Sangue nasu
Un sanguinamentu nasale hè a perdita di sangue da u tessutu chì riveste u nasu. L'emorragia si face u più spessu solu in una narice.
I nasali sò assai cumuni. A maiò parte di i sanguinamenti nasali si producenu per via di irritazioni minori o di raffreddori.
U nasu cuntene assai picculi vini sanguini chì sanguinanu facilmente. L'aria chì si move in u nasu pò asciugà è irrità e membrane chì rivestenu l'internu di u nasu. Si ponu formà croste chì sanguinanu quandu sò irritate. L'insanguinamentu nasale si verifica più spessu in l'invernu, quandu i virus di u fretu sò cumuni è l'aria interiore tende à esse più secca.
A maiò parte di i sanguinamenti nasali si trovanu in fronte di u septum nasale. Questu hè u pezzu di u tessutu chì separa i dui lati di u nasu. Stu tipu di sangu pò esse faciule per un prufessiunale furmatu di piantà. Meno cumunemente, i sanguinamenti nasali ponu accade più in u settu o più in u nasu cum'è in i sinus o a basa di u cranu. Tali sanguinamenti nasali ponu esse più difficili da cuntrullà. Tuttavia, i sanguinamenti nasali sò raramente minacciosi per a vita.
U nasu pò esse causatu da:
- Irritazione per allergie, raffreddori, starnuti o prublemi sinusali
- Aria assai freta o secca
- Soffia u nasu assai duru, o coglie u nasu
- Inghjulia à u nasu, cumpresu un nasu rottu, o un ogettu appiccicatu in u nasu
- Chirurgia sinusale o pituitaria (transphenoidale)
- Septum deviatu
- Irritanti chimichi cumpresi medicinali o droghe chì sò spruzzati o sbuffulati
- Usu eccessivu di spray nasali decongestionanti
- Trattamentu di l'ossigenu per mezu di cannule nasali
Sanguinamentu ripetutu di u nasu pò esse un sintomu di un'altra malattia cum'è pressione alta, un disordine di sangu, o un tumore di u nasu o di i seni. I diluenti di sangue, cume a warfarina (Coumadin), u clopidogrel (Plavix), o l'aspirina, ponu causà o peghju sanguinamentu nasale.
Per piantà un sanguinamentu:
- Posa à pusà è sprime delicatamente a parte dolce di u nasu trà u pollice è u ditu (in modu chì e nariche sianu chjose) per 10 minuti cumpleti.
- Inclinatevi in avanti per evità d'ingolle u sangue è respira per a bocca.
- Aspettate almenu 10 minuti prima di verificà se u sangu hà cessatu. Assicuratevi di lascià abbastanza tempu per chì u sanguinamentu si fermi.
Pò aiutà à applicà compresse fredde o ghiacciu attraversu u ponte di u nasu. Ùn imballate micca l'internu di u nasu cù garza.
Ùn hè cunsigliatu di chjinà si cù un sangu. Duvete evità di annusà o soffià u nasu per parechje ore dopu à un sanguinamentu. Se u sanguinamentu persiste, un spray decongestionante nasale (Afrin, Neo-Synephrine) pò esse adupratu qualchì volta per chjude e piccule navi è cuntrullà i sanguinamenti.
Cose chì pudete fà per prevene frequenti sanguinamenti nasali sò:
- Mantene a casa fresca è aduprate un vaporizatore per aghjunghje umidità à l'aria interna.
- Aduprate spray salinu nasale è gelatina solubile in acqua (cum'è Ayr gel) per impedisce chì i linzoli nasali si secchinu in l'invernu.
Uttenite assistenza d'urgenza se:
- U sangu ùn si ferma dopu à 20 minuti.
- Sanguinamentu nasale si produce dopu à una ferita à a testa. Questu pò suggerisce una frattura di u cranu, è i raggi X devenu esse presi.
- U vostru nasu pò esse rottu (per esempiu, pare tortu dopu un colpu à u nasu o altra ferita).
- Pigliate medicinali per prevene u vostru sangue da a coagulazione (diluenti di sangue).
- Avete avutu sanguinamenti nasali in u passatu chì avianu bisognu di cure specializate per trattà.
Chjamate u vostru duttore di salute se:
- Tù o u to figliolu avete frequenti sanguinamenti nasali
- I sanguinamenti nasali ùn sò micca assuciati cun un fretu o altra irritazione minima
- E sanguinamenti nasali si producenu dopu à u sinus o altra chirurgia
U fornitore farà un esame fisicu. In certi casi, pudete esse fighjatu per i segni è i sintomi di pressione bassa da perde sangue, chjamatu ancu scossa ipovolemica (questu hè raru).
Pudete avè i seguenti testi:
- Compiu di sangue cumpletu
- Endoscopia nasale (esame di u nasu cù una camera)
- Misurazioni parziali di u tempu di tromboplastina
- Tempu di protrombina (PT)
- CT scan di u nasu è di i sinus
U tippu di trattamentu adupratu serà basatu annantu à a causa di u sangu. U trattamentu pò include:
- Cuntrullà a pressione sanguigna
- Chjuditura di u vasu di sangue aduprendu calore, corrente elettrica o bastoni di nitratu d'argentu
- Imballaggio nasale
- Riduce un nasu rottu o caccià un corpu straneru
- Riducendu a quantità di medicina più diluente di sangue o fermendu l'aspirina
- Trattà i prublemi chì impediscenu à u vostru sangue di coagulassi nurmalmente
Puderete avè bisognu di vede un spezialistu di l'arechja, di u nasu è di a gola (ORL, otorinolaringologu) per prucessi è trattamenti ulteriori.
Sanguinamentu da u nasu; Epistaxis
- Sangue nasu
- Sangue nasu
Pfaff JA, GP di Moore. Otorinolaringulugia. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 62.
Savage S.Gestione di epistaxis. In: Fowler GC, ed. Prucedure di Pfenninger è Fowler per l'Assistenza Primaria. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 205.
Simmen DB, Jones NS. Epistaxis. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 42.