Adenoide: chì hè, sintomi è quandu si ritira
Cuntenutu
L'Adenoide hè un inseme di tissutu linfaticu, simile à i ganglii, chì face parte di u sistema immunitariu per a difesa di u corpu contr'à i microorganismi. Ci sò 2 adenoidi, situati da ogni latu, in a transizione trà u nasu è a gola, a regione induve passa u soffiu di l'aria è induve cumencia a cumunicazione cù l'arechja.
Inseme cù e tonsille, chì si trovanu in u fondu di a gola, facenu parte di u cosiddettu Anellu Linfaticu di Waldeyer, incaricatu di prutege a regione di e cavità nasali, bocca è gola, chì si sviluppanu è crescenu mentre u sistema immunitariu si sviluppa si sviluppa, trà 3 à 7 anni di età, è deve regressà durante l'adolescenza.
Tuttavia, in certi zitelli, l'adenoidi è e tonsille ponu diventà assai grandi o persistentemente infiammati, cù infezioni costanti, perdendu a so capacità protettiva è causendu prublemi di salute, cume difficoltà di respirazione. Dunque, l'otorinolaringologu pò indicà a necessità di chirurgia per rimuoverla.
Chì sintomi ponu causà
Quandu l'adenoidi sò eccessivamente ingranditi, chjamati ipertrofiati, o quandu diventanu persistentemente infettati è infiammati, chjamata adenoidite, alcuni di i sintomi causati sò:
- Difficultà à respirà per u nasu, respira spessu per a bocca;
- Respirazione rumurosa;
- Ronchi, pause in respirazione è tossu durante u sonnu;
- Parla cum'è se u so nasu sia sempre bluccatu;
- Episodi frequenti di faringite, sinusite è otite;
- Difficultà di sente;
- Cambiamenti dentali, cume u disallineamentu di l'arcu dentale è cambiamenti in a crescita di l'osse facciali.
Inoltre, a riduzione di l'ossigenazione durante u sonnu provoca cambiamenti in u sviluppu di u zitellu, chì pò causà situazioni cume difficultà à cuncentrazione, irritabilità, iperattività, sonnolenza durante u ghjornu, calata di e prestazioni scolastiche è fallimentu di a crescita.
Alcuni di sti sintomi sò ancu cumuni in e persone cù sinusite. Vede i sintomi in casu di sinusitis per sapè cumu diferenze.
Cumu hè u trattamentu
Generalmente, quandu l'adenoidi sò infettati, u trattamentu iniziale pò esse fattu cù l'usu di antibiotici, cum'è Amoxicillina, in più di antiinflamatori o corticosteroidi, quandu si infiammanu per via di allergie. Tuttavia, se l'adenoidi sò spessu infiammati è compromettenu a respirazione, u pediatra pò cunsigliallu di fà una chirurgia per rimuoverli è migliurà a qualità di a vostra respirazione è prevene ulteriori infezioni.
Quandu a cirurgia hè indicata
A cirurgia, chjamata adenoidectomia, hè una opzione quandu u trattamentu cù i medicazione ùn funziona micca currettamente o quandu u zitellu passa per sintomi frequenti di adenoidite. L'indicazioni principali per a cirurgia include:
- Otitis o sinusite recurrente;
- Perda Auditiva;
- Apnea di u sonnu;
- Ostruzione nasale cusì grave chì u zitellu ùn pò respirà chè per a bocca.
Hè una prucedura fatta sottu anestesia generale, cù a rimozione di l'adenoidi per a bocca. In a listessa prucedura, e tonsille ponu esse ancu rimosse, è postu chì si tratta di una chirurgia relativamente simplice, hè pussibule di vultà in casa u listessu ghjornu chì a prucedura. Scuprite più infurmazioni nantu à cumu si face è a recuperazione da a cirurgia adenoide.
A rimozione di adenoidi ùn influenza micca u sistema immunitariu, postu chì ci sò altri meccanismi di difesa di u corpu chì continuanu à agisce in a difesa di l'organismu.