Cosa hè a bronchoscopia è à chì serve
Cuntenutu
A Bronchoscopia hè un tippu di test chì serve per valutà e vie aeree, introducendu un tubu magru è flessibile chì entra in bocca, o in u nasu, è va versu u pulmone. Stu tubu trasmette immagini à un schermu, nantu à u quale u duttore pò osservà s'ellu ci hè qualchì cambiamentu in e vie aeree, cumprese a laringe è a trachea.
Cusì, stu tipu di test pò esse adupratu per aiutà à diagnosticà alcune malatie, cum'è pneumonia atipica o un tumore, ma pò ancu esse adupratu per trattà una ostruzione di u pulmone, per esempiu.
Quandu pò esse urdinatu
A bronchoscopia pò esse urdinata da u pulmonologu ogni volta chì ci hè suspettu di una malattia in u pulmone chì ùn puderebbe micca esse cunfirmata per mezu di sintomi o altri testi, cume i raggi X. Cusì, a bronchoscopia pò esse ordinata quandu:
- Puntura;
- Cancer;
- Ostruzione di e vie aeree.
Inoltre, e persone chì anu una tosse persistente chì ùn si ne và cù u trattamentu o chì ùn anu micca una causa specifica ponu ancu bisognu di fà stu tippu di test per identificà u diagnosticu è inizià u trattamentu più adattu.
In i casi di suspettatu di cancheru, u duttore face una bronchoscopia cù una biopsia, in a quale un picculu pezzu di u rivestimentu pulmonare hè eliminatu per esse analizatu in laboratorio è per cunfirmà a presenza di cellule tumorali è, dunque, u risultatu pò piglià pochi ghjorni.
Cumu preparassi per a bronchoscopia
Prima di a bronchoscopia, di solitu hè necessariu passà trà 6 à 12 ore senza manghjà nè beie, essendu permessu di beie u più poca acqua pussibule per ingerisce qualsiasi pillule. I medicamenti anticoagulanti, cum'è l'aspirina o a warfarina, devenu esse fermati pochi ghjorni prima di u test, per evità u risicu di sangu.
Tuttavia, l'indicazioni per a preparazione ponu variare secondu a clinica induve u test sarà effettuatu è, dunque, hè assai impurtante parlà cun u duttore in anticipo, spieghendu chì medicamentu hè adupratu di solitu.
Hè ancu impurtante di piglià un amicu o un membru di a famiglia à a clinica, cum'è in parechji casi, l'anestesia ligera hè aduprata per riduce l'inconfortu è, in questi casi, ùn hè micca permessu di guidà per e prime 12 ore.
Chì sò i possibili rischi di l'esame
Siccomu a bronchoscopia implica l'inserimentu di un tubu in e vie aeree, ci sò alcuni rischi, cume:
- Sanguinamentu: hè di solitu in quantità assai poche, è pò causà tossu di sangue. Stu tipu di complicazione hè più frequente quandu ci hè una inflammazione di u pulmone o quandu hè necessariu piglià un campione per a biopsia, tornendu à a normalità in 1 o 2 ghjorni;
- U colapsu pulmonariu: hè una complicazione assai rara chì si pone quandu si face una ferita à u pulmone. Ancu se u trattamentu hè relativamente faciule, avete generalmente da stà in l'uspidale. Vede più nantu à ciò chì hè u crollu pulmonare.
- Infezzione: pò cumparisce quandu ci hè una ferita pulmonare è di solitu provoca febbre è peghju di i sintomi di tosse è una sensazione di mancanza di respiru.
Questi rischi sò assai rari è di solitu facili da trattà, tuttavia, l'esame deve esse fattu solu cù a raccomandazione di u duttore.