Cumu pulisce a lingua è a bocca di u zitellu
Cuntenutu
L'igiene orale di u zitellu hè assai impurtante per mantene una bocca sana, è dinò a crescita di i denti senza cumplicazioni. Cusì, i genitori devenu curà a bocca di u zitellu ogni ghjornu, dopu à i pasti, soprattuttu dopu à u pastu di a sera, prima chì u zitellu andessi à dorme.
L'osservazione attenta di a bocca deve esse ancu parte di a rutina d'igiene orale, postu chì hè assai impurtante per rilevà i prublemi orali. Se, durante a pulizia di a bocca, si vedenu macchie bianche opache nantu à i denti di u zitellu, i genitori devenu purtà immediatamente u zitellu à u dentistu, postu chì sti lochi ponu indicà l'iniziu di una cavità. Se si osserva a presenza di macchie bianche nantu à a lingua, pò esse un indicatore di infezzione fungale, cunnisciuta ancu cum'è malatia di tordu.
A cura di a bocca di u criaturu deve principià subitu dopu à a nascita è micca solu quandu nascenu i primi denti, perchè quandu addulcisce u ciuciu di u criaturu o li dà u latte prima di andà à dorme, senza pulisce a bocca di u criaturu, pò sviluppà una carie di buttiglia.
Cumu si pulisce a bocca prima chì nascinu i denti
A bocca di u zitellu deve esse pulita cun gasa o un pannu bagnatu in acqua filtrata. I genitori devenu strufinà a garza o u pannu nantu à e gengive, e guance è a lingua, davanti è daretu, in muvimenti circulari finu à a nascita di i primi denti.
Un'altra opzione hè di aduprà u vostru ditu di silicone, da Beb Confort, per esempiu, chì pò ancu esse adupratu quandu apparsu i primi denti, tuttavia, hè indicatu solu dopu à 3 mesi di età.
In i primi 6 mesi di vita, hè assai cumunu per i zitelli di sviluppà infezioni fungiche in bocca, cunnisciute cum'è tordu o candidiasi orale. Dunque, hè assai impurtante, quandu si pulisce a bocca, osservà attentamente a lingua di u zitellu, per verificà s'ellu ci sò macchie bianche nantu à a lingua. Se i genitori notanu stu cambiamentu, devenu piglià u zitellu à u pediatra per trattamentu. Scuprite in chì cunsiste u trattamentu di u tordulu.
Cumu lavà i denti di criaturu
Dopu à a nascita di i primi denti di u criaturu è finu à l'età di 1 annu, hè cunsigliatu di lavà i denti cun una spazzola adatta à l'età, chì duveria esse dolce, cù una testa chjuca è un manicu grande.
Dapoi u 1u annu di età, duvete lavà i denti di u to zitellu cù una spazzola è aduprà un dentifriciu cù una concentrazione di fluoruru adatta à l'età. Duvete evità di aduprà dentifriciu cù un cuntenutu di fluoruru più altu ch'è u cunsigliatu, perchè pò lasciare macchie bianche nantu à i denti, è hè ancu periculosu sì u vostru zitellu inghjuste quellu fluoruru. A quantità di dentifriciu prupurziunale à a dimensione di a piccula unghia di u zitellu deve esse posta nantu à a spazzola è spazzolata tutti i denti, davanti è daretu, fendu casu à ùn ferisce micca e gengive.