Pigliate parechje medicinali in modu sicuru
Se pigliate più di una medicina, hè impurtante piglià li cun cura è in modu sicuru. Alcuni medicinali ponu interagisce è causà effetti collaterali. Pò dinò esse difficiule di tene traccia di quandu è cume piglià ogni medicamentu.
Eccu cunsiglii per aiutavvi à seguità i vostri medicinali è à piglià li cum'è urdinatu.
Pudete piglià più di una medicina per trattà una sola cundizione. Pudete ancu piglià diversi medicinali per trattà più di un prublema di salute. Per esempiu, pudete piglià una statina per abbassà u vostru colesterolu, è un beta-bloccatore per cuntrullà a vostra pressione sanguigna.
L'adulti anziani anu spessu più di una cundizione di salute. Cusì sò più propensi à piglià parechji medicinali.
Più pigliate medicinali, più avete bisognu di usalli cun cura. Ci hè parechji risichi quandu si piglia più medicinali.
- Pudete esse più propensu à avè effetti collaterali. Perchè a maiò parte di i medicinali ponu avè effetti collaterali, più si adopranu medicinali, più probabilmente averete effetti collaterali. Prendere certi medicinali pò ancu aumentà u risicu di cadute.
- Avete un risicu più altu per l'interazzione di droghe. Una interazione hè quandu una medicina affetta cume funziona un'altra medicina. Per esempiu, presa inseme, una medicina pò fà l'altra medicina più forte. I medicinali ponu ancu interagisce cù l'alcol è ancu alcuni alimenti. Alcune interazzioni ponu esse gravi, ancu minacciose per a vita.
- Pudete truvà difficiule à tene traccia di quandu piglià ogni medicamentu. Pudete ancu dimenticà chì medicina avete pigliatu à un certu tempu.
- Pudete piglià una medicina chì ùn avete micca bisognu. Questa pò esse più probabile chì accade se vedi più di un fornitore di assistenza sanitaria. Pudete esse prescritti diversi medicini per u listessu prublema.
Alcune persone anu più probabilità di avè prublemi da piglià più medicinali:
- E persone chì sò prescritti 5 o più medicinali. U più medicini chì pigliate, più alta hè a possibilità di interazioni o effetti collaterali. Puderete ancu truvà difficiule à ricurdà tutte l'interazzione pussibule di droga.
- E persone chì piglianu medicinali prescritti da più di un fornitore. Un fornitore ùn pò micca sapè chì state pigliendu medicinali chì un altru fornitore vi hà datu.
- Adulti maiò. À l'età, u vostru corpu elabureghja i medicinali in modu diversu. Per esempiu, i vostri reni ùn puderanu micca travaglià bè cum'è prima. Chistu pò significà chì più medicina ferma in u vostru corpu per più tempu. Questu pò purtà à livelli periculosi di medicinali in u vostru sistema.
- Persone in l'uspidale. Quandu site in l'uspidale, puderete vede novi fornitori chì ùn sò micca familiarizati cù a vostra storia di salute. Senza sta cunniscenza, ponu prescrive una medicina chì pò interagisce cù medicinali chì avete dighjà pigliatu.
Questi suggerimenti ponu aiutà à piglià tutti i vostri medicinali in modu sicuru:
- Mantene un elencu di tutti i medicini chì pigliate. A vostra lista deve cuntene tutti i medicinali prescritti è senza prescrizione (OTC). I medicinali OTC includenu vitamine, supplementi è prudutti di erbe. Mantene una copia di a lista in u vostru portafogliu è in casa.
- Verificate a vostra lista di medicinali cù i vostri fornitori è farmacisti. Discutite a lista cù u vostru fornitore ogni volta chì avete un appuntamentu. Chiedite à u vostru fornitore se avete sempre bisognu di piglià tutti i medicinali nantu à a vostra lista. Chiede ancu se una di e dosi deve esse cambiata. Assicuratevi di dà à tutti i vostri fornitori una copia di u vostru listinu di medicinali.
- Fate dumande nantu à qualsiasi droga nova chì vi sò prescritti. Assicuratevi di capisce cumu piglialli. Dumandate ancu se un medicamentu novu puderia interagisce cù qualsiasi medicamentu o supplementu chì state dighjà pigliatu.
- Pigliate e vostre medicine esattamente cum'è u vostru fornitore vi dice. Sì avete dumande nantu à cumu o perchè piglià a vostra medicina, dumandate à u vostru fornitore. Ùn saltate micca e dosi, o smettite di piglià i vostri medicinali.
- Se si notanu effetti collaterali, dite à u vostru fornitore. Ùn smette micca di piglià i vostri medicinali, à menu chì u vostru fornitore vi dica.
- Mantene e vostre medicine organizate. Ci hè parechje manere di seguità i vostri medicini. Un organizatore di pillule pò aiutà. Pruvate unu o più metudi è vedi ciò chì funziona per voi.
- Se avete un sughjornu in ospedale, portate a vostra lista di medicinali cun voi. Parlate cù u vostru duttore nantu à a sicurezza medica mentre site in ospedale.
Chjamate se avete dumande o sì cunfunditu nantu à e indicazioni per a vostra medicina. Chjamate sè avete qualchì effetti secundariu da i vostri medicini. Ùn smette micca di piglià alcuna medicina, a menu chì u vostru fornitore ùn vi dica di fermà.
Polifarmacia
Agenzia per a Ricerca Sanitaria è u situ di qualità. 20 cunsiglii per aiutà à prevene l'errori medichi: scheda informativa di u paziente. www.ahrq.gov/patients-consumers/care-planning/errors/20tips/index.html. Actualizatu d'Agostu 2018. Accessu u 2 di Nuvembre di u 2020.
U situ di l'Istitutu Naziunale per l'Aging. www.nia.nih.gov/health/safe-use-medicines-older-adults. Actualizatu u 26 di ghjugnu di u 2019. Accessu à u 2 di nuvembre di u 2020.
Ryan R, Santesso N, Lowe D, et al. Intervenzioni per migliurà l'usu di medicinali sicuri è efficaci da i consumatori: una visione generale di e riviste sistematiche. Cochrane Database Syst Rev. 2014; 29 (4): CD007768. PMID: 24777444 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24777444/.
U situ web di l'US Food and Drug Administration. Assicurendu un usu sicuru di a medicina. www.fda.gov/drugs/buying-using-medicine-safely/ensuring-safe-use-medicine. Actualizatu u 12 di settembre di u 2016. Accessu à u 2 di nuvembre di u 2020.
- Reazzioni à a droga