Tic faciale
Un tic faciale hè un spasm ripetutu, spessu implicendu l'ochji è i musculi di a faccia.
I Tics si trovanu più spessu in i zitelli, ma ponu durà finu à l'adultu. I Tics si verificanu da 3 à 4 volte più spessu in i masci chè e donne. I Tics ponu influenzà quant'è un quartu di tutti i zitelli in qualchì tempu.
A causa di i tics hè scunnisciuta, ma u stress pare aggravà i tics.
I tics di corta durata (disordine tic transitori) sò cumuni in a zitellina.
Esiste ancu un disordine tic crònicu di u mutore. Pò durà anni. Sta forma hè assai rara paragunata à u tic cumunu di a zitella di corta durata. U sindromu di Tourette hè una cundizione separata induve i tic sò un sintomu maiò.
I Tics ponu implicà movimenti musculari ripetuti, incontrollati, cum'è spasmi, cum'è:
- Ochju chì lampa
- Facendu una smorfia
- Bocca chì si sbatte
- Nasu arrugatu
- Stinzendu
U chjaru ripetutu di a gola o u grugnu pò ancu esse presente.
U fornitore di assistenza sanitaria di solitu diagnosticarà un tic durante un esame fisicu. Ùn sò micca necessarii testi speciali. In rari casi, un EEG pò esse fattu per circà attacchi, chì ponu esse a fonte di tic.
I tic di a zitiddina di corta durata ùn sò micca trattati. Chjamà l'attenzione di u zitellu à un tic pò aggravà o fà continuà. Un ambiente micca stressante pò fà chì i tic accade menu spessu, è aiutalli à andà più prestu. I prugrammi di riduzzione di u stress ponu ancu esse utili.
Sì i tics affettanu gravemente a vita di una persona, i medicinali ponu aiutà à cuntrullà li.
I tics simplici di zitiddina devenu andà da per elli per un periudu di mesi. I tics cronichi ponu cuntinuà per un periudu di tempu più longu.
In a maiò parte di i casi, ùn ci sò micca cumplicazioni.
Chjama per un appuntamentu cù u vostru fornitore se i tics:
- Affettanu parechji gruppi musculari
- Sò persistenti
- Sò severi
Parechji casi ùn ponu esse impediti. A riduzzione di u stress pò esse utile. A volte, u cunsigliu pò aiutà u vostru zitellu à amparà à trattà u stress.
Tic - facial; Spasm mimicu
- Strutture cerebrali
- Cervellu
Disordini Leegwater-Kim J. Tic. In: Srinivasan J, Chaves CJ, Scott BJ, Small JE, eds. Neurulugia di Netter. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 36.
Ryan CA, DeMaso DR, Walter HJ. Disturbi è abitudini motori. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 37.
Tochen L, cantante HS. Tics è sindromu di Tourette. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 98.