Autore: Marcus Baldwin
Data Di Creazione: 15 Ghjugnu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 22 Sittembre 2024
Anonim
Una Storia Della Terra Vista Da Uno Dei Suoi Più Antichi Abitanti
Video: Una Storia Della Terra Vista Da Uno Dei Suoi Più Antichi Abitanti

I cambiamenti in u nascitu à a nascita si riferenu à i cambiamenti chì u corpu di un criaturu soffre per adattassi à a vita fora di l'utru.

PULMINI, CUORE, È VASSE SANGUE

A placenta di a mamma aiuta u zitellu à "respirà" mentre cresce in l'utru. Ossigenu è diossidu di carbonu scorrenu per u sangue in a placenta. A maiò parte di questu va à u core è scorri per u corpu di u zitellu.

À a nascita, i pulmoni di u zitellu sò pieni di fluidu. Ùn sò micca gonfiati. U zitellu piglia u primu fiatu in circa 10 secondi dopu a consegna. Questu soffiu sona cum'è un soffiu, cume u sistema nervosu centrale di u neonatu reagisce à u cambiamentu improvvisu di temperatura è di l'ambiente.

Una volta chì u zitellu piglia u primu fiatu, una serie di cambiamenti si producenu in i pulmoni è in u sistema circulatoriu di u zitellu:

  • A crescita di l'ossigenu in i pulmoni provoca una diminuzione di a resistenza di u flussu di sangue à i pulmoni.
  • A resistenza di u flussu di sangue di i vini sanguini di u criaturu aumenta ancu.
  • U fluidu drena o hè assurbutu da u sistema respiratoriu.
  • I pulmoni si gonfianu è cumincianu à travaglià da soli, trascinendu l'ossigenu in u sangue è eliminendu u diossidu di carbonu respirendu (espirazione).

TEMPERATURA CORPU


Un criaturu in sviluppu produce circa duie volte più calore chè un adultu. Una piccula quantità di calore hè eliminata attraversu a pelle di u zitellu in sviluppu, u fluidu amnioticu è u muru uterinu.

Dopu a consegna, u neonatu cumincia à perde u calore. I ricettori nantu à a pelle di u zitellu mandanu missaghji à u cervellu chì u corpu di u zitellu hè fretu. U corpu di u criaturu crea u calore brusgiendu i magazini di grassu brunu, un tipu di grassu chì si trova solu in i fetus è in i neonati. I neonati sò raramente visti chì tremanu.

FEGATU

In u zitellu, u fegatu agisce cum'è un locu di almacenamiento per u zuccheru (glicogenu) è u ferru. Quandu u zitellu hè natu, u fegatu hà varie funzioni:

  • Produce sostanze chì aiutanu u sangue à coagulassi.
  • Cumencia à scumpressà i prudutti di rifiutu cum'è l'eccessu di globuli rossi di u sangue.
  • Produce una proteina chì aiuta à scumpressà a bilirubina. Se u corpu di u criaturu ùn rompe micca currettamente a bilirubina, pò purtà à icterizia neonata.

TRATU GASTROINTESTINALE

U sistema gastrointestinale di un criaturu ùn funziona micca cumpletamente chè dopu a nascita.


À a fine di a gravidanza, u zitellu pruduce una sustanza rifiuta verde o nera chjamata meconiu. Meconium hè u termine medicu per e prime feci di u neonatu. U Meconiu hè cumpostu di fluidu amnioticu, mucus, lanugo (i peli fini chì coprenu u corpu di u zitellu), a bile è e cellule chì sò state versate da a pelle è di e vie intestinali. In certi casi, u zitellu passa sgabelli (meconium) mentre hè sempre in l'utru.

SISTEMA URINariu

I reni di u zitellu in sviluppu cumincianu à pruduce urina da 9 à 12 settimane dopu a gravidanza. Dopu a nascita, u neonatu urinarà di solitu in e prime 24 ore di vita. I reni diventanu capaci di mantene l'equilibriu fluidu è elettroliticu di u corpu.

A percentuale à chì u sangue filtra per i reni (percentuale di filtrazione glomerulare) aumenta bruscamente dopu a nascita è in e prime 2 settimane di vita. Eppuru, ci vole un pocu di tempu per chì i reni si mettinu à a velocità. I neonati anu menu capacità di rimuovere l'eccessu di sale (sodiu) o di cuncentrazione o diluizione di l'urina paragunatu à l'adulti. Questa capacità migliora cù u tempu.


SISTEMA IMMUNE

U sistema immunitariu principia à sviluppassi in u zitellu, è cuntinueghja à maturità attraversu i primi anni di vita di u zitellu. U grembu hè un ambiente relativamente sterile. Ma appena u zitellu hè natu, sò esposti à una varietà di batteri è altre sostanze putenziali chì causanu malatie. Ancu se i zitelli nascuti sò più vulnerabili à l'infezzione, u so sistema immunitariu pò risponde à l'organisimi infittivi.

I neonati portanu certi anticorpi da a so mamma, chì furniscenu prutezzione contr'à l'infezioni. L'allattamentu maternu aiuta ancu à migliurà l'immunità di un neonatu.

PELLE

A pelle neonata varieghja secondu a lunghezza di a gravidanza. I zitelli prematuri anu una pelle fina è trasparente. A pelle di un criaturu à termine hè più spessa.

Caratteristiche di a pelle neonata:

  • Un pelu finu chjamatu lanugo puderia copre a pelle di u neonatu, in particulare in i zitelli prematuri. I capelli devenu sparisce in e prime settimane di a vita di u zitellu.
  • Una sustanza grossa è cera chjamata vernice pò copre a pelle. Sta sustanza prutege u zitellu mentre flotta in u fluidu amnioticu in l'utru. Vernix deve lavassi durante u primu bagnu di u zitellu.
  • A pelle pò esse cracking, peeling, o maculata, ma questu duverà migliurà cù u tempu.

Nascita - cambiamenti in u nascitu

  • Meconium

Marcdante KJ, Kliegman RM. Valutazione di a mamma, di u fetu è di u nascitu. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Elsevier; 2019: chap 58.

Olsson JM. U novu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 21.

Rozance PJ, Wright CJ. U neonatu. In: Landon MB, Galan HL, Jauniaux ERM, et al, eds. Obstetrizia di Gabbe: Gravidenze nurmale è prublema. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: chap 23.

Articuli Per Voi

Cosa da sapè nantu à a liposuzione di a guancia

Cosa da sapè nantu à a liposuzione di a guancia

A lipo uzione hè una prucedura chì u a l'a pirazione per caccià u gra u da u corpu. In u 2015, era a prucedura cu metica a più pupulare per omi è donne, cù gua gi 400...
Chì Cause Dolore sopra u vostru ghjinochju?

Chì Cause Dolore sopra u vostru ghjinochju?

U vo tru ghjinochju hè a più grande articulazione in u vo tru corpu, furmata induve u vo tru femore è tibia i riuni cenu. Le ioni o di agiu in u ghjinochju è in giru à u ghjin...