Trasmissione ventriculoperitoneale
U shunting ventriculoperitoneale hè una cirurgia per trattà u fluidu cerebrospinali in eccessu (CSF) in e cavità (ventriculi) di u cervellu (idrocefalu).
Questa prucedura hè fatta in sala di operazione sottu anestesia generale. Ci vole circa 1 1/2 ore. Un tubu (cateteru) hè passatu da e cavità di a testa à l'addome per drenà u fluidu cerebrospinale in eccessu (CSF). Una valvula di pressione è un dispositivu anti-sifone assicuranu chì a quantità giusta di fluidu sia drenata.
A prucedura hè fatta cusì:
- Una zona di capelli nantu à a testa hè rasata. Questu pò esse daretu à l'arechja o in cima o in daretu di a testa.
- U chirurgu face una incisione cutanea daretu à l'arechja. Un altru picculu tagliu chirurgicu hè fattu in u ventre.
- Un picculu foru hè foratu in u cranu. Una estremità di u cateteru hè passata in un ventriculu di u cervellu. Questu pò esse fattu cù o senza un computer cum'è una guida. Pò esse ancu fattu cù un endoscopiu chì permette à u chirurgu di vede in u ventriculu.
- Un secondu cateteru hè piazzatu sottu à a pelle daretu à l'arechja. Hè mandatu per u collu è u pettu, è di solitu in a zona di u ventre. A volte, si ferma à a zona di u pettu. In u ventre, u cateteru hè spessu piazzatu cù un endoscopiu. U duttore pò ancu fà qualchì picculu tagliu, per esempiu in u collu o vicinu à a clavicula, per aiutà à passà u cateteru sottu à a pelle.
- Una valvula hè posta sottu à a pelle, di solitu daretu à l'arechja. A valvula hè cunnessa à i dui cateteri. Quandu a pressione extra si accumula intornu à u cervellu, a valvola si apre, è u fluidu in eccessu drena attraversu u cateteru in a zona di u ventre o di u torace. Questu aiuta à calà a pressione intracraniale. Un reservoir nantu à a valvula permette di priming (pumping) di a valvula è per cullettà u CSF se necessariu.
- A persona hè purtata in una zona di recuperu è poi trasferita in una stanza d'ospedale.
Questa cirurgia hè fatta quandu ci hè troppu fluidu cerebrospinali (CSF) in u cervellu è a medula spinale. Questu hè chjamatu idrocefalu. Provoca una pressione superiore à a normale nantu à u cervellu. Pò causà danni cerebrali.
I zitelli ponu nasce cun idrocefalu. Pò accade cù altri difetti di nascita di a colonna spinale o di u cervellu. L'idrocefalu pò accade ancu in adulti anziani.
A chirurgia di shunt deve esse fatta appena diagnosticata l'idrocefalia. Cirurgie alternative ponu esse pruposte. U vostru duttore pò dì più nantu à queste opzioni.
I risichi per l'anestesia è a chirurgia in generale sò:
- Reazzioni à i medicini o prublemi respiratorii
- Sanguinamentu, coaguli di sangue, o infezzione
I risichi per u piazzamentu di u shunt ventriculoperitoneale sò:
- Coagulu di sangue o sanguinamentu in u cervellu
- Gonfiore di u cervellu
- Bucu in l'intestini (perforazione di l'intestione), chì pò accade dopu dopu a chirurgia
- Fuga di fluidu CSF sottu a pelle
- Infezzione di u shunt, u cervellu, o in l'addome
- Dannu à u tissutu cerebrale
- Crisi
U shunt pò smette di travaglià. S'ellu accade, u fluidu cumincierà à accumularsi in u cervellu di novu. Quandu u zitellu cresce, u shunt pò esse necessariu riposiziunà.
Se a procedura ùn hè micca una emergenza (hè prevista una chirurgia):
- Dite à u fornitore di assistenza sanitaria quali medicinali, supplementi, vitamine o erbe a persona piglia.
- Pigliate qualsiasi medicamentu chì u fornitore hà dettu di piglià cun un picculu sip di acqua.
Chiedite à u fornitore di limità di manghjà è di beie prima di a chirurgia.
Seguite qualsiasi altre struzzioni nantu à a preparazione in casa. Questu pò include u bagnu cù un sapone speciale.
A persona pò avè bisognu à stà piatta per 24 ore a prima volta chì un shunt hè piazzatu.
A durata di u sughjornu in ospedale dipende da a ragione per a quale u shunt hè necessariu. A squadra di l'assistenza sanitaria seguiterà attentamente a persona. I fluidi IV, antibiotici è medicinali antidolorici seranu dati se necessariu.
Seguitate l'istruzzioni di u fornitore nantu à cume si cura di u shunt in casa. Questu pò includere piglià medicinali per prevene l'infezzione di u shunt.
U piazzamentu di Shunt hè di solitu riesciutu à riduce a pressione in u cervellu. Ma sì l'idrocefalu hè legatu à altre condizioni, cume spina bifida, tumore cerebrale, meningite, encefalite, o emorragia, queste condizioni ponu influenzà a pronostica. Quantu hè severu l'idrocefalu prima di a chirurgia affetta ancu u risultatu.
Shunt - ventriculoperitoneal; VP shunt; Revisione di Shunt
- Cura di ferita chirurgica - aperta
- Shunt ventriculoperitoneale - scarica
- Ventriculi di u cervellu
- Craniotomia per shunt cerebrale
- Shunt ventriculoperitoneale - serie
Badhiwala JH, Kulkarni AV. Prucedure di manovra ventriculare. In: Winn HR, ed. Chirurgia neurologica Youmans è Winn. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 201.
Rosenberg GA. Edema cerebrale è disordini di a circolazione di u fluidu cerebrospinale. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 88.