Sindrome di distress respiratoriu neonatale
U sindromu di distressi respiratorii neonatali (RDS) hè un prublema spessu vistu in i zitelli prematuri. A cundizione rende difficile per u zitellu di respirà.
A RDS neonatale si faci in i zitelli chì i pulmoni ùn sò ancu sviluppati cumpletamente.
A malattia hè principalmente causata da a mancanza di una sostanza scivolosa in i pulmoni chjamata surfattante. Sta sustanza aiuta i pulmoni à riempie d'aria è impedisce à i sacchi d'aria di sbuffassi. U surfattante hè presente quandu i pulmoni sò sviluppati cumpletamente.
A RDS neonatale pò ancu esse dovuta à prublemi genetichi cù u sviluppu pulmonariu.
A maiò parte di i casi di RDS si presentanu in i zitelli nati prima di 37 à 39 settimane. Più u zitellu hè prematuru, più alta hè a probabilità di RDS dopu a nascita. U prublema hè pocu cumunu in i zitelli nati à pienu termine (dopu à 39 settimane).
Altri fattori chì ponu aumentà u risicu di RDS includenu:
- Un fratellu o surella chì avia RDS
- Diabete in a mamma
- A consegna cesariana o induzione di travagliu prima chì u zitellu sia à tempu pienu
- Prublemi cù a consegna chì riduce u flussu di sangue à u zitellu
- Gravidanza multipla (gemelli o più)
- U travagliu rapidu
A maiò parte di u tempu, i sintomi apparenze in pochi minuti da a nascita. Tuttavia, ùn si ponu micca vede dapoi parechje ore. I sintomi ponu include:
- Culore turchinu di a pelle è di e mucose (cianosi)
- Brief stop in respirazione (apnea)
- Diminuzione di a pruduzzioni di urina
- Sbuchjera nasale
- Respirazione rapida
- Respirazione bassa
- Mancanza di fiatu è soni grugnulenti mentre si respira
- Muvimentu di respirazione insolitu (cume u ritornu di i musculi di u torace cù a respirazione)
E prove seguenti sò aduprate per rilevà a cundizione:
- Analisi di gasu di sangue - mostra bassu ossigenu è eccessu di acidu in i fluidi corporei.
- Radiografia di torace - mostra un aspettu di "vetru macinatu" per i pulmoni tipicu di a malattia. Questa si sviluppa spessu 6 à 12 ore dopu a nascita.
- Prove di laburatoriu - aiutanu à scartà l'infezzione cume una causa di prublemi di respirazione.
I criaturi chì sò prematuri o anu altre cundizione chì li rendenu in altu risicu per u prublema anu bisognu à esse trattati à a nascita da una squadra medica specializata in prublemi di respirazione neonata.
I zitelli riceveranu ossigenu caldu è umidu. Tuttavia, stu trattamentu deve esse monitoratu attentamente per evità effetti collaterali da troppu ossigenu.
Dà surfattante in più à un criaturu malatu hè statu dimustratu d'aiutu. Tuttavia, u surfactant hè mandatu direttamente in e vie aeree di u zitellu, dunque qualchì risicu hè implicatu. Sempre deve esse fatta più ricerca nantu à quali zitelli duverianu avè stu trattamentu è quantu aduprà.
A ventilazione assistita cù un ventilatore (macchina respiratoria) pò salvà a vita per certi zitelli. Tuttavia, l'usu di una macchina respiratoria pò dannà u tessutu pulmonare, dunque questu trattamentu deve esse evitatu se hè pussibule. I zitelli ponu avè bisognu di stu trattamentu s'elli anu:
- Un altu livellu di diossidu di carbonu in u sangue
- Pocu ossigenu in sangue
- PH bassu in sangue (acidità)
- Pause ripetute in respirazione
Un trattamentu chjamatu pressione cuntinua di e vie aeree (CPAP) pò impedisce a necessità di ventilazione assistita o surfactant in parechji zitelli. CPAP manda aria in u nasu per aiutà à mantene e vie aeree aperte. Pò esse datu da un ventilatore (mentre u zitellu respira indipindente) o cù un dispositivu CPAP separatu.
I zitelli cù RDS necessitanu una cura stretta. Questu include:
- Avè un ambiente calmu
- Manipulazione dolce
- Stà à una temperatura ideale di u corpu
- Gestisce cù cura i fluidi è a nutrizione
- Trattà infezioni subitu
A cundizione spessu aggrava per 2 à 4 ghjorni dopu a nascita è migliora pianu pianu dopu. Alcuni zitelli cun sindrome di distress respiratoriu severu morenu. Questu si face spessu trà i ghjorni 2 è 7.
E cumplicazioni à longu andà ponu sviluppà per via di:
- Troppu ossigenu.
- Alta pressione mandata à i pulmoni.
- Malatie più grave o immaturità. RDS pò esse assuciatu cù una inflammazione chì provoca danni pulmonari o cerebrali.
- Periudi quandu u cervellu o altri organi ùn anu micca avutu abbastanza ossigenu.
Aria o gasu si pò accumulà in:
- U spaziu chì circonda i pulmoni (pneumotorace)
- U spaziu in u pettu trà dui pulmoni (pneumomediastinum)
- A zona trà u core è u saccu finu chì circonda u core (pneumopericardiu)
Altre cundizioni associate à RDS o prematurità estrema ponu include:
- Sanguinamentu in u cervellu (emorragia intraventriculare di u neonatu)
- Sanguinamentu in u pulmone (emorragia pulmonare; qualchì volta assuciatu à l'usu di tensioattivi)
- Prublemi cù u sviluppu è a crescita pulmonare (displasia bronchopulmonare)
- Sviluppu ritardatu o disabilità intellettuale assuciata à danni cerebrali o sanguinanti
- Prublemi cù u sviluppu oculare (retinopatia di prematurità) è cecità
A maiò parte di u tempu, stu prublema si sviluppa pocu dopu a nascita mentre u zitellu hè sempre in l'uspidale. Se avete partutu in casa o fora di un centru medicu, uttene aiutu d'urgenza se u vostru zitellu hà prublemi di respirazione.
Aduprà misure per prevene a nascita prematura pò aiutà à prevene a RDS neonatale. Una bona cura prenatale è cuntrolli regulari chì cumincianu appena una donna scopre chì hè incinta pò aiutà à evità a nascita prematura.
U risicu di RDS pò ancu esse diminuitu da u mumentu propiu di consegna. Una consegna indotta o cesarea pò esse necessaria. Un test di laburatoriu pò esse fattu prima di a consegna per verificà a preparazione di i pulmoni di u zitellu. A menu chì e consegne medicamente necessarie, indotte o cesariane devenu esse ritardate finu à almenu 39 settimane o finu à chì e prove mostranu chì i pulmoni di u zitellu sò maturati.
I medicinali chjamati corticosteroidi ponu aiutà à accelerà u sviluppu pulmonariu prima chì un zitellu nasca. Sò spessu dati à e donne incinte trà 24 è 34 settimane di gravidanza chì parenu prubabile di parturisce in a settimana prossima. Hè necessaria più ricerca per determinà se i corticosteroidi ponu ancu prufittà di i zitelli chì sò menu di 24 o più di 34 settimane.
A volte, pò esse pussibule dà altri medicinali per ritardà u travagliu è a consegna finu à chì a medicina steroide abbia u tempu di travaglià. Stu trattamentu pò riduce a gravità di RDS. Pò dinò aiutà à prevene altre complicazioni di prematurità. Tuttavia, ùn eliminerà micca totalmente i rischi.
Malattia di a membrana hyalina (HMD); Sindrome di distress respiratoriu infantile; Sindrome di distress respiratoriu in i zitelli; RDS - zitelli
Kamath-Rayne BD, Jobe AH. Sviluppu pulmonare fetale è tensioattivu. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 16.
Klilegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM. Malatie pulmonari diffuse in a zitellina. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 434.
Rozance PJ, Rosenberg AA. U neonatu. In: Gabbe SG, Niebyl JR, Simpson JL, et al, eds. Ostetricia: Gravidanze nurmali è prublemi. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 22.
Wambach JA, Hamvas A.Sindrome di distress respiratoriu in u neonatu. In Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 72.