Retrazzioni intercostali

I retrazzioni intercostali si producenu quandu i musculi trà e coste tiranu versu l'internu. U muvimentu hè u più spessu un segnu chì a persona hà un prublema di respirazione.
I retrazzioni intercostali sò una emergenza medica.
U muru di u to pettu hè flessibile. Questu vi aiuta à respirà normalmente. U tissutu rigidu chjamatu cartilagine attacca e costole à l'ossu pettu (sternu).
I musculi intercostali sò i musculi trà e coste. Durante a respirazione, questi musculi si stringenu di solitu è tiranu a cassa toracica. U to pettu si espande è i pulmoni si riempenu d'aria.
E retrazioni intercostali sò dovute à una pressione d'aria ridotta in u vostru pettu. Questa pò accade se e vie aeree superiori (trachea) o piccule vie aeree di i pulmoni (bronchioli) diventanu parzialmente bloccate. Di conseguenza, i musculi intercostali sò aspirati versu l'internu, trà e coste, quandu si respira. Questu hè un segnu di una via aeree bluccata. Ogni prublema di salute chì provoca un bloccu in e vie aeree causerà retrazioni intercostali.
E retrazioni intercostali ponu esse causate da:
- Una reazione allergica severa per tuttu u corpu chjamata anafilassi
- Astma
- Gonfiore è accumulazione di mucus in i più picculi passaghji d'aria in i pulmoni (bronchiolite)
- Prublema di respirazione è tosse chì abbaghja (croup)
- Inflammazione di u tissutu (epiglottis) chì copre a trachea
- Corpu straneru in a trachea
- Puntura
- Un prublema pulmonariu in i neonati chjamatu sindrome di distress respiratoriu
- Raccolta di pus in i tessuti in u fondu di a gola (ascessu retrofaringiu)
Cercate aiutu medicu subitu se si ritrattanu intercostali. Questu pò esse un segnu di una via aerea bloccata, chì pò diventà rapidamente in periculu per a vita.
Circate dinò l'assistenza medica se a pelle, e labbre, o i letti di i unghji diventanu turchini, o sì a persona si confonde, dorme, o hè difficiule di svegliarsi.
In una emergenza, a squadra sanitaria hà da piglià prima misure per aiutà a respirà. Pudete riceve ossigenu, medicinali per riduce u gonfiore è altri trattamenti.
Quandu pudete respirà megliu, u fornitore di assistenza sanitaria vi esaminerà è vi dumanderà nantu à a vostra storia medica è sintomi, cume:
- Quandu hà principiatu u prublema?
- Serà megliu, peghju, o stà listessu?
- Si faci sempre?
- Avete rimarcatu qualcosa significativu chì puderia avè causatu una ostruzione di e vie aeree?
- Chì altri sintomi ci sò, cum'è culore di a pelle turchinu, sibilante, sonu acutu quandu si respira, tossu o mal di gola?
- Qualcosa hè statu rispiratu in e vie aeree?
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Gassi di sangue arteriali
- Radiografia di pettu
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Pulse oximetria per misurà u livellu di ossigenu in sangue
Ritrazioni di i musculi di u pettu
Brown CA, Muri RM. Airway. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 1.
Rodrigues KK, Roosevelt GE. Obstruzione infiammatoria acuta di e vie aeree superiori (croup, epiglottite, laringite è tracheite batterica). In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 412.
Sharma A. Distress respiratoriu. In: Kliegman RM, Lye PS, Bordini BJ, Toth H, Basilea D, eds. Diagnosticu basatu di sintomi pediatrici Nelson. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 3.