Sindrome di Munchausen per proxy
U sindrome di Munchausen per proxy hè una malattia mentale è una forma di abusu di i zitelli. U custode di un zitellu, u più spessu una mamma, cumpone sintomi falsi o provoca sintomi veri per fà chì u zitellu sia malatu.
Nuddu hè sicuru di ciò chì causa a sindrome di Munchausen per proxy. A volte, a persona hè stata abusata da zitellu o hà u sindrome di Munchausen (falsa malattia per se stessa).
U guardianu pò fà cose estreme per falsificà i sintomi di malattia in u zitellu. Per esempiu, u curatore pò:
- Aghjunghjite sangue à l'urina o feci di u zitellu
- Ritenite l'alimentu per chì u zitellu pari chì ùn ponu micca guadagnà pesu
- Scaldate i termometri cusì pare chì u zitellu abbia una frebba
- Truvate risultati di laburatoriu
- Dà a droga à u zitellu per falla lampà o avè a diarrea
- Infettate una linea intravenosa (IV) per fà u zitellu malatu
Chì sò i segni in un guardianu?
- A maiò parte di e persone cun questu prublema sò madri cù zitelli. Certi sò zitelli adulti chì curanu un genitore maiò.
- I custodii travaglianu spessu in l'assistenza sanitaria è sanu assai di l'assistenza medica. Puderanu discrive i sintomi di u zitellu in grande dettagliu medicu. Li piace à esse assai impegnati cù a squadra sanitaria è sò piaciuti da u persunale per a cura ch'elli danu à u zitellu.
- Questi custodii sò assai implicati cù i so figlioli. Parenu devoti à u zitellu. Ciò rende difficile per i prufessiunali di a salute di vede una diagnosi di sindrome di Munchausen per proxy.
Chì sò i segni in un zitellu?
- U zitellu vede assai fornituri di assistenza medica è hè statu in l'uspidale assai.
- U zitellu hà spessu avutu assai testi, interventi chirurgichi, o altre procedure.
- U zitellu hà sintomi strani chì ùn si adattanu micca à alcuna malattia. I sintomi ùn currispondenu micca à i risultati di i test.
- I sintomi di u zitellu sò ripurtati da u guardianu. Ùn sò mai visti da prufessiunali sanitarii. I sintomi sò andati in l'uspidale, ma ricumincianu quandu u zitellu volta in casa.
- I campioni di sangue ùn currispondenu micca à u gruppu di sangue di u zitellu.
- Droghe o chimichi si trovanu in l'urina, u sangue, o feci di u zitellu.
Per diagnosticà a sindrome di Munchausen per proxy, i fornitori anu da vede l'indicazioni. Anu da rivede u cartulare medicu di u zitellu per vede ciò chì hè accadutu cù u zitellu cù u tempu. Assai spessu, u sindrome di Munchausen per proxy ùn hè micca diagnosticatu.
U zitellu deve esse prutettu. Puderanu avè bisognu à esse cacciati da a cura diretta di u curatore in questione.
I zitelli ponu necessità di cure mediche per curà e cumplicazioni da ferite, infezioni, medicinali, interventi chirurgichi o test. Hanu ancu bisognu di cure psichiatriche per trattà a depressione, l'ansietà è u disordine di u stress post-traumaticu chì pò accadere cù l'abusu di i zitelli.
U trattamentu implica spessu a terapia individuale è familiare. Perchè hè una forma di abusu di i zitelli, a sindrome deve esse segnalata à l'autorità.
Se pensate chì un zitellu sia abusatu, cuntattate un fornitore, a polizia o i servizii di prutezzione di i zitelli.
Chjamate u 911 per qualsiasi zitellu in periculu immediatu per via di abusu o trascuranza.
Pudete ancu chjamà sta linea telefonica naziunale. I cunsiglieri di crisa sò dispunibili 24/7. L'interpreti sò dispunibuli per aiutà in 170 lingue. U cunsiglieru à u telefunu pò aiutà à capì i prossimi passi. Tutte e chjamate sò anonime è cunfidenziali. Chjamate a Linea di Assistenza Naziunale Childhelp nantu à l'abusu di i zitelli 1-800-4-A-CHILD (1-800-422-4453).
U ricunniscenza di a sindrome di Munchausen per proxy in a relazione figliolu-genitori pò impedisce abusi continuati è testi medichi inutili, costosi, è forse periculosi.
Disordinatu fattivu per proxy; Abusu di i zitelli - Munchausen
Carrasco MM, Wolford JE. Abusu è trascuranza di i zitelli. In: Zitelli BJ, McIntire SC, Nowalk AJ, eds. Zitelli è Davis 'Atlas di Diagnosticu Fisicu Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 6.
Dubowitz H, Lane WG. I zitelli maltrattati è trascurati. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 16.
Shapiro R, Farst K, Chervenak CL. Abusu di i zitelli. In: Rakel RE, Rakel DP, eds. Manuale di Medicina di Famiglia. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 24.