Separazione di e spalle - cura dopu
A separazione di e spalle ùn hè micca una ferita per l'articulazione principale di a spalla stessa. Hè una ferita à a cima di a spalla induve a clavicula (clavicula) scontra a cima di a scapula (acromion di a scapula).
Ùn hè micca listessu chì una dislocazione di e spalle. Una spalla dislocata si produce quandu l'ossu di u bracciu esce da l'articulazione principale di a spalla.
A maiò parte di e ferite di separazione di e spalle sò causate da a caduta nantu à a spalla. Questu resulte in una lacrima in u tessulu chì cunnessa a clavicula è a cima di a scapula. Sti strappi ponu ancu esse causati da accidenti di vitture è ferite sportive.
Questa ferita pò fà chì a spalla pare anormale da a fine di un ossu appiccicatu o di a spalla appesa più bassa di u normale.
U dulore hè di solitu in cima di a spalla.
U vostru duttore sanitariu pò avè tenutu nantu à un pesu mentre vi esamina per vede se a vostra clavicula spunta. Una radiografia di a vostra spalla pò aiutà à diagnosticà una separazione di e spalle. Cù sottili separazioni, una scansione MRI (imaging avanzata) pò esse necessaria per identificà accuratamente a presenza è a misura di a ferita.
A maiò parte di e persone si recuperanu da una separazione di e spalle senza chirurgia, in 2 à 12 settimane. Sarete trattatu cù ghiacciu, medicinali, una fionda, è dopu esercitassi mentre continuate à guarisce.
A vostra recuperazione pò esse più lenta se avete:
- Artrite in a vostra articulazione di e spalle
- Cartilagine dannighjatu (tessutu ammortizzante) trà a vostra clavicula è a cima di a to scapula
- Una separazione severa di e spalle
Pudete bisognu di chirurgia subitu se avete:
- Numbness in i vostri ditti
- Dita fredde
- Debbulezza musculare in u vostru bracciu
- Grava deformità di l'articulazione
Fate un pacchettu di ghiacciu mettendu u ghjacciu in un saccu di plastica sigillabile è avvolgendulu un pannu intornu. Ùn mette micca u saccu di ghjacciu direttamente nantu à a zona, chì u ghjacciu puderia dannà a vostra pelle.
U primu ghjornu di a vostra ferita, applicate u ghjacciu per 20 minuti ogni ora mentre svegliate. Dopu u primu ghjornu, ghiacciate a zona ogni 3 à 4 ore per 20 minuti ogni volta. Fate cusì per 2 ghjorni o più, o cumu indicatu da u vostru fornitore.
Per u dolore, pudete piglià ibuprofene (Advil, Motrin), naproxen (Aleve, Naprosyn), aspirina, o acetaminofene (Tylenol). Pudete cumprà sti medicinali per u dolore senza prescrizione.
- Parlate cù u vostru duttore prima di usà sti medicini se avete malatie cardiache, pressione alta, malatie renali, malatie epatiche, o avete avutu ulcere di stomacu o sanguinamentu.
- Ùn pigliate più cà a quantità raccomandata nantu à a buttiglia.
- Ùn date micca aspirina à i zitelli.
Pudete esse datu una fionda di spalla da aduprà per qualchì settimana.
- Una volta chì avete menu dolore, cuminciate a gamma di esercizii di muvimentu in modo chì a vostra spalla ùn si attacchi in locu. Questu hè chjamatu contrattura o spalla congelata. Verificate cù u vostru fornitore prima di fà una di queste mosioni.
- Dopu chì a vostra ferita hè stata guarita, ùn alzate micca oggetti pesanti per 8 à 12 settimane sò cum'è urdinatu da u vostru fornitore.
Se continuate à avè dolore, u vostru fornitore vi dumanderà probabilmente di tornà in 1 settimana per decide se avete bisognu:
- Vede un ortopedicu (osseu è duttore cumunu)
- Inizià a fisioterapia o a gamma di esercizii di muvimentu
A maiò parte di e dislocazioni di e spalle guariscenu senza cunsequenze gravi. In una ferita grave, ci ponu esse difficoltà à longu andà per alzà oggetti pesanti cù u latu feritu.
Chjamate u vostru duttore o andate subitu in urgenza se avete:
- Dolore severu
- Debbulezza in u vostru bracciu o in e dite
- Dita insensate o fredde
- Una forte diminuzione di quantu si pò move u bracciu
- Un pezzu nantu à a spalla chì face chì a spalla pare anormale
Spalla siparata - cura dopu; Separazione cumuni acromioclaviculari - cura dopu; Separazione A / C - cura dopu
Andermahr J, Ring D, Jupiter JB. Fratture è dislocazioni di a clavicula. In: Browner BD, Jupiter JB, Krettek C, Anderson PA, eds. Traumu Scheletricu: Scienza di Base, Gestione è Ricostruzione. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 48.
Bengtzen RR, Daya MR. Spalla. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 46.
Rizzo TD. Lesioni acromioclaviculari. In: Frontera WR, Silver JK, Rizzo TD, eds. Elementi essenziali di Medicina Fisica è Riabilitazione. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 10.
Scholten P, Stanos SP, Rivers WE, Prather H, Press J. Medicina fisica è approcci di riabilitazione à a gestione di u dolore. In: Benzon HT, Raja SN, Liu SS, Fishman SM, Cohen SP, eds. Elementi essenziali di Medicina per u Dolore. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 58.
- Lesioni è Disordini in Spalla