Gassi di sangue
I gasi di sangue sò una misura di quantu ossigenu è diossidu di carbonu sò in u vostru sangue. Determinanu ancu l'acidità (pH) di u vostru sangue.
Di solitu, u sangue hè presu da un'arteria. In certi casi, u sangue da una vena pò esse adupratu (gasu di sangue venoso).
Più comunemente, u sangue pò esse raccoltu da una di e arterie seguenti:
- Arteria radiale in u polu
- Arteria femorale in l'inguine
- Arteria brachiale in u bracciu
U fornitore di assistenza sanitaria pò testà a circolazione à a manu prima di piglià un campione di sangue da a zona di u polsu.
U fornitore inserisce una piccula agulla attraversu a pelle in l'arteria. U campione hè inviatu rapidamente à un laburatoriu per analisi.
Ùn ci hè micca una preparazione speciale. Se site in terapia d'ossigenu, a concentrazione d'ossigenu deve rimanere costante per 20 minuti prima di u test.
Dìite à u vostru duttore se pigliate qualsiasi medicazione anticoagulante (anticoagulanti), inclusa l'aspirina.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và. U dulore è u cunfortu tendenu à esse peghju chè caccià u sangue da una vena.
U test hè adupratu per valutà e malatie respiratorie è e condizioni chì affettanu i pulmoni. Aiuta à determinà l'efficacità di a terapia di ossigenu o di a ventilazione non invasiva (BiPAP). A prova furnisce ancu infurmazioni nantu à u bilanciu acide / basu di u corpu, chì pò palisà indizii impurtanti nantu à a funzione pulmonare è renale è u statu metabolicu generale di u corpu.
Valori à livellu di u mare:
- Pressione parziale di ossigenu (PaO2): 75 à 100 millimetri di mercuriu (mm Hg), o 10,5 à 13,5 kilopascal (kPa)
- Pressione parziale di diossidu di carbonu (PaCO2): 38 à 42 mm Hg (5,1 à 5,6 kPa)
- PH di u sangue arteriale: 7,38 à 7,42
- Saturazione d'ossigenu (SaO2): da 94% à 100%
- Bicarbonate (HCO3): 22 à 28 milliequivalents per litru (mEq / L)
À altitudini di 3000 metri (900 metri) è più alti, u valore di l'ossigenu hè più bassu.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori includenu diverse misurazioni. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
I risultati anormali ponu esse da pulmoni, rene, malatie metaboliche o medicinali. E ferite à a testa o à u collu o altre ferite chì affettanu a respirazione ponu ancu dà risultati anormali.
Ci hè pocu risicu quandu a prucedura hè fatta currettamente. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà i vasi sanguini
- Hematoma (accumulo di sangue sottu a pelle)
- Sanguinamentu eccessivu
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Analisi di gasu di sangue arteriale; ABG; Ipossia - ABG; Fallimentu respiratoriu - ABG
- Test di gas di sangue
Chernecky CC, Berger BJ. Gassi di sangue, arteriali (ABG) - sangue. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 208-213.
Weinberger SE, Cockrill BA, Mandel J. Valutazione di u paziente cun malattia pulmonaria. In: Weinberger SE, Cockrill BA, Mandel J, eds. Principii di Medicina Pulmonaria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 3.