Alimenti irradiati
I cibi irradiati sò cibi sterilizati aduprendu raggi X o materiali radioattivi chì tombanu i batteri. U prucessu hè chjamatu irradiazione. Hè adupratu per caccià i germi da l'alimentu. Ùn face micca l'alimentu stessu radioattivu.
I vantaghji di l'alimentu irradiante includenu a capacità di cuntrullà insetti è batteri, cume a salmonella. U prucessu pò dà à l'alimenti (in particulare frutti è ligumi) una vita più longa, è riduce u risicu di avvelenamentu alimentariu.
L'irradiazione alimentaria hè aduprata in parechji paesi. Hè stata prima appruvata in i Stati Uniti per prevene i germogli di patate bianche, è per cuntrullà l'insetti nantu à u granu è in certe spezie è condimenti.
A Food and Drug Administration (FDA) di i Stati Uniti, i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC), è u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti (USDA) anu da sempre appruvatu a sicurezza di l'alimentu irradiatu.
L'alimenti chì sò sottumessi à irradiazione includenu:
- Bovinu, porcu, pollame
- Ovi in cunchiglia
- Molluschi, cum'è gamberi, aragosta, granchi, ostriche, vongole, cozze, pettine
- Frutta è verdura fresca, cumprese e sementi per a germinazione (cume i germogli di luzerna)
- Spezie è condimenti
U situ web di a Food and Drug Administration di i Stati Uniti. Irradiazione alimentaria: ciò chì avete bisognu di sapè. www.fda.gov/food/buy-store-serve-safe-food/food-irradiation-what-you-need-know. Actualizatu u 4 di ghjennaghju di u 2018. Accessu à u 10 di ghjennaghju di u 2019.