Tularemia
A tularemia hè una infezzione batterica in roditori salvatichi. I batteri sò trasmessi à l'omu attraversu u cuntattu cù u tessutu da l'animali infettatu. I batteri ponu ancu esse passati da zecche, mosche chì mordenu è zanzare.
A tularemia hè causata da u batteriu Francisella tularensis.
L'umani ponu piglià a malatia attraversu:
- Un morsu da una zecca, una mosca o una zanzara infettata
- Respirazione in terra infettata o materiale vegetale
- Cuntattu direttu, per mezu di una rumpitura in a pelle, cù un animale infettatu o u so corpu mortu (u più spessu un cunigliulu, un muscu, un castor o un scoiattolu)
- Manghjà carne infetta (raru)
U disordine si face più comunemente in America di u Nordu è in parte di l'Europa è di l'Asia. In i Stati Uniti, sta malatia si trova più spessu in Missouri, South Dakota, Oklahoma, è Arkansas. Ancu se i focolai ponu accade in i Stati Uniti, sò rari.
Alcune persone ponu sviluppà pneumonia dopu a respirazione di sporcizia infettata o materiale vegetale. Questa infezzione hè stata cunnisciuta per esse in Martha's Vineyard (Massachusetts), induve i batteri sò prisenti in cunigliuli, procioni, è mofette.
I sintomi si sviluppanu da 3 à 5 ghjorni dopu l'esposizione. A malatia di solitu cummencia di colpu. Pò cuntinuà per parechje settimane dopu à l'iniziu di i sintomi.
I sintomi includenu:
- Febbre, brividi, sudore
- Irritazione di l'ochji (cunghjuntivite, se l'infezzione hà iniziatu in l'ochju)
- Mal di testa
- Rigidità articulare, dolore musculare
- Macchia rossa nantu à a pelle, crescente per diventà un dolore (ulcera)
- Mancanza di fiatu
- Perda di pesu
I test per a cundizione includenu:
- Sangue cultura per i batteri
- Test di sangue misurendu a risposta immune di u corpu (anticorpi) à l'infezzione (serulugia per a tularemia)
- Radiografia di pettu
- Test di reazione in catena di polimerasi (PCR) di un campione da un'ulcera
U scopu di u trattamentu hè di curà l'infezzione cù antibiotici.
L'antibiotici streptomicina è tetraciclina sò comunemente usati per trattà sta infezzione. Un altru antibioticu, a gentamicina, hè statu pruvatu cum'è alternativa à a streptomicina. A gentamicina pare esse assai efficace, ma hè stata studiata solu in un picculu numeru di persone perchè hè una malattia rara. L'antibiotici tetraciclina è cloramfenicolu ponu esse aduprati solu, ma ùn sò di solitu una prima scelta.
A tularemia hè fatale in circa u 5% di i casi non trattati, è in menu di l'1% di i casi trattati.
Tularemia pò purtà à sti cumplicazioni:
- Infezzione ossea (osteomielite)
- Infezzione di u sac intornu à u core (pericardite)
- Infezzione di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula spinale (meningite)
- Puntura
Chjamate u vostru duttore sanitariu se i sintomi si sviluppanu dopu à un morsu di roditore, morsa di tick, o esposizione à a carne di un animale salvaticu.
E misure preventive includenu l'usi di guanti quandu si sbuchja o si vestenu animali salvatichi, è stà luntanu da animali malati o morti.
A frebba di u cervu; A frebba di u cunigliulu; Pesta di a valle di Pahvant; Malatia di Ohara; Yato-byo (Giappone); Febru Lemming
- Zecche di cervu
- Zecche
- Tick tick incrustatu in a pelle
- Anticorpi
- Batterie
Penn RL. Francisella tularensis (tularemia). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 229.
Schaffner W. Tularemia è altri Francisella infizzioni. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap 311.