Scleroma
![Rhinoscleroma (Klebsiella rhinoscleromatis); A Granuloma In Your Nose](https://i.ytimg.com/vi/HtEQuETZgaI/hqdefault.jpg)
Un scleroma hè un pezzu induritu di tissutu in a pelle o in e mucose. U più spessu si forma in a testa è u collu. U nasu hè u locu più cumunu per i scleromi, ma si ponu ancu furmà in a gola è in i pulmoni superiori.
Un scleroma pò formassi quandu una infezione batterica cronica causa infiammazione, gonfiore è cicatrici in i tessuti. Sò più cumuni in l'America Centrale è Sudamericana, l'Africa, u Mediu Oriente, l'Asia, l'India è l'Indonesia. Scleromi sò rari in i Stati Uniti è in Europa Occidentale. U trattamentu pò richiede una chirurgia è un cursu longu di antibiotici.
Indurazione; Rinoscleroma
Donnenberg MS. Enterobacteriaceae. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 220.
Grayson W, Calonje E. Malatie infettive di a pelle. In: Calonje E, Brenn T, Lazar AJ, Billings SD, eds. Patologia di a Pelle di McKee. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 18.
James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. Infezioni batteriali. In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM, eds. Malatie di a Pelle di Andrews: Dermatologia Clinica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 14.