Sifilide congenita
A sifilide congenita hè una infezzione severa, disabilitante, è spessu periculosa per a vita vista in i zitelli. Una mamma incinta chì hà a sifilide pò sparghje l'infezzione à traversu a placenta à u nascitoghju.
A sifilide congenita hè causata da i batteri Treponema pallidum, chì hè passatu da mamma à zitellu durante u sviluppu fetale o à a nascita. Finu à a mità di tutti i zitelli infettati da sifilide mentre sò in l'utru morenu pocu prima o dopu a nascita.
Malgradu u fattu chì sta malattia pò esse guarita cù antibiotici se catturata prestu, i tassi crescenti di sifilide in e donne incinte in i Stati Uniti anu aumentatu u numeru di zitelli nati cù sifilide congenita dapoi u 2013.
A maiò parte di i zitelli chì sò infettati prima di a nascita parenu normali. Cù u tempu, i sintomi ponu sviluppà. In i zitelli di menu di 2 anni, i sintomi ponu include:
- Fegatu allargatu è / o milza (massa in u ventre)
- Fallimentu di guadagnà pesu o fallimentu di prosperà (cumpresu prima di a nascita, cun bassu pesu à a nascita)
- Frebba
- Irritabilità
- Irritazione è cracking di a pelle intornu à a bocca, i genitali è l'anu
- Rash cuminciendu cum'è picculi blister, in particulare in i palmi è e piante, è dopu cambiendu in rash di culore di rame, piattu o accidentatu
- Anomalie scheletriche (bone)
- Micca capace di move un bracciu o una ghjamba dulurosa
- Fluidu acquosu da u nasu
I sintomi in zitelli anziani è zitelli ponu include:
- Denti anormali intagliati è in forma di peg, chjamati denti di Hutchinson
- Dolore à l'osse
- Cecceccu
- Nubbiatura di a córnea (a copertura di u globu oculare)
- Diminuzione di l'audizione o di a sordità
- Deformità di u nasu cun ponte nasale appiattitu (nasu di sella)
- Patch grisgiu, cum'è mucus intornu à l'anu è a vagina
- Gonfiore di l'articulu
- Sabre stinchi (prublema di l'ossu di a gamba bassa)
- Cicatrici di a pelle intornu à a bocca, i genitali è l'anu
Se l'infezzione hè suspettata à u mumentu di a nascita, a placenta serà esaminata per i segni di sifilide. Un esame fisicu di u criaturu pò mustrà segni d'infiammazione di u fegatu è di a mila è d'infiammazione di l'osse.
Un test di sangue di rutina per a sifilide hè fattu durante a gravidanza. A mamma pò riceve i seguenti analisi di sangue:
- Pruvenza assorbita di anticorpi treponemali fluorescenti (FTA-ABS)
- Reagine di plasma rapidu (RPR)
- Test di laburatoriu di ricerca di malatie veneriche (VDRL)
Un zitellu o un zitellu pò avè i testi seguenti:
- Radiografia di l'osse
- Esame in campu scuru per rilevà e batteri di sifilide à u microscopiu
- Esaminazione oculare
- A puntura lumbare (spin spin) - per eliminà u fluidu spinali per pruvà
- Analisi di sangue (simili à quelli elencati sopra per a mamma)
A penicillina hè a droga di scelta per trattà stu prublema. Pò esse datu da IV o cum'è un colpu o iniezione. Altri antibiotici ponu esse aduprati se u zitellu hè allergicu à a penicillina.
Parechji zitelli chì sò stati infettati à l'iniziu di a gravidanza sò nati nati. U trattamentu di a futura mamma riduce u risicu per a sifilide congenita in u zitellu. I zitelli chì sò infettati quandu passanu per u canali di nascita anu una prospettiva migliore di quelli chì sò infettati prima durante a gravidanza.
I prublemi di salute chì ponu esse se u zitellu ùn hè micca trattatu includenu:
- Cecceccu
- Surdità
- Deformità di a faccia
- Problemi di u sistema nervosu
Chjamate u vostru duttore sanitariu se u vostru zitellu hà segni o sintomi di sta situazione.
Se pensate chì pudete avè a sifilide è sì incinta (o pensate à incinta), chjamate subitu u vostru fornitore.
Pratiche sessuale più sicure aiutanu à prevene a diffusione di a sifilide. Se suspettate di avè una malattia di trasmissione sessuale cum'è a sifilide, cercate subitu assistenza medica per evità complicazioni cum'è infettà u vostru zitellu durante a gravidanza o a nascita.
A cura prenatale hè assai impurtante. E prove di sangue di rutina per a sifilide sò fatte durante a gravidanza. Queste aiutanu à identificà e mamme infettate da pudè esse trattate per riduce i risichi per u criaturu è per elli. I zitelli nati da mamme infettate chì anu ricevutu un trattamentu antibioticu currettu durante a gravidanza sò à u minimu risicu di sifilide congenita.
Sifilide fetale
Dobson SR, Sanchez PJ. Sifilide. In: Cherry JD, Harrison GJ, Kaplan SL, Steinbach WJ, Hotez PJ, eds. Manuale di Feigin è Cherry di Malatie Infettive Pediatriche. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 144.
Kollman TR, Dobson SRM. Sifilide. In: Wilson CB, Nizet V, Malonado YA, Remington JS, Klein JO, eds. Malatie infettive di Remington è Klein di u Fetu è di u Neunatu. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 16.
Michaels MG, Williams JV. Malatie infettive. Zitelli BJ, McIntire SC, Norwalk AJ, eds. Zitelli è Davis 'Atlas di Diagnosticu Fisicu Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2018: chap 13.