Avvelenamentu anticoagulante da rodenticidi
I rodenticidi anticoagulanti sò veleni aduprati per tumbà i topi. Rodenticide significa assassinu di roditori. Un anticoagulante hè un diluente di sangue.
L'avvelenamentu anticoagulante da u rodenticide si verifica quandu qualchissia inghjotta un pruduttu chì cuntene questi chimichi.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Ingredienti velenosi includenu:
- 2-isovaleril-1,3-indandione
- 2-pivaloyl-1,3-indandione
- Brodifacoum
- Chlorophacinone
- Coumachlor
- Difenacoum
- Diphacinone
- Warfarina
Nota: Questa lista pò esse micca all-inclusive.
Sti ingredienti ponu esse truvati in:
- D-Con Mouse Prufe II, Talon (brodifacoum)
- Ramik, Diphacin (diphacinone)
Nota: Questa lista pò esse micca all-inclusive.
I sintomi includenu:
- Sangue in l'urina
- Sgabelli sanguinosi
- Contusione è sanguinamentu sottu à a pelle
- Cunfusione, letargia, o alteratu u statu mentale da sanguinamentu in u cervellu
- Pressione sanguigna bassa
- Sangue nasu
- Pelle pallida
- Scossa
- Vumitu di sangue
Ùn fate micca una persona à tirà fora, à menu chì ùn li dite di fà lu cù un cuntrollu di velenu o un prufessiunale sanitariu.
Determinate l'infurmazioni seguenti:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- U nome di u pruduttu (ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantu hè statu inghjuttitu
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. E prove di sangue è urina seranu fatte. A persona pò riceve:
- Supportu per e vie respiratorie è respirazione, cumpresu l'ossigenu. In casi estremi, un tubu pò esse passatu per a bocca in i pulmoni per impedisce a persona di respirà in sangue. Una macchina respiratoria (ventilatore) sarebbe allora necessaria.
- Trasfusione di sangue, cumprese fattori di coagulazione (chì aiutanu u vostru coagulu di sangue), è globuli rossi.
- Radiografia di pettu.
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core).
- Endoscopia - una camera in a gola per vede l'esofago è u stomacu.
- Fluidi attraversu una vena (IV).
- Medici per trattà i sintomi.
- Medicina (carbone attivatu) per assorbe qualsiasi velenu restante (u Carbone pò esse datu solu s'ellu pò esse fattu in modu sicuru in una ora di l'ingestione di velenu).
- Lassativi per spustà u velenu attraversu u corpu più rapidamente.
- Medicina (antidotu) cum'è a vitamina K per riversà l'effettu di u velenu.
A morte pò accade appena 2 settimane dopu à l'avvelenamentu per via di u sangu. Tuttavia, uttene u trattamentu currettu prevene spessu spessu cumplicazioni gravi. Se a perdita di sangue hà dannighjatu u core o altri organi vitali, a recuperazione pò piglià più tempu. A persona ùn pò micca recuperà cumpletamente in questi casi.
Avvelenamentu da u tumbatore; Avvelenamentu da rodenticidi
Cannon RD, Ruha A-M. Insecticidi, erbicidi è rodenticidi. In: Adams JG, ed. Medicina d'Urgenza. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2013: chap 146.
Caravati EM, Erdman AR, Scharman EJ, et al. Avvelenamentu anticoagulante à longu effettu di rodenticidi: una linea guida di consensu basata nantu à l'evidenza per a gestione fora di l'ospedale. Clin Toxicol (Phila). 2007; 45 (1): 1 à 22. PMID: 17357377 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17357377.
Welker K, Thompson TM. Pesticidi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 157.