Sindrome nefroticu congenitu
U sindromu nefroticu congenitu hè un disordine chì si trasmette à traversu e famiglie induve un criaturu sviluppa proteine in l'urina è u gonfiore di u corpu.
U sindrome nefroticu congenitu hè un disordine geneticu autosomicu recessivu. Questu significa chì ogni genitore deve trasmette una copia di u genu difettu per chì u zitellu abbia a malattia.
Benchì i mezi congenitali presenti da a nascita, cù u sindrome nefroticu congenitale, i sintomi di a malattia si presentanu in i primi 3 mesi di vita.
U sindrome nefroticu congenitu hè una forma assai rara di sindrome nefroticu.
U sindromu nefroticu hè un gruppu di sintomi chì includenu:
- Proteine in l'urina
- Bassi livelli di proteine in u sangue in u sangue
- Alti livelli di colesterolu
- Elevati livelli di trigliceridi
- Gonfiore
I zitelli cun questu disordine anu una forma anormale di una proteina chjamata nefrina. I filtri di i reni (glomeruli) anu bisognu di sta proteina per funziunà nurmalmente.
I sintomi di u sindrome nefroticu includenu:
- Tussa
- Diminuzione di a pruduzzioni di urina
- Aspettu spumante di l'urina
- Pocu pesu di nascita
- Poviru appetitu
- Gonfiore (corpu tutale)
Un ultrasu fattu nantu à a mamma incinta pò mustrà una placenta più grande di u normale. A placenta hè l'organu chì si sviluppa durante a gravidanza per nutrisce u criaturu.
E mamme incinte ponu avè un test di screening fattu durante a gravidanza per verificà sta situazione. U test cerca livelli più alti di u normale di alfa-fetoproteina in un campione di fluidu amnioticu. I test genetichi sò poi usati per cunfirmà u diagnosticu se u test di screening hè pusitivu.
Dopu a nascita, u criaturu mostrerà segni di ritenzione di fluidi severi è di gonfiore. U pruprietariu di a salute senterà soni anormali quandu ascolta u core è i pulmoni di u zitellu cù un stetoscopiu. A pressione sanguigna pò esse alta. Ci ponu esse segni di malnutrizione.
Un analisi urinariu palesa grassu è una grande quantità di proteine in l'urina. A proteina tutale in u sangue pò esse bassa.
Un trattamentu precoce è aggressivu hè necessariu per cuntrullà stu disordine.
U trattamentu pò implicà:
- Antibiotici per cuntrullà e infezioni
- I medicinali per a pressione sanguigna chjamati inibitori di l'enzima di trasformazione di l'angiotensina (ACE) è i bloccanti di i recettori di l'angiotensina (ARB) per riduce a quantità di proteine chì fugenu in l'urina
- Diuretici ("pillole d'acqua") per eliminà u fluidu in eccessu
- AINE, cum'è l'indometacina, per riduce a quantità di proteine chì fughjenu in l'urina
I fluidi ponu esse limitati per aiutà à cuntrullà u gonfiore.
U fornitore pò raccomandà di rimuovere i reni per piantà a perdita di proteine. Pò esse seguitatu da dialisi o da un trapianto di rene.
U disordine spessu porta à infezioni, malnutrizione è fallimentu renale. Pò purtà à a morte à 5 anni, è parechji zitelli morenu in u primu annu. U sindrome nefroticu congenitu pò esse cuntrullatu in certi casi cù trattamentu precoce è aggressivu, cumprendu un primu trapianto di rene.
Cumplicità di sta cundizione include:
- Fallimentu renale acutu
- Coaguli di sangue
- Fallimentu renale crònicu
- Malatia renale di u stadiu finale
- Infezzioni frequenti è severi
- Malnutrizione è malatie cunnesse
Chjamate u vostru duttore se u vostru zitellu hà sintomi di sindrome nefroticu congenitu.
Sindrome nefroticu - congenitale
- Pianu urinariu femminile
- Pianu urinariu maschile
Erkan E. Sindrome nefroticu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 545.
Schlöndorff J, Pollak MR. Disturbi ereditati di u glomerulu. In: Yu ASL, Chertow GM, Luyckx VA, Marsden PA, Skorecki K, Taal MW, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 43.
Vogt BA, Springel T. U rene è e vie urinarie di u neonatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine: Malatie di u Fetu è Infante. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 93.