Pielogramma intravenu
Un pielogramu intravenuu (IVP) hè un esame speciale di raggi X di i reni, a vescica è l'uretere (i tubi chì portanu l'urina da i reni à a vescica).
Un IVP hè fattu in un dipartimentu di radiologia di l'ospedale o in l'uffiziu di un fornitore di assistenza sanitaria.
Puderete esse dumandatu di piglià qualchì medicina per sviutà e vostre viscere prima di a prucedura per furnisce una vista megliu di e vie urinarie. Averete bisognu di sviutà a vostra vescica subitu prima di inizià a procedura.
U vostru fornitore injecterà un cuntrastu à basa di iodu (tintura) in una vena in u vostru bracciu. Una serie di immagini à raggi X sò prese in tempi diversi. Hè per vede cumu i reni eliminanu a tintura è cumu si raccoglie in a vostra urina.
Averete bisognu à mentà fermu durante a procedura. A prova pò durà finu à una ora.
Prima chì l'immagine finale sia presa, vi sarà dumandatu di urinare di novu. Questu hè per vede cumu si a vesica s'hè svultulata.
Pudete turnà à a vostra dieta normale è i medicinali dopu a procedura. Duvete beie assai liquidi per aiutà à caccià tuttu u tintu di cuntrastu da u vostru corpu.
Cum'è cù tutte e procedure di raggi X, dite à u vostru fornitore se:
- Sò allergichi à u materiale di cuntrastu
- Sò incinte
- Avè allergie à a droga
- Avè malatie renali o diabete
U vostru fornitore vi dirà se pudete manghjà o beie prima di sta prova. Pudete esse datu un lassativu per piglià u dopu meziornu prima di a prucedura per liberà l'intestini. Questu aiuterà i vostri reni à esse visti chiaramente.
Duvete firmà un modulu di accunsentu. Vi sarà dumandatu di portà un vestitu d'ospedale è di caccià tutti i gioielli.
Pudete sente una sensazione di brusgiu o di ruborbu in u vostru bracciu è in u corpu quandu u tinte di cuntrastu hè iniettatu. Pudete ancu avè un gustu metallicu in bocca. Questu hè normale è si ne và prestu.
Alcune persone sviluppanu un mal di testa, nausea, o vomitu dopu chì a tinta sia injectata.
A cintura attraversu i reni pò sentasi stretta nantu à a zona di u ventre.
Un IVP pò esse adupratu per valutà:
- Una ferita addominale
- Infezioni di a vejiga è di i reni
- Sangue in l'urina
- Dolore flancatu (forse per via di calcoli renali)
- Tumuri
U test pò palisà malatie renali, difetti di nascita di u sistema urinariu, tumori, calcoli renali, o danni à u sistema urinariu.
Ci hè una pussibilità di una reazione allergica à a tintura, ancu sè avete ricevutu tintura di cuntrastu in u passatu senza nisun prublema. Se avete una allergia cunnisciuta à u cuntrastu basatu in iodu, un test diversu pò esse fattu. Altri testi includenu pielografia retrograda, MRI, o ultrasound.
Ci hè una bassa esposizione à a radiazione A maiò parte di l'esperti pensanu chì u risicu hè bassu paragunatu cù i benefici.
I zitelli sò più sensibili à i risichi di radiazioni. Questa prova ùn hè micca prubabile di esse fatta durante a gravidanza.
E tomografie computerizate (CT) anu rimpiazzatu l'IVP cum'è strumentu principale per verificà u sistema urinariu. L'imaging per risonanza magnetica (MRI) hè ancu adupratu per guardà i reni, l'uretere è a vescica.
Urografia escretora; IVP
- Anatomia renale
- Rene - flussu di sangue è urina
- Pielogramma intravenu
Bishoff JT, Rastinehad AR. Imaging di e vie urinarie: principii di basa di tomografia computerizzata, imaging per risonanza magnetica è film pianu. In: Wein AJ, Kavoussi LR, Partin AW, Peters CA, eds. Urologia Campbell-Walsh. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 2.
Gallagher KM, Hughes J. Ostruzione di e vie urinarie. In: Feehally J, Floege J, Tonelli M, Johnson RJ, eds. Nefrologia clinica cumpleta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 58.
Sakhaee K, Moe OW. Urolitiasi. In: Skorecki K, Chertow GM, Marsden PA, Taal MW, Yu ASL, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: cap. 40.