Difteria
A Difteria hè una infezzione acuta causata da u batteriu Corynebacterium diphtheriae.
I batteri chì causanu a difteria si sparghjenu per e gocce respiratorie (cume da una tosse o da un starnutimentu) di una persona infetta o di qualcunu chì porta u batteriu ma ùn hà sintomi.
I batteri infettanu u più cumunu u nasu è a gola. L'infezzione di a gola provoca una copertura grigia à nera, dura, simile à una fibra, chì pò bluccà e vostre vie aeree. In certi casi, a difteria infecta prima a vostra pelle è provoca lesioni cutanee.
Una volta infettati, i batteri producenu sostanze periculose chjamate tossine. E tossine si sparghjenu attraversu u sangue in altri organi, cum'è u core è u cervellu, è causanu danni.
A causa di a vaccinazione generalizata (immunizazione) di i zitelli, a difteria hè oghje rara in parechje parte di u mondu.
I fattori di risicu per a difteria includenu ambienti affollati, scarsa igiene, è mancanza di immunizazione.
I sintomi sò generalmente di 1 à 7 ghjorni dopu chì i batteri entrinu in u vostru corpu:
- Febbre è brividi
- Dolore à a gola, ronca
- Deglutizione dolorosa
- Tosse simile à u Croup (abbaghjà)
- Sbavatura (suggerisce chì u bloccu di e vie aeree hè in traccia di accade)
- Culurazione turchina di a pelle
- Sanguinante, drenu acquosu da u nasu
- Problemi di respirazione, cumprese difficoltà à respirà, respirazione rapida, sonu di respirazione acutu (stridor)
- Piaghe di a pelle (di solitu viste in e zone tropicali)
A volte ùn ci sò sintomi.
U fornitore di assistenza sanitaria hà da fà un esame fisicu è guardà in bocca. Quista pò palisà una cupertura grisgia à nera (pseudomembrana) in a gola, glándule linfatiche ingrandite, è gonfiore di u collu o di e corde vocali.
E prove aduprate ponu include:
- Macchia di Gram o cultura di a gola per identificà a batteria difterica
- Analisi di tossine (per rilevà a presenza di a tossina prodotta da i batteri)
- Elettrocardiogramma (ECG)
Se u fornitore pensa chì avete difteria, u trattamentu sarà probabilmente iniziatu subitu, ancu prima chì i risultati di i testi tornanu.
L'antitossina di difteria hè data cum'è un colpu in un musculu o attraversu un IV (linea intravenosa). L'infezzione hè dopu trattata cù antibiotici, cum'è penicillina è eritromicina.
Pudete bisognu di stà in l'uspidale mentre riceve l'antitossina. Altri trattamenti ponu include:
- Fluidi da IV
- Ossigenu
- Riposu di lettu
- Monitoramentu di u core
- Inserimentu di un tubu di respirazione
- Correzione di blocchi di e vie aeree
E persone senza sintomi chì portanu difteria devenu esse trattate cù antibiotici.
A difteria pò esse leve o severa. Alcune persone ùn anu micca sintomi. In altri, a malatia pò peghju pianu. A recuperazione da a malatia hè lenta.
E persone ponu more, soprattuttu quandu a malattia affetta u core.
A complicazione più cumuna hè l'infiammazione di u musculu di u core (miocardite). U sistema nervosu hè ancu spessu è gravemente affettatu, chì pò causà paralisi temporanea.
A tossina di difteria pò ancu dannà i reni.
Ci pò ancu esse una risposta allergica à l'antitossina.
Cuntattate subitu u vostru fornitore se site entratu in cuntattu cù una persona chì hà difteria.
A Difteria hè una malatia rara. Hè dinò una malattia da segnalà, è ogni casu hè spessu publicitatu in u ghjurnale o in televisione. Questu vi aiuta à sapè se a difteria hè presente in a vostra zona.
L'immunizazioni di routine di i zitelli è i boosters per adulti impediscenu a malattia.
Chiunque sia entratu in cuntattu cù una persona infetta deve riceve una vaccinazione o un colpu di rinfurzamentu contr'à a difteria, s'ellu ùn l'anu micca digià ricevutu. A prutezzione da u vaccinu dura solu 10 anni. Dunque hè impurtante per l'adulti d'avè un vaccinu di rinfurzamentu ogni 10 anni. U booster hè chjamatu tetanus-difteria (Td). (U colpu hà ancu una medicina vaccinata per una infezzione chjamata tetanus).
Se site statu in strettu cuntattu cù una persona chì hà difteria, cuntattate subitu u vostru fornitore. Dumandate se avete bisognu d'antibiotici per prevene di difteria.
Difteria respiratoria; Difteria faringea; Cardiomiopatia difterica; Polineuropatia difterica
- Anticorpi
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Difteria. www.cdc.gov/diphtheria. Actualizatu u 17 di Dicembre di u 2018. Accessu à u 30 di Dicembre di u 2019.
Saleeb PG. Corynebacterium diphtheriae (difteria). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 204.
Stechenberg BW. Difteria. In: Cherry JD, Harrison GJ, Kaplan SL, Steinbach WJ, Hotez PJ, eds. Manuale di Feigin è Cherry di Malatie Infettive Pediatriche. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 90.