Leukoplakia
Leukoplakia sò macchie nantu à a lingua, in bocca, o à l'internu di a guancia.
Leukoplakia affetta e mucose di a bocca. A causa esatta ùn hè micca cunnisciuta. Pò esse da causa di irritazioni cum'è:
- Denti grezzi
- Lochi ruvidi nantu à protesi dentarie, ripieni è corone
- Fumà o altru usu di tabacchi (cheratosi di i fumatori), in particulare i pipi
- Tenendu tabaccu da masticà o tabacchinu in bocca per un longu periodu di tempu
- Bevendu assai alcolu
U disordine hè più cumunu in adulti anziani.
Un tipu di leucoplakia di a bocca, chjamata leucoplachia orale pelosa, hè causata da u virus Epstein-Barr. Si vede soprattuttu in e persone cun HIV / AIDS. Pò esse unu di i primi segni di infezzione da HIV. A leucoplakia pelosa orale pò cumparisce ancu in altre persone chì u sistema immunitariu ùn funziona micca bè, cume dopu un trapianto di midollo osseu.
I patch in bocca si sviluppanu di solitu nantu à a lingua (lati di a lingua cù leucoplacia orale pelosa) è nantu à l'internu di e guance.
I patch di Leukoplakia sò:
- U più spessu biancu o grisgiu
- In forma irregulare
- Fuzzy (leucoplachia orale è pelosa)
- Pocu alzatu, cù una superficia dura
- Impussibule di esse raspiatu
- Dolurosu quandu e maniche di bocca entranu in cuntattu cù cibi acidi o piccanti
Una biopsia di a lesione cunferma u diagnosticu. L'esame di a biopsia pò truvà cambiamenti chì indicanu u cancheru orale.
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di sbarrazzassi di u patch di leucoplachia. Eliminà a fonte d'irritazione pò causà a sparizione di u patch.
- Trattate e cause dentali cume i denti ruvidi, a superficie di a protesi irregulare, o i ripieni u più prestu pussibule.
- Smette di fumà o aduprà altri prudutti di tabaccu.
- Ùn beie alcolu.
Se l'eliminazione di a fonte di l'irritazione ùn funziona micca, u vostru duttore di sanità pò suggerisce di applicà una medicina à u patch o aduprà una chirurgia per rimuoverla.
Per a leucoplakia orale pelosa, piglià a medicina antivirale di solitu provoca a sparizione di u patch. U vostru fornitore pò suggerisce ancu di applicà una medicina à u patch.
Leukoplakia hè di solitu innocu. I patch in bocca si schiariscenu spessu in poche settimane o mesi dopu a rimozione di a fonte d'irritazione.
In certi casi, i patch ponu esse un primu segnu di cancheru.
Chjamate per un appuntamentu cù u vostru fornitore se avete qualchì patch chì pareva leucoplachia o leucoplakia pelosa.
Smette di fumà o aduprà altri prudutti di tabaccu. Ùn beie alcolu, nè limite u numeru di bevande chì avete. Avè trattatu i denti grezzi è riparati subitu l'apparechji dentali.
Leucoplachia pelosa; Cheratosi di u fumatore
Holmstrup P, Dabelsteen E. Leukoplakia orale-per trattà o micca per trattà. Disca Orale. 2016; 22 (6): 494-497.PMID: 26785709 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26785709.
James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. Disturbi di e mucose In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM, eds. Malatie di a Pelle d’Andrews. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 34.
Sciubba JJ. Lesioni di a mucosa orale. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 89.