Emofilia
L'emofilia si riferisce à un gruppu di disordini sanguinanti in cui a coagulazione di u sangue dura assai.
Ci hè duie forme di emofilia:
- Emofilia A (emofilia classica, o carenza di fattore VIII)
- Emofilia B (malattia di Natale, o carenza di fattore IX)
Quandu sanguinate, una serie di reazioni si producenu in u corpu chì aiuta à formassi coaguli di sangue. Stu prucessu hè chjamatu cascata di coagulazione. Implica proteine speciali chjamate coagulazione, o fattori di coagulazione. Pudete avè una probabilità più grande di sangu eccessivu se unu o più di questi fattori sò mancanti o ùn funzionanu micca cum'è si deve.
L'emofilia hè causata da a mancanza di fattore di coagulazione VIII o IX in u sangue. In a maiò parte di i casi, l'emofilia hè tramandata per mezu di e famiglie (ereditatu). A maiò parte di u tempu, hè passatu à i zitelli maschili.
U sintomu principale di l'emofilia hè u sangu. I casi lievi ùn ponu micca esse rilevati finu à più tardi in a vita, dopu un sanguinamentu eccessivu dopu a chirurgia o una ferita.
In i peggiori casi, i sanguinamenti si producenu senza ragione. Sanguinamentu internu pò accade in ogni locu è sanguinamentu in e articulazioni hè cumunu.
A più spessu, l'emofilia hè diagnosticata dopu chì una persona hà un episodiu anormale di sangu. Pò esse ancu diagnosticatu da un test di sangue fattu per rilevà u prublema, se altri membri di a famiglia anu a cundizione.
U trattamentu più cumunu hè di rimpiazzà u fattore di coagulazione chì manca in u sangue per via di una vena (infusioni endovenose).
Una cura particulare durante a chirurgia deve esse pigliata se avete stu disordine sanguinante. Dunque, assicuratevi di dì à u vostru chirurgu chì avete stu disordine.
Hè ancu assai impurtante di sparte l'infurmazioni nantu à u vostru disordine cù i parenti di sangue perchè ponu ancu esse affettati.
Unisce à un gruppu di supportu induve i membri spartenu prublemi cumuni ponu alleviare u stress di una malattia (cronica) à longu andà.
A maiò parte di e persone cun emofilia sò capaci di fà attività normali. Ma alcune persone anu sanguinendu in l'articuli, chì ponu limità a so attività.
Un picculu numeru di persone cun emofilia pò more di sangu grave.
Emofilia A; Emofilia classica; Mancanza di fattore VIII; Emofilia B; Malatia di Natale; Mancanza di fattore IX; Disordine di sangu - emofilia
- Coaguli di sangue
Carcao M, Moorehead P, Lillicrap D. Hemophilia A è B. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 135.
Sala JE. Emostasi è coagulazione di u sangue. In: Sala JE, ed. Guyton è Hall Manuale di Fisiologia Medica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 37.
Ragni MV. Patologie emorragiche: carenze di fattore di coagulazione. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 174.