Virus respiratoriu sinciziale (RSV)
U virus respiratoriu sincitiale (RSV) hè un virus assai cumunu chì porta à sintomi lievi è simili à u fretu in adulti è zitelli sani anziani. Pò esse più seriu in i zitelli, in particulare quelli in certi gruppi ad alto risicu.
RSV hè u germe più cumunu chì provoca infezioni pulmonari è di e vie aeree in zitelli è zitelli. A maiò parte di i zitelli anu avutu sta infezzione à l'età di 2. L'epidemia di infezioni da RSV principia u più spessu in autunno è corre in primavera.
L'infezzione pò accade in persone di tutte l'età. U virus si diffonde per mezu di piccule goccioline chì vanu in aria quandu una persona malata si soffia u nasu, tossisce o starnutisce.
Pudete piglià RSV se:
- Una persona cun RSV starnutisce, tossisce, o si soffia u nasu vicinu à voi.
- Tocchi, basgi, o stringhje a manu cù qualchissia chì hè infettatu da u virus.
- Tocca u nasu, l'ochji, o a bocca dopu avè toccu qualcosa cuntaminata da u virus, cum'è un ghjoculu o una manetta di porta.
RSV spessu si sparghje rapidamente in famiglie affollate è centri di cura di ghjornu. U virus pò campà per una mezz'ora o più in manu. U virus pò ancu campà finu à 5 ore nantu à i piani è per parechje ore nantu à i tessuti usati.
I seguenti aumentanu u risicu per RSV:
- Assistendu à a cura di u ghjornu
- Esse vicinu à u fumu di tabaccu
- Avè fratelli o surelle di età sculare
- Campà in cundizioni di ghjente
I sintomi ponu varià è differenu cù l'età:
- Di solitu cumpariscenu 2 à 8 ghjorni dopu à esse entrati in cuntattu cù u virus.
- I zitelli più vechji anu spessu spessu sintomi simuli, simili à u fretu, cum'è una tosse chì abbaghja, nasu stufatu o febbre di bassa qualità.
I zitelli di menu di 1 anni ponu avè sintomi più severi è anu spessu u più prublema per respirà:
- Culore turchinu turchinu per mancanza d'ossigenu (cianosi) in casi più gravi
- Difficultà di respirazione o respirazione fatica
- Sbuchjera nasale
- Respirazione rapida (tachipnea)
- Mancanza di fiatu
- Silenziu (sibilante)
Parechji ospedali è cliniche ponu pruvà rapidamente per RSV aduprendu un campione di fluidu presu da u nasu cù un tampone di cotone.
L'antibiotici è i bronchodilatatori ùn sò micca usati per trattà u RSV.
E infezioni leve si ne vanu senza trattamentu.
I zitelli è i zitelli cun una infezione severa di RSV ponu esse ammessi à l'uspidale. U trattamentu includerà:
- Ossigenu supplementu
- Aria umida (umidificata)
- Aspirazione di secrezioni nasali
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
Una macchina respiratoria (ventilatore) pò esse necessaria.
A malatia RSV più severa pò accade in i zitelli seguenti:
- Zitelli prematuri
- Neunati cù malatie pulmonari croniche
- Zitelli chì u sistema immunitariu ùn funziona micca bè
- Zitelli cù certe forme di malatie cardiache
Raramente, l'infezzione RSV pò causà a morte in i zitelli. Tuttavia, questu hè improbabile se u zitellu hè vistu da un fornitore di assistenza sanitaria in i primi stadi di a malattia.
I zitelli chì anu avutu bronchiolite RSV ponu esse più propensi à sviluppà asma.
In i zitelli, RSV pò causà:
- Bronchiolite
- Fallimentu pulmonariu
- Puntura
Chjamate subitu u vostru fornitore se avete:
- Difficultà à respirà
- Febbra alta
- Mancanza di fiatu
- Culore turchinu turchinu
Ogni prublema di respirazione in un criaturu hè una emergenza. Circate subitu assistenza medica.
Per aiutà à prevene l'infezzione RSV, lavate e mani spessu, soprattuttu prima di toccà u vostru zitellu. Assicuratevi chì l'altri populi, in particulare i caregivers, piglianu passi per evità di dà RSV à u vostru zitellu.
I seguenti passi semplici ponu aiutà à prutege u vostru zitellu da ammalassi:
- Insistite chì l'altri si lavenu e mani cù acqua calda è sapone prima di toccà u vostru zitellu.
- Fate à l'altri evità u cuntattu cù u zitellu se anu un friddu o febbre. Se necessariu, fate li portanu una maschera.
- Attenti chì basgià u zitellu pò sparghje infezzione RSV.
- Pruvate à tene i zitelli à pocu pressu da u vostru zitellu. RSV hè assai cumunu trà i zitelli è si diffonde facilmente da zitellu à zitellu.
- Ùn fumate micca in a vostra casa, vittura, o in ogni locu vicinu à u vostru zitellu. L'esposizione à u fumu di tabaccu aumenta u risicu per a malatia RSV.
I genitori di ghjovani zitelli ad alto risicu anu da evità a folla durante i focolai di RSV. I focolai da moderati à grossi sò spessu segnalati da fonti di notizie lucali per furnisce à i genitori l'uppurtunità di evità l'esposizione.
A droga Synagis (palivizumab) hè appruvata per a prevenzione di a malatia RSV in i zitelli di menu di 24 mesi chì sò in altu risicu di malatie RSV gravi. Dumandate à u vostru duttore se u vostru zitellu deve riceve sta medicina.
RSV; Palivizumab; Immunoglobulina di u virus respiratoriu sinciziale; Bronchiolite - RSV; URI - RSV; Malatia respiratoria superiore - RSV; Bronchiolite - RSV
- Bronchiolitis - alta
- Bronchiolite
Simµes EAF, Bont L, Manzoni P, et al. Approccii passati, presenti è futuri à a prevenzione è u trattamentu di l'infezioni di u virus respiratoriu sincitiale in i zitelli. Infetta Dis Ther. 2018; 7 (1): 87-120. PMID: 29470837 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29470837/.
Smith DK, Seales S, Budzik C. Bronchiolite di u virus respiratoriu sincitiale in i zitelli. Sò Medicu Fam. 2017; 95 (2): 94-99. PMID: 28084708 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28084708/.
Talbot HK, Walsh EE. Virus rispiratoriu sincitiali. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 338.
Walsh EE, Englund JA. Virus respiratoriu sinciziale (RSV). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 158.