Avvelenamentu da iodiu
U iodiu hè un chimicu naturale. E poche quantità sò necessarie per una bona salute. Tuttavia, e grandi dosi ponu causà danni. I zitelli sò particularmente sensibili à l'effetti di iodu.
NOTA: U iodiu si trova in certi alimenti. Tuttavia, di solitu ùn ci hè abbastanza iodu in l'alimenti per dannà u corpu. Questu articulu hè focu annantu à l'avvelenamentu da esposizione à oggetti non alimentari chì cuntenenu iodu.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Iodiu
U iodiu si trova in:
- Amiodarone (Cordarone)
- Chimichi (catalizatori) per a fotografia è l'incisione
- Tinture è inchjostri
- A suluzione di Lugol
- Sciroppu Pima
- Ioduru di potassiu
- Iodiu radioattivu adupratu per certi testi medichi o per u trattamentu di a malatia tiroidea
- Tintura di iodu
U iodiu hè ancu adupratu durante a produzzione di metanfetamina.
Nota: Questa lista pò esse micca tuttu cumpresu.
I sintomi di avvelenamentu da iodu includenu:
- Dolore addominale
- Tussendu
- Deliriu
- Diarrea, qualchì volta sanguinosa
- Frebba
- Dolore di gomma è di denti
- Perda di l'appitittu
- Gustu metallicu in bocca
- Dolore in bocca è gola è brusgiatura
- Nisuna pruduzzione d'urina
- Rash
- Salivazione (pruduce saliva)
- Crisi
- Scossa
- Mancanza di fiatu
- Stupor (diminuitu livellu di vigilenza)
- Sete
- Vumitu
Cercà aiutu medicu subitu. Ùn fate micca una persona à lancià a menu chì ùn sia micca dettu di fà lu da Poison Control o da un prufessiunale sanitariu.
Dà à a persona latte, o fécula o farina mischiata cù acqua. Cuntinuà à dà u latte ogni 15 minuti. Ùn dà micca questi articuli se a persona hà sintomi (cum'è vomitu, convulsioni, o un livellu diminuitu di vigilanza) chì rendenu difficiule à ingoiare.
L'infurmazioni seguenti sò utili per l'assistenza d'urgenza:
- Età, pesu è cundizione di a persona (per esempiu, a persona hè sveglia o alerta?)
- Nome di u pruduttu (ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
Tuttavia, NON ritardate micca di chjamà aiutu se queste informazioni ùn sò micca immediatamente dispunibili.
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Questa linea telefonica naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. A persona pò riceve:
- Carbone attivatu
- Supportu di e vie aeree, cumpresu ossigenu, tubu di respirazione per a bocca (intubazione), è macchina di respirazione (ventilatore)
- Prove di sangue è urina
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi attraversu una vena (intravenosa o IV)
- Lassativu
- Medici per trattà i sintomi
Quantu hè bonu una persona dipende da a quantità di iodiu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu hè statu ricevutu. Più prestu una persona riceve aiutu medicu, megliu serà a pussibilità di ricuperazione.
A stenitura esofagea (restringimentu di l'esofago, u tubu chì porta l'alimentu da a bocca à u stomacu) hè una pussibile complicazione. L'effetti à longu andà di a sobredose di iodu includenu prublemi di glàndula tiroidea.
Aronson JK. Medicamenti chì cuntenenu iodu. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier; 2016: 298-304.
Biblioteca Naziunale di Medicina di i Stati Uniti; Servizii d'Infurmazioni Spezializati; Situ di a Rete di Dati Tossicologichi. Iodiu, elementariu. toxnet.nlm.nih.gov. Actualizatu u 7 di nuvembre di u 2006. Accessu à u 14 di ferraghju di u 2019.