Varicella
A varicella hè una infezzione virale in quale una persona sviluppa vesciche assai prurigenti in tuttu u corpu. Era più cumunu in u passatu. A malatia hè rara oghje per via di u vaccinu di a varicella.
A varicella hè causata da u virus varicella-zoster. Hè un membru di a famiglia di l'herpesvirus. U listessu virus provoca ancu l'herpes zoster in adulti.
A varicella pò esse diffusa assai facilmente à l'altri da 1 à 2 ghjorni prima chì e blister apparischinu finu à chì tutte e blister anu crostatu. Pudete avè a varicella:
- Da toccu i fluidi da una bolla di varicella
- Sì qualchissia cù a malatia tossisce o starnutisce vicinu à voi
A maiò parte di i casi di varicella si presentanu in i zitelli di menu di 10 anni. A malatia hè u più spessu lieve, ancu se si ponu truvà complicazioni gravi. L'adulti è i zitelli più anziani si ammalanu più cà i zitelli in a maiò parte di i casi.
I zitelli chì e mamme anu avutu a varicella o anu ricevutu u vaccinu contr'à a varicella ùn sò micca assai prubabili di catturallu prima ch'elli sianu 1 anni. S'elli piglianu a varicella, anu spessu casi lievi. Questu hè perchè l'anticorpi da u sangue di a so mamma li aiutanu à prutege. I zitelli sottu à un annu di età chì e mamme ùn anu avutu a varicella o u vaccinu ponu piglià varicella severa.
I sintomi severi di a varicella sò più cumuni in i zitelli chì u sistema immune ùn funziona micca bè.
A maiò parte di i zitelli cun varicella anu i sintomi seguenti prima chì a rash apparisca:
- Frebba
- Mal di testa
- Pena in corpu
L'eruzione di varicella si verifica circa 10 à 21 ghjorni dopu à esse entrutu in cuntattu cù qualchissia chì avia a malattia. In a maiò parte di i casi, un zitellu hà da sviluppà da 250 à 500 piccule, prurigine, bolle piene di liquidi sopra macchie rosse nantu à a pelle.
- I blister sò più spessu vistu prima nantu à a faccia, a mità di u corpu, o u scalp.
- Dopu un ghjornu o dui, e vesciche diventanu turbulente è dopu scab. Intantu, novi blister si formanu in gruppi. Sò spessu apparse in bocca, in a vagina è in e palpebre.
- I zitelli cun prublemi di a pelle, cum'è eczema, ponu avè migliaia di vesciche.
A maiò parte di a varicella ùn lascerà micca cicatrici à menu ch'elli sianu infettati da batteri da u graffiu.
Alcuni zitelli chì anu avutu u vaccinu svilupperanu sempre un casu leve di varicella. In a maggior parte di i casi, si recuperanu assai più rapidamente è anu solu pochi pox (menu di 30). Questi casi sò spessu più difficili da diagnosticà. Tuttavia, sti zitelli ponu sempre sparghje varicella à l'altri.
U vostru duttore di salute pò più spessu diagnosticà a varicella fighjendu l'eruzione è dumandendu dumande nantu à a storia medica di a persona. I picculi blister nantu à u scalp cunfermanu u diagnosticu in a maiò parte di i casi.
E prove di laburatoriu ponu aiutà à cunfirmà u diagnosticu, se necessariu.
U trattamentu implica di mantene a persona u più cunfortu pussibule. Eccu cose da pruvà:
- Evite di graffià o frotte e zone prurigine. Mantene e unghie corte per evità di dannà a pelle da u graffiu.
- Purtate biancheria da letto fresca, ligera è sciolta. Evite di portà abiti ruvidi, in particulare di lana, nantu à una zona pruriginosa.
- Pigliate bagni tiepidi cù pocu sapone è risciacquate bè. Pruvate una farina d'avena calmante per a pelle o un bagnu di fécula.
- Applica una crema idratante calmante dopu u bagnu per ammorbidisce è rinfriscà a pelle.
- Evite una esposizione prolungata à u calore eccessivu è l'umidità.
- Pruvate antihistaminici orali senza ricetta cum'è difenidramina (Benadryl), ma siate cuscenti di l'effetti secundarii pussibuli, cum'è a sonnolenza.
- Pruvate a crema idrocortisone senza ricetta in i lochi pruriginosi.
I medicinali chì luttanu contr'à u virus di a varicella sò dispunibuli, ma micca dati à tutti. Per travaglià bè, a medicina deve esse iniziata in e prime 24 ore di l'eruzione.
- I medicinali antivirali ùn sò micca spessu prescritti à zitelli altrimenti sani chì ùn anu micca sintomi severi. L'Adulti è l'adulescenti, chì sò à risicu di sintomi più severi, ponu prufittà di a medicina antivirale se hè data prestu.
- A medicina antivirale pò esse assai impurtante per quelli chì anu patologie di a pelle (cume eczema o recenti sunburni), patologie pulmonari (cume l'asma), o chì anu pigliatu recentemente steroidi.
- Alcuni fornitori danu ancu medicinali antivirali à e persone in a listessa casa chì sviluppanu dinò varicella, perchè sviluppanu u più spessu sintomi più severi.
Ùn dà micca l'aspirina o l'ibuprofene à qualchissia chì pò avè a varicella. L'usu di l'aspirina hè statu assuciatu cù una cundizione seria chjamata sindrome di Reye. Ibuprofen hè statu assuciatu cù infezioni secundarie più severi. Acetaminophen (Tylenol) pò esse adupratu.
Un zitellu cù a varicella ùn deve micca vultà à a scola o ghjucà cù altri zitelli finu à chì tutte e piaghe di a varicella anu crostatu o seccu. L'adulti devenu seguità sta stessa regula mentre pensanu à quandu vultà à u travagliu o esse intornu à l'altri.
In a maiò parte di i casi, una persona si ripiglia senza cumplicazioni.
Una volta chì avete avutu a varicella, u virus rimane spessu dormente o addurmintatu in u vostru corpu per a vostra vita. Circa 1 in 10 adulti averanu l'herpes zoster quandu u virus torna à emergere durante un periodu di stress.
Raramente, l'infezzione di u cervellu hè accaduta. Altri prublemi ponu include:
- Sindrome di Reye
- Infezzione di u musculu di u core
- Puntura
- Dolore articulare o gonfiore
L'atassia cerebellare pò cumparisce durante a fase di recuperu o dopu. Questu implica una caminata assai instabile.
E donne chì piglianu a varicella durante a gravidanza ponu trasmette l'infezzione à u zitellu in via di sviluppu. I neonati sò à risicu di infezioni gravi.
Chjamate u vostru duttore se pensate chì u vostru zitellu hà varicella o se u zitellu hà più di 12 mesi è ùn hè micca statu vaccinatu contr'à a varicella.
Perchè a varicella hè in aria è si sparghje assai faciule ancu prima chì l'eruzione apparisca, hè difficiule da evità.
Un vaccinu per prevene a varicella hè parte di u calendariu di vaccina di rutina di un zitellu.
U vaccinu prevene spessu a malatia di a varicella cumpletamente o rende a malatia assai dolce.
Parlate cù u vostru duttore se pensate chì u vostru figliolu puderia esse in altu risicu di cumplicazioni è puderia esse statu espostu. Facendu subitu passi preventivi pò esse impurtante. Dà u vaccinu prima dopu l'esposizione pò ancu riduce a gravità di a malatia.
Varicella; Varicella
- Varicella - lesione à a gamba
- Varicella
- Varicella - lesioni nantu à u pettu
- Varicella, pulmonite acuta - radiografia di u torace
- Varicella - close-up
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Dichjarazione infurmazione Vaccine. Vaccinu contra a varicella (varicella). www.cdc.gov/vaccines/hcp/vis/vis-statements/varicella.pdf. Actualizatu u 15 d'Agostu 2019. Accessu u 5 di Settembre di u 2019.
LaRussa PS, Marin M, Gershon AA. Virus varicella-zoster. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 280.
Robinson CL, Bernstein H, Romero JR, Szilagyi P; Cumitatu Cunsultativu per e Pratiche di Immunizazione (ACIP) Gruppu di travagliu di Immunizazione per i zitelli / adolescenti. U Cunsigliu Consultivu per e Pratiche di Immunizazione hà raccomandatu u pianu di vaccinazione per i zitelli è l'adulescenti di 18 anni o menu - Stati Uniti, 2019. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2019; 68 (5): 112-114. PMID: 30730870 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30730870.
Questu articulu usa l'infurmazioni cun permessu di Alan Greene, MD, © Greene Ink, Inc.