Paralisi di u nervu faciale per via di traumu di nascita
A paralisi di u nervu facciale per via di un traumu di nascita hè a perdita di u muvimentu cuntrullabile (volontariu) di u musculu in a faccia di un criaturu per via di pressione annantu à u nervu facciale ghjustu nanzu o à u mumentu di a nascita.
U nervu faciale di un criaturu hè ancu chjamatu u settimu nervu craniale. Pò esse dannighjatu ghjustu prima o à u mumentu di a consegna.
A maiò parte di u tempu a causa hè scunnisciuta. Ma una consegna difficiule, cù o senza l'usu di un strumentu chjamatu forceps, pò purtà à sta situazione.
Alcuni fattori chì ponu causà un traumu di nascita (ferita) includenu:
- Grandi dimensioni di u criaturu (si pò vede se a mamma hà u diabete)
- Longa gravidanza o travagliu
- Usu di anestesia epidurale
- Usu di una medicina per causà travagliu è contrazioni più forti
A maiò parte di u tempu, questi fattori ùn portanu micca à a paralisi di u nervu facciale o à u traumu di nascita.
A forma più cumuna di paralisi di u nervu facciale per via di un traumu di nascita implica solu a parte inferiore di u nervu facciale. Questa parte cuntrolla i musculi intornu à e labbra. A debbulezza musculare si nota soprattuttu quandu u criaturu pienghje.
U neonatu pò avè i sintomi seguenti:
- A palpebra ùn pò micca chjude nantu à u latu influenzatu
- A faccia inferiore (sottu à l'ochji) pare irregulare durante u pienu
- A bocca ùn si move micca di listessa manera da i dui lati mentre pianghje
- Nisun muvimentu (paralisi) nantu à u latu influenzatu di a faccia (da a fronte à u mentone in casi severi)
Un esame fisicu hè di solitu tuttu ciò chì hè necessariu per diagnosticà sta situazione. In rari casi, hè necessariu un test di cunduzione nervosa. Questa prova pò precisà a posizione esatta di a ferita nervosa.
I test di imaging cerebrale ùn sò micca necessarii a menu chì u vostru duttore di salute pensa chì ci hè un altru prublema (cum'è un tumore o un colpu).
In a maiò parte di i casi, u criaturu serà attentamente monitoratu per vede se a paralisi si ne va da sola.
Se l'ochju di u zitellu ùn si chjude micca in tuttu u modu, un oculare è gocce d'occhi seranu aduprati per prutege l'ochju.
A chirurgia pò esse necessaria per alleviare a pressione nantu à u nervu.
I zitelli cun paralisi permanente anu bisognu di una terapia speciale.
A cundizione di solitu si ne và da sola in pochi mesi.
In certi casi, i musculi nantu à u latu affettatu di a faccia diventanu permanentemente paralizzati.
U fornitore di solitu diagnosticarà sta situazione mentre u zitellu hè in ospedale. I casi lievi chì implicanu solu u labbra inferiore ùn ponu esse rimarcati à a nascita. Un genitore, missiavu, o altra persona pò nutà u prublema dopu.
Se u muvimentu di a bocca di u to babbu pare diversu da ogni latu quand'elli pienghjenu, duvete fà un appuntamentu cù u fornitore di u to figliolu.
Ùn ci hè manera garantita per prevene e ferite da pressione in u zitellu in nascita. L'usu currettu di e forceps è i metudi di parturimentu migliurati anu riduttu u tassu di paralisi nervosa faciale.
Sittima paralisi di u nervu craniale per via di traumu di nascita; Paralisi Faciale - traumu di nascita; Paralisi faciale - neonatu; Paralisi Faciale - infante
Balest AL, Riley MM, Bogen DL. Neonatologia. In: Zitelli BJ, McIntire SC, Nowalk AJ, eds. Zitelli è Davis 'Atlas di Diagnosticu Fisicu Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 2.
Harbert MJ, Pardo AC. Traumu di u sistema nervosu neonatale. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 21.
Kersten RC, Collin R. Coperchi: anormalità congenite è acquistate - gestione pratica. In: Lambert SR, Lyons CJ, eds. Oftalmologia Pediatrica è Strabismu di Taylor & Hoyt. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 19.