Cheratite interstiziale
A queratite interstiziale hè una infiammazione di u tessutu di a córnea, a finestra chjara in fronte di l'ochju. A cundizione pò purtà à a perdita di a visione.
A queratite interstiziale hè una cundizione seria in chì i vini sanguini crescenu in a córnea. Una tale crescita pò causà a perdita di a limpidezza normale di a córnea. Sta cundizione hè spessu causata da infezioni.
A sifilide hè a causa più cumuna di cheratite interstiziale, ma e cause rare sò:
- Malatie autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide è a sarcoidosi
- Lebbra
- Malatia di Lyme
- Tuberculosi
In i Stati Uniti, a maiò parte di i casi di sifilide sò ricunnisciuti è trattati prima chì sta cundizione oculare si sviluppi.
Tuttavia, a cheratite interstiziale conta 10% di a cecità evitabile in i paesi menu sviluppati di u mondu.
I sintomi ponu include:
- Dolore à l'ochji
- Lacerazione eccessiva
- Sensibilità à a luce (fotofobia)
A cheratite interstiziale pò esse facilmente diagnosticata da un esame di lampada à fessura di l'ochji. E analisi di sangue è e radiografie di u torace seranu più spessu necessarie per cunfirmà l'infezzione o a malattia chì causa a malattia.
A malatia sottostante deve esse trattata. U trattamentu di a córnea cù gocce di corticosteroidi pò minimizà e cicatrici è aiutà à mantene a córnea chjara.
Una volta chì l'infiammazione attiva hè passata, a córnea hè lasciata severamente cicatrizata è cù vasi sanguigni anormali. L'unicu modu per ristabilisce a visione in questu stadiu hè cun un trapianto di cornea.
Diagnosticà è curà a cheratite interstiziale è a so causa precoce pò priservà a cornea chjara è una bona visione.
Un trasplante di cornea ùn hà micca successu per a cheratite interstiziale quant'è per a maiò parte di e altre malatie corneali. A presenza di vini sanguini in a córnea malata porta i globuli bianchi à a córnea appena trapiantata è aumenta u risicu di rigettu.
E persone cun cheratite interstiziale anu da esse seguitate da vicinu da l'oftalmologu è da un specialistu medicu cun cunniscenza di a malattia sottostante.
Una persona cù a situazione deve esse verificata immediatamente se:
- U dulore s'aggrava
- A rossa cresce
- A visione diminuisce
Questu hè particularmente cruciale per e persone cun trapianti di cornea.
A prevenzione cunsiste à evità l'infezzione chì provoca cheratite interstiziale. Se site infettatu, uttene un trattamentu prontu è approfonditu è seguitu.
Cheratite interstiziale; Córnea - cheratite
- Ochju
Dobson SR, Sanchez PJ. Sifilide. In: Cherry JD, Harrison GJ, Kaplan SL, Steinbach WJ, Hotez PJ, eds. Manuale di Feigin è Cherry di Malatie Infettive Pediatriche. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 144.
Gauthier A-S, Noureddine S, Delbosc B. Diagnosticu è trattamentu di cheratite interstiziale. J Fr Ophtalmol. 2019; 42 (6): e229-e237. PMID: 31103357 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31103357/.
Salmon JF. Cornea. In: Salmon JF, ed. Oftalmologia Clinica di Kanski. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 7.
Vasaiwala RA, Bouchard CS. Cheratite non infettiva. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 4.17.
Situ di l'Organizazione Mundiale di a Salute. Cecità è indebulimentu di a visione. www.who.int/health-topics/blindness-and-vision-loss#tab=tab_1. Accessu à u 23 di settembre di u 2020.