Cavità dentale
E cavità dentali sò fori (o danni strutturali) in i denti.
A carie dentale hè un disordine assai cumunu. U più spessu si presenta in i zitelli è i ghjovani adulti, ma pò influenzà chiunque. A carie dentale hè una causa cumuna di perdita di denti in i più ghjovani.
I batteri si trovanu nurmalmente in bocca. Sti batteri cambianu l'alimenti, in particulare u zuccheru è l'amidu, in acidi. Batterie, acidi, pezzi alimentari è saliva si combinanu in bocca per formà una sostanza appiccicosa chjamata placca. A placca si appiccica à i denti. Hè u più cumunu nantu à i molari di daretu, ghjustu sopra a linea di gomma nantu à tutti i denti, è à i bordi di i ripieni.
A placca chì ùn hè micca cacciata da i denti si trasforma in una sustanza chjamata tartara, o calculu. A placca è u tartru irritanu e gengive, resultendu in gingivitis è parodontite.
A placca cumencia à accumule nantu à i denti in 20 minuti dopu avè manghjatu. S'ellu ùn hè micca cacciatu, s'indurisce è si trasforma in tartru (calculu).
L'acidi in placca danneghjanu u smaltu chì copre i denti. Crea dinò fori in u dente chjamati cavità. E cavità di solitu ùn ferenu micca, a menu chì crescenu assai grande è affettanu i nervi o causanu una frattura di denti. Una cavità micca trattata pò purtà à una infezzione in u dente chjamata ascessu di u dente. A carie dentale non trattata distrugge ancu l'internu di u dente (polpa). Questu richiede un trattamentu più ampiu, o forse a rimozione di u dente.
I carboidrati (zuccheri è amidi) aumentanu u risicu di carie. L'alimenti appiccicosi sò più dannosi ch'è l'alimenti micca appiccicose perchè fermanu annantu à i denti. U spuntinu frequente aumenta u tempu chì l'acidi sò in cuntattu cù a superficia di u dente.
Ùn ci pò esse sintomi. Se i sintomi si verificanu, ponu include:
- Dolore di dente o sensazione di dolore, in particulare dopu à alimenti è bevande dolci o caldi o freddi
- Fossa visibili o fori in i denti
A maiò parte di e cavità sò scuperta in i primi stadii durante i cuntrolli dentali di rutina.
Un esame dentale pò mustrà chì a superficia di u dente hè dolce.
I raggi X dentali ponu mostrà alcune cavità prima ch'elli ponu esse visti solu guardendu solu i denti.
U trattamentu pò aiutà à prevene i danni di i denti da cunduce à cavità.
U trattamentu pò implicà:
- Ripieni
- Curone
- Canali radichi
I dentisti riempenu i denti eliminendu u materiale di denti decadutu cù un trapanu è rimpiazzendulu cù un materiale cum'è resina composita, ionomer di vetru, o amalgama. A resina composita più currisponde à l'aspettu naturale di i denti, è sò preferite per i denti frontali. Ci hè una tendenza à aduprà resina cumposta di alta resistenza ancu in i denti posteriori.
E curone o "tappi" sò aduprate se a carie dentale hè larga è ci hè una struttura limitata di i denti, chì pò causà denti indebuliti. Grandi ripieni è denti debuli aumentanu u risicu di a rotura di u dente. A zona decaduta o indebulita hè rimossa è riparata. Una curona hè stallata annantu à u restu di u dente. E curone sò spessu fatte d'oru, porcellana, o porcellana attaccata à u metallu.
Un canale radicale hè raccomandatu se u nervu in un dente muore da decadenza o ferita. U centru di u dente, cumpresu u nervu è u tessulu di i vasi sanguigni (polpa), hè eliminatu cù e porzioni decadute di u dente. E radiche sò piene di materiale di tenuta. U dente hè pienu, è una corona hè necessaria in a maiò parte di i casi.
U trattamentu spessu salva u dente. U trattamentu hè menu dulurosu è menu caru s'ellu si face prestu.
Puderete bisognu di medicinali numbing è di medicinali per u dolore da prescrizione per alleviare u dolore durante o dopu u travagliu dentale.
L'ossidu nitru cù anesteticu lucale o altri medicinali pò esse una opzione se avete paura di trattamenti dentali.
E cavità dentali ponu purtà à:
- Disconfort o dolore
- Dente fratturata
- Incapacità di muzzicà nantu à u dente
- Abscesu dente
- Sensibilità à i denti
- Infezzione di l'ossu
- Perda ossea
Chjamate u vostru dentistu se avete dolore, disconfort o vedite macchie scure nantu à i denti.
Vede u vostru dentistu per una pulizia di rutina è esame se ùn l'avete micca avutu in l'ultimi 6 mesi.
L'igiene orale hè necessaria per prevene e cavità. Si tratta di pulizia prufessiunale regulare (tutti i 6 mesi), spazzolà almenu duie volte à ghjornu, è usà u filettu almenu ogni ghjornu. I raggi X ponu esse presi ogni annu per rilevà u pussibule sviluppu di cavità in e zone ad alto risicu di a bocca.
Hè megliu manghjà cibi gommosi è appiccicosi (cume frutta secca o caramelle) cum'è parte di un pastu piuttostu chè solu cum'è spuntinu. Sè pussibule, lavate i vostri denti o lavate a bocca cù acqua dopu avè manghjatu questi alimenti. Limite u spuntinu, postu chì crea un apportu custante di acidu in bocca. Evite un bevimentu custante di bevande zuccherate o succhendu spessu su caramelle è zecche.
I sigillanti dentali ponu prevene alcune cavità. I sigillanti sò rivestimenti sottili simili à u plasticu applicati à e superfici di masticazione di i molari. Stu revestimentu impedisce l'accumulazione di placca in i groove profondi nantu à queste superfici. I sigillanti sò spessu appiicati nantu à i denti di i zitelli, pocu dopu a so entrata di i so molari. E persone anziane ponu ancu prufittà di sigillanti di denti.
U fluoru hè spessu cunsigliatu per prutegge contra a carie. E persone chì piglianu u fluoru in l'acqua potabile o pigliendu supplementi di fluoruru anu menu carie dentale.
U fluoruru topicu hè ancu cunsigliatu per prutege a superficia di i denti. Questu pò include un dentifriciu à fluoruru o collutore. Parechji dentisti includenu l'applicazione di soluzioni topiche di fluoruru (applicate à una zona lucalizata di i denti) in parte di visite di rutina.
Carie; Carie dentale; Cavità - dente
- Anatomia di u dente
- Caricatura dentale di u biberon
Chow AW. Infezzioni di a cavità orale, u collu è a testa. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Principi è Pràtica di Mandell, Douglas è Bennett di e Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 64.
Dhar V. Carie dentale. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 338.
Rutter P. Gastroenterologia. In: Rutter P, ed. Farmacia di a Comunità. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 7.