Trichomoniasi
A tricomoniasi hè una infezzione di trasmissione sessuale causata da u parassita Trichomonas vaginalis.
Trichomoniasis ("trich") si trova in u mondu. In i Stati Uniti, a maiò parte di i casi si presentanu in donne trà 16 è 35 anni. Trichomonas vaginalis hè spargugliatu per u cuntattu sessuale cù un cumpagnu infettatu, sia per u cuntattu di u pene à a vagina o da u cuntattu da vulva à vulva. U parasite ùn pò micca sopravvive in bocca o in rettu.
A malatia pò influenzà l'omi è e donne, ma i sintomi sò diversi. L'infezzione di solitu ùn causa sintomi in l'omi è si ne và da sola in poche settimane.
E donne ponu avè sti sintomi:
- Disconfortu cù l'attuale
- Pruritu di e cosce interne
- Scaricamentu vaginale (magru, giallu-verde, spumante o spumante)
- Prurite vaginali o vulvari, o gonfiore di i labbra
- Odore vaginale (cattivu o forte odore)
L'omi chì anu sintomi ponu avè:
- Brucia dopu l'urinazione o l'ejaculazione
- Prurite di uretra
- Pocu scarica da l'uretra
In ocasioni, alcuni omi cun trichomoniasis ponu sviluppà:
- Gonfiore è irritazione in a glàndula prostata (prostatite).
- Gonfiore in l'epididimu (epididimite), u tubu chì cullega u testicu cù i vas deferenti. U vasu deferente cullega i testiculi à l'uretra.
In e donne, un esame pelvicu mostra macchie rosse nantu à u muru vaginale o u cervice. Esaminà a scarica vaginale sottu un microscopiu pò presentà segni di infiammazione o di germi causanti infezioni in i fluidi vaginali. Un Papanicolau pò ancu diagnosticà a cundizione, ma ùn hè micca necessariu per u diagnosticu.
A malatia pò esse difficiule da diagnosticà in l'omi. L'omi sò trattati se l'infezzione hè diagnosticata in unu di i so cumpagni sessuali. Puderanu ancu esse trattati se tenenu sintomi di brucia o uretrale uretrale, ancu dopu avè trattatu per gonorrea è chlamydia.
L'antibiotici sò cumunemente usati per curà l'infezzione.
Ùn beie alcolu mentre pigliate a medicina è per 48 ore dopu. Fate cusì pò causà:
- Nausea severa
- Dolore addominale
- Vumitu
Evite u rapportu sessuale finu à avè finitu u trattamentu. I vostri cumpagni sessuali devenu esse trattati à tempu, ancu s'elli ùn anu micca sintomi. Se avete statu diagnosticatu cù una infezione di trasmissione sessuale (STI), duvete esse verificatu per altre STI.
Cù un trattamentu currettu, puderete recuperà cumpletamente.
Infezzione à longu andà pò causà cambiamenti in u tessutu nantu à u cervice. Sti cambiamenti ponu esse vistu nantu à un fruttu di rutina di Pap. U trattamentu deve esse iniziatu è u fruttu di Papanicolau ripetutu 3 à 6 mesi dopu.
U trattamentu di a tricomoniasi aiuta à prevene chì si sparghji à i partenarii sessuali. A trichomoniasi hè cumuna trà e persone cun HIV / AIDS.
Sta cundizione hè stata ligata à a nascita prematura in e donne incinte. Più ricerca nantu à a tricomoniasi in gravidanza hè sempre necessaria.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete qualchì scarica vaginale inusuale o irritazione.
Chjamate ancu se suspettate chì site statu espostu à a malatia.
Praticà un sessu più sicuru pò aiutà à riduce u risicu di infezioni di trasmissione sessuale, cum'è a trichomoniasi.
A parte l'astinenza totale, i preservativi restanu a prutezzione migliore è più affidabile contr'à infezioni di trasmissione sessuale. I preservativi devenu esse aduprati cunstante è currettamente per esse efficaci.
Trichomonas vaginitis; STD - vaginitis trichomonas; STI - vaginitis trichomonas; Infezzione di trasmissione sessuale - vaginitis trichomonas; Cervicitis - vaginitis trichomonas
- Anatomia uterina normale (sezione di tagliu)
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Trichomoniasi. www.cdc.gov/std/tg2015/trichomoniasis.htm. Actualizatu u 12 d'aostu 2016. Accessu u 3 di ghjennaghju 2019.
McCormack WM, Augenbraun MH. Vulvovaginitis è cervicitis. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 110.
Telford SR, Krause PJ. Babesiosi è altre malatie protozoo. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 353.