Avvelenamentu depilatoriu
![" IL MANUALE DEL GIOVANE AVVELENATORE " (FILM COMPLETO DEL 1995)](https://i.ytimg.com/vi/wATG987wOqw/hqdefault.jpg)
Un depilatoriu hè un pruduttu adupratu per rimuovere i peli indesiderati. L'avvelenamentu depilatoriu si face quandu qualchissia inghjotta sta sustanza.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprà micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
L'ingredienti dannosi in i depilatori sò:
- Sodiu o idrossidu di calciu (alcali), chì sò assai tossichi
- Sulfuru di bariu
- Thioglycolates
Ci ponu esse altri ingredienti velenosi in depilatori.
Questi ingredienti si trovanu in vari depilatori.
I sintomi di avvelenamentu depilatoriu includenu:
- Dolore addominale
- Visione sfocata
- Difficultà di respirazione
- Dolore ardente in gola
- Bruci à l'ochju (se a crema depilatoria entra in l'ochju)
- Collapse (shock)
- Coma (diminuitu livellu di cuscenza è mancanza di reattività)
- Diarrea (acquosa, sanguinosa)
- Bava
- Incapacità à marchjà nurmalmente
- Pressione sanguigna bassa
- Nisuna pruduzzione d'urina
- Rash
- Discorsu sfocatu
- Stupor (diminuitu livellu di cuscenza)
- Vumitu
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca a persona à lancià, à menu chì un cuntrollu di velenu o un prufessore di a salute vi dicenu di fà.
Se a persona hà inghjuttitu u depilatoriu, dalli subitu acqua o latte, a menu chì un fornitore ùn vi dica micca. NON DÀ acqua nè latte se a persona hà sintomi chì rendenu difficiule à inghjuttà. Questi includenu:
- Vumitu
- Cunvulsioni
- Un livellu diminuitu di vigilanza
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (ingredienti, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di linea diretta naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu cun voi à l'uspidale, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati.
A persona pò riceve:
- Prove di sangue è urina
- Supportu di respirazione, cumpresu u tubu per a bocca in i pulmoni è a macchina respiratoria (ventilatore)
- Radiografia di pettu
- ECG (elettrocardiograma o traccia di u core)
- Endoscopia - fotocamera posta in gola per vede brusgiature in l'esofago è in u stomacu
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Chirurgia per caccià a pelle brusgiata (debridement)
- Lavatu di a pelle, forse ogni poche ore per parechji ghjorni
Questu pò esse un avvelenamentu assai seriu. Quantu hè bonu qualcunu dipende da quantu velenu hà inghjuttitu è da a rapidità di riceve u trattamentu. A più rapida assistenza medica hè data, megliu hè a possibilità di recuperu.
Hè pussibule un dannu largu à a bocca, a gola è u stomacu. Cumu qualcunu face dipende da quantu ci hè questu dannu. Stu dannu pò cuntinuà à sviluppà in l'esofago (pipa alimentaria) è in u stomacu per parechje settimane dopu à u ingullimentu di u pruduttu. Se un foru si forma in questi organi, ponu esse sanguinamenti severi è infezioni.
Avvelenamentu da l'agenti di depilazione
Hoyte C. Caustics. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 148.
Pfau PR, Hancock SM. Corpi stranieri, bezoars, è ingestioni caustiche. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 27.
Thomas SHL. Avvelenamentu In: Ralston SH, Penman ID, Strachan MWJ, Hobson RP, eds. Principi è Pratica di Medicina di Davidson. 23 ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 7.