - ritornu à u sport; Stenosi spinali - ritornu à u sport; Dolore di schiena - ritornu à u sport
In a decisione di quandu è se di vultà à un sport dopu avè u lombalgia, a quantità di stress chì qualsiasi sport mette nantu à a vostra spina hè un fattore impurtante da cunsiderà. Se vulete tornà à un sport più intensu o un sport di cuntattu, parlate cù u vostru fornitore è u fisioterapeuta per sapè se pudete fà questu in modu sicuru. U sport di cuntattu o sportu più intensu ùn pò micca esse una bona scelta per voi se:
- Avete avutu una cirurgia in più di un livellu di a vostra spina, cum'è a fusione spinale
- Avè malatie di colonna vertebrale più gravi in a zona induve u mezu di a spina dorsale è a spina bassa si uniscenu
- Avè avutu ripetuta ferita o chirurgia in a stessa zona di a vostra spina
- Avè avutu ferite à u schernu chì anu resultatu in debolezza musculare o ferita nervosa
Fà qualsiasi attività per un periodu troppu longu pò causà ferita. Attività chì implicanu cuntattu, elevazione pesante o ripetitiva, o torce (cume quandu si muvianu o à grande velocità) ponu ancu causà ferite.
Eccu alcuni consiglii generali nantu à quandu vultà à u sport è u condizionamentu. Pò esse sicuru di vultà à u vostru sport quandu avete:
- Nisun dolore o solu dulore dolce
- Range di muvimentu nurmale o guasi nurmale senza dulore
- Riacquistatu abbastanza forza in i musculi relativi à u vostru sport
- Riacquistatu a resistenza chì avete bisognu per u vostru sport
U tippu di ferita à a schiena o di u prublema chì state recuperendu hè un fattore per decide quandu pudete tornà à u vostru sport. Queste sò e linee guida generali:
- Dopu à una distorsione di u schernu o una tensione, duverebbe pudè cumincià à vultà in u vostru sport in pochi ghjorni à parechje settimane sè ùn avete più sintomi.
- Dopu un discu scappatu in una zona di a vostra spina, cù o senza avè una chirurgia chjamata diskectomia, a maiò parte di e persone si recuperanu in 1 à 6 mesi. Duvete fà esercizii per rinfurzà i musculi chì circundanu a spina è l'anca per un ritornu sicuru à u sport. Parechje persone sò capaci di vultà à un livellu cumpetitivu di sport.
- Dopu avè u discu è altri prublemi in u vostru spinu. Duvete esse sottu a cura di un fornitore o di un fisioterapeuta. Duvete piglià ancu più cura dopu e chirurgie chì implicanu a fusione di l'osse di a spina.
Grandi musculi di l'abdomen, di e gambe superiori è di e natiche si attaccanu à a spina dorsale è l'osse pelviche. Aiutanu à stabilizà è prutegge a spina durante l'attività è u sport. A debbulezza in questi musculi pò esse parte di a ragione per a quale avete prima feritu a vostra schiena. Dopu à ripusà è trattà i vostri sintomi dopu a vostra ferita, questi musculi saranu probabilmente ancu più debuli è menu flessibili.
Riturnà questi musculi à u puntu induve sustenenu bè a spina dorsale hè chjamatu rinfurzamentu core. U vostru fornitore è fisioterapeuta vi insegnerà esercizii per rinfurzà questi musculi. Hè impurtante di fà questi esercizii currettamente per prevene ulteriori lesioni è rinfurzà a vostra schiena.
Una volta chì site prontu à vultà à u vostru sport:
- Scaldate cù un muvimentu faciule cum'è marchjà. Questu aiuterà à aumentà u flussu di sangue versu i musculi è i ligamenti in u vostru spinu.
- Stendite i musculi in a parte superiore è inferiore di a schiena è i musculi (musculi grossi in u fondu di e cosce) è quadriceps (musculi grandi in fronte di e cosce).
Quandu site prontu per inizià i muvimenti è l'azzioni implicati in u vostru sport, cuminciate pianu. Prima di andà in piena forza, participà à u sport à un livellu menu intensu. Vede cumu si sente quella notte è u ghjornu dopu prima di cresce lentamente a forza è l'intensità di i vostri muvimenti.
Ali N, Singla A. Lesioni traumatiche di a spina toracolumbare in l'atleta. In: Miller MD, Thompson SR. eds. DeLee, Drez, & Medicina Sportiva Ortopedica di Miller. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 129.
El Abd OH, Amadera JED. Ceppa bassa o distorsione. In: Frontera WR, Silver JK, Rizzo TD Jr, eds. Essenziali di Medicina Fisica è Riabilitazione: Disturbi Musculoskeletrici, Dolore è Riabilitazione. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 48.
- Lesioni à u schernu
- Dolore di schiena
- Lesioni Sportive
- Sicurezza Sportiva