Sindrome respiratoriu acutu severu (SARS)
U sindrome respiratoriu acutu severu (SARS) hè una forma seria di pneumonia. L'infezzione cù u virus SARS provoca angoscia respiratoria acuta (difficoltà respiratoria severa), è qualchì volta a morte.
Questu articulu hè nantu à u focu di SARS chì hè accadutu in u 2003. Per infurmazione nantu à u focu di coronavirus 2019, per piacè vede u Centru per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC).
U SARS hè causatu da u coronavirus assuciatu à u SARS (SARS-CoV). Hè una di a famiglia di virus di coronavirus (a stessa famiglia chì pò causà u fretu cumunu). Una epidemia di SARS hà iniziatu in u 2003 quandu u virus si hè sparitu da i picculi mammiferi à e persone in Cina. Stu focu hà righjuntu rapidamente e proporzioni glubali, ma hè statu cuntenutu in u 2003. Nisun novu casu di SARS hè statu signalatu dapoi u 2004.
Quandu qualchissia cun SARS tossisce o starnutisce, e goccioline infettate spruzzanu in aria. Pudete piglià u virus SARS se respira o tocca queste particelle. U virus SARS pò campà nantu à e mani, i tessuti è altre superfici finu à parechje ore in queste gocce. U virus pò esse capace di campà mesi o anni quandu a temperatura hè inferiore à u fretu.
Mentre a diffusione di goccioline per mezu di un cuntattu strettu hà causatu a maiò parte di i primi casi di SARS, SARS puderia ancu sparghje per e mani è altri oggetti chì e gocce anu toccu. A trasmissione aerea hè una vera pussibilità in certi casi. U virus vivu hè statu ancu trovu in u banchittu di e persone cun SARS, induve hè statu dimustratu per vive finu à 4 ghjorni.
Cù altri coronavirus, diventà infettatu è poi ripiglià malatu (reinfezzione) hè cumunu. Questu pò ancu esse u casu cù SARS.
I sintomi si presentanu di solitu circa 2 à 10 ghjorni dopu à u cuntattu cù u virus. In certi casi, SARS hà cuminciatu prima o dopu dopu u primu cuntattu. E persone cun sintomi attivi di malattia sò contagiose. Ma ùn si sà per quantu tempu una persona pò esse contagiosa dopu à a manifestazione di i sintomi.
I sintomi principali sò:
- Tussa
- Difficultà à respirà
- Febbre di 100,4 ° F (38,0 ° C) o più
- Altri sintomi di respirazione
I sintomi più cumuni sò:
- Chills and shaking
- A tosse, di solitu cumencia 2 à 7 ghjorni dopu à altri sintomi
- Mal di testa
- Dolori musculari
- Stanchezza
Sintomi menu cumuni includenu:
- Tosse chì produce flegma (sputum)
- Diarrea
- Sturdimentu
- Nausea è vomitu
In certi persone, i sintomi pulmonari aggravanu durante a seconda settimana di malattia, ancu dopu chì a frebba abbia cessatu.
U vostru duttore di salute pò sente rumuri pulmonari anormali mentre ascolta u to pettu cù un stetoscopiu. In a maiò parte di e persone cun SARS, una radiografia toracica o CT toracica mostranu pneumonia, chì hè tipica cù SARS.
E prove aduprate per diagnosticà SARS ponu include:
- Analisi di sangue arteriale
- Prove di coagulazione di u sangue
- Prove di chimica di sangue
- Radiografia toracica o tomografia CT toracica
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
E prove aduprate per identificà rapidamente u virus chì causa SARS includenu:
- Prove di anticorpi per SARS
- Isulamentu direttu di u virus SARS
- Test di reazione à catena rapida di polimerasi (PCR) per u virus SARS
Tutti i testi attuali anu qualchì limitazione. Puderanu micca esse capaci di identificà facilmente un casu SARS durante a prima settimana di a malattia, quandu hè più impurtante identificallu.
E persone chì si pensanu avè SARS devenu esse verificate subitu da un fornitore. Se sò suspettati di avè SARS, devenu esse isolati in un ospedale.
U trattamentu pò include:
- Antibiotici per trattà i batteri chì causanu pneumonia (finu à chì a pneumonia batterica sia scartata o s'ellu ci hè pneumonia batterica in più di SARS)
- Medici antivirali (ancu s'ellu ùn sanu micca quantu travaglianu per SARS)
- Alte dosi di steroidi per riduce u gonfiore in i pulmoni (ùn si sà quantu funzionanu bè)
- Ossigenu, sustegnu di respirazione (ventilazione meccanica), o terapia di pettu
In certi casi gravi, a parte liquida di sangue da e persone chì si sò già recuperate da SARS hè stata data cum'è trattamentu.
Ùn ci hè micca evidenza forte chì sti trattamenti funzionanu bè. Ci hè evidenza chì a medicina antivirale, a ribavirina, ùn funziona.
In u focu 2003, u percentuale di mortalità da SARS era di 9% à 12% di quelli diagnosticati. In e persone di più di 65 anni, a percentuale di mortalità era superiore à 50%. A malatia era più dolce in i più ghjovani.
In a populazione più vechja, parechje persone sò diventate abbastanza malate da necessità di assistenza respiratoria. È ancu più persone anu avutu à andà in unità di cure intensive in ospedale.
E pulitiche di salute publica sò state efficace per cuntrullà i focolai. Parechje nazioni anu fermatu l'epidemica in i so paesi. Tutti i paesi devenu cuntinuà à esse attenti à tene sta malatia sott'à cuntrollu. I virus in a famiglia di i coronavirus sò cunnisciuti per a so capacità di cambià (mutà) per sparghje si trà l'omu.
E cumplicazioni ponu include:
- Fallimentu respiratoriu
- Fallimentu di u fegatu
- Fallimentu di u core
- Prublemi renali
Chjamate u vostru fornitore se voi o qualchissia chì site statu in strettu cuntattu cù SARS.
Attualmente, ùn ci hè micca trasmissione SARS cunnisciuta in ogni locu in u mondu. Se si verifica un focu di SARS, riduce u vostru cuntattu cù e persone chì anu SARS riduce u risicu per a malattia. Evite u viaghju in i lochi induve ci hè un focu SARS incontrollatu. Quandu hè pussibule, evite u cuntattu direttu cù e persone chì anu SARS finu à almenu 10 ghjorni dopu a so frebba è altri sintomi sò andati.
- L'igiene di e mani hè a parte più impurtante di a prevenzione di u SARS. Lavate e mani o pulite cun un disinfettante per mani istantaneu à base d'alcol.
- Coperta a bocca è u nasu quandu starnutite o tossite. Goccioline chì sò liberate quandu una persona starnutisce o tossisce sò infettive.
- Ùn sparte micca manghjà, beie, o utensili.
- Pulite e superfici cumunamente toccate cun un disinfettante approvatu da l'EPA.
Maschere è occhiali ponu esse utili per prevene a diffusione di a malattia. Puderete aduprà guanti quandu manipulate elementi chì anu pussutu toccà e gocce infette.
SARS; Fallimentu respiratoriu - SARS; SARS coronavirus; SARS-CoV
- Pulmoni
- Sistema respiratoriu
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Sindrome respiratoriu acutu severu (SARS). www.cdc.gov/sars/index.html. Actualizatu u 6 di Dicembre di u 2017. Accessu à u 16 di Marzu di u 2020.
Gerber SI, Watson JT. Coronavirus. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 342.
Perlman S, McIntosh K. Coronavirus, cumpresu u sindromu respiratorju acutu severu (SARS) è u sindromu respiratoriu di u Mediu Oriente (MERS). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di e Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 155.