Avvelenamentu da paradichlorobenzene
![Mothballs - How do they work?](https://i.ytimg.com/vi/fYftENR8sxU/hqdefault.jpg)
U paradichlorobenzene hè un pruduttu chimicu biancu è solidu cù un odore assai forte. L'avvelenamentu pò accade se inghjuttite questu chimicu.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Paradichlorobenzene
Questi prudutti cuntenenu paradichlorobenzene:
- Deodorizanti per toilette
- Repellant di falena
Altri prudutti ponu ancu cuntene paradichlorobenzene.
Quì sottu sò sintomi di avvelenamentu da paradichlorobenzene in diverse parti di u corpu.
OCCHI, ORECCHIE, GOLA, E BOCCA
- Brusgiata in bocca
PULMINI È AIRE VIAI
- Problemi di respirazione (rapidu, lentu o doloroso)
- Tussa
- Respirazione bassa
SISTEMA NERVUOSU
- Cambiamenti di vigilanza
- Mal di testa
- Discorsu sfocatu
- Debbulezza
PELLE
- Pelle gialla (itterizia)
STOMACU È INTESTINI
- Dolore addominale
- Diarrea
- Nausea è vomitu
Uttenite subitu assistenza medica. Ùn fate micca a persona à lancià, à menu chì un cuntrollu di velenu o un prufessore di a salute vi dicenu di fà.
Se u chimicu hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Se u chimicu hè statu inghjuttitu, date à a persona acqua o latte subitu, à menu chì un duttore ùn li istruzzioni altrimente. NON DÀ acqua o latte se a persona hè incosciente (hà un livellu di vigilanza diminuitu).
Avè sta infurmazione pronta:
- Età, pesu è cundizione di a persona (per esempiu, a persona hè sveglia o alerta?)
- Nome di u pruduttu
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
Tuttavia, NON ritardate micca di chjamà aiutu se queste informazioni ùn sò micca immediatamente dispunibili.
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Pigliate u cuntinuu à l'uspidale cun voi, se hè pussibule.
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. E prove di sangue è urina seranu fatte.
U trattamentu pò include:
- Fluidi attraversu una vena (da IV)
- Carbone attivatu
- Lassativi
- Tubu per a bocca in u stomacu per lavà u stomacu (lavatu gastricu)
- Medici per trattà i sintomi
- Supportu di respirazione, cumpresu u tubu attraversu a bocca in i pulmoni è cunnessu à una macchina di respirazione (ventilatore)
Stu tippu di avvelenamentu ùn hè di solitu micca periculosu per a vita. Pocu accadrà forse sì u vostru figliolu mette accidentalmente una palla di falena in bocca, ancu s'ella hè inghjuttita, a menu chì ùn provoca soffocamentu. E naftaline anu un odore irritante, chì di solitu alluntana a ghjente da elli.
Sintomi più severi ponu accade se qualcunu ingolle u pruduttu apposta, postu chì quantità maiori sò cumunamente inghjuttite.
E brusgiate in e vie aeree o in u tractu gastrointestinale ponu purtà à necrosi tissutale, resultendu in infezioni, scossa è morte, ancu parechji mesi dopu chì a sustanza sia inghjuttita per a prima volta. E cicatrici ponu formassi in questi tessuti, purtendu à difficultà à longu andà cù a respirazione, inghjuttimentu è digestione.
Dubey D, Sharma VD, Pass SE, Sawhney A, Stüve O. Tossicità para-dichlorobenzene - una rivista di manifestazioni neurotossichi putenziali. Ther Adv Neurol Disord. 2014; 7 (3): 177-187. PMID: 24790648 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24790648.
Kim HK. Repellenti di canfora è di falena. In: Hoffman RS, Howland MA, Lewin NA, Nelson LS, Goldfrank LR, Flomenbaum NE, eds. Urgenze Tossicologiche di Goldfrank. 10a ed. New York, NY: McGraw Hill; 2015: chap 105.