Sindrome di Brugada: chì hè, sintomi è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
U sindrome di Brugada hè una malatie cardiaca rara è ereditaria caratterizata da cambiamenti in l'attività cardiaca chì ponu causà sintomi cum'è vertigini, svenimentu è difficoltà à respirà, in più di causà morte improvvisa in i casi più severi. Stu sindromu hè più cumunu in l'omi è pò accade in ogni mumentu di a vita.
U sindrome di Brugada ùn hà cure, tuttavia pò esse trattatu secondu a gravità è di solitu implica l'implantazione di un cardiodefibrillatore, chì hè un dispositivu incaricatu di monitorà è curregge i battiti cardiaci quandu ci hè a morte subita, per esempiu. U sindromu Brugada hè identificatu da u cardiologu per mezu di l'elettrocardiogramma, ma i testi genetichi ponu esse ancu fatti per verificà se a persona hà a mutazione rispunsevule per a malatia.
Segnali è sintomi
U sindrome di Brugada ùn hà di solitu sintomi, tuttavia, hè cumunu per a persona cun questu sindromu di sperimentà episodi di sturdimentu, svenimentu o difficoltà à respirà. Inoltre, hè caratteristicu di stu sindrome chì si faci una cundizione severa di arritmia, in u quale u core pò batte più lente, fora di ritmu o più veloce, chì ghjè di solitu ciò chì accade. Sì sta situazione ùn hè micca trattata, pò purtà à morte subita, chì hè una cundizione caratterizata da a mancanza di sangue chì pompi in u corpu, purtendu à svenimentu è assenza di polsu è respirazione. Vede quale sò e 4 cause principali di morte subita.
Cumu identificà
U sindrome di Brugada hè più cumunu in l'omi adulti, ma pò accade in ogni mumentu di a vita è pò esse identificatu attraversu:
- Elettrocardiogramma (ECG), induve u duttore valuterà l'attività elettrica di u core attraversu l'interpretazione di grafichi generati da u dispusitivu, pudendu verificà u ritmu è a quantità di battiti cardiaci. U sindrome di Brugada hà trè profili nantu à l'ECG, ma ci hè un prufilu più frequente chì pò chjude u diagnosticu di sta sindrome. Capite à chì serve è cumu si face l'elettrocardiogramma.
- Stimulazione da droghe, in quale ci hè l'usu da u paziente di una medicazione capace di alterà l'attività di u core, chì pò esse percepita per mezu di l'elettrocardiogramma. Di solitu a medicina aduprata da u cardiologu hè Ajmalina.
- Pruvenzi genetichi o cunsiglii, perchè hè una malattia ereditaria, hè assai probabile chì a mutazione responsabile di a sindrome sia presente in u DNA, è pò esse identificata per mezu di test moleculari specifici. Inoltre, u cunsigliu geneticu pò esse fattu, in quale a probabilità di sviluppà a malatia hè verificata. Vede à chì serve u cunsigliu geneticu.
U sindrome di Brugada ùn hà cure, hè una cundizione genetica è ereditaria, ma ci sò manere di prevene l'iniziu, cume evità l'usu di alcolu è di medicinali chì ponu purtà à aritmia, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Quandu a persona hè in altu risicu di morte subita, di solitu hè raccomandatu da u duttore di mette un defibrillatore cardioverter implantabile (ICD), chì hè un dispositivu impiantatu sottu à a pelle incaricatu di monitorà i ritmi cardiaci è di stimulare l'attività cardiaca quandu hè indebolitu.
In i casi i più lievi, in i quali a probabilità di morte subita hè bassa, u duttore pò raccomandà l'usu di medicinali, cume a quinidina, per esempiu, chì hà a funzione di bluccà alcuni vasi di u core è di riduce u numeru di contrazioni, essendu utile per u trattamentu di arritmie, per esempiu.