Elettromiografia
L'Elettromiografia (EMG) hè un test chì verifica a salute di i musculi è i nervi chì controllanu i musculi.
U pruprietariu di a salute inserisce un elettrodu di agulla assai magru attraversu a pelle in u musculu. L'elettrodu annantu à l'agulla ripiglia l'attività elettrica data da i musculi. Questa attività appare nantu à un monitor vicinu è pò esse intesa per un altoparlante.
Dopu u piazzamentu di l'elettrodi, vi pò esse dumandatu di cuntrattà u musculu. Per esempiu, piegendu u bracciu. L'attività elettrica vista nantu à u monitor furnisce infurmazioni nantu à a capacità di u vostru musculu per risponde quandu i nervi à i vostri musculi sò stimulati.
Un test di velocità di cunduzione nervosa hè guasgi sempre effettuatu durante a stessa visita cum'è un EMG. A prova di velocità hè fatta per vede cumu i signali elettrichi veloci si movenu attraversu un nervu.
Nisuna preparazione speciale hè di solitu necessaria. Evite aduprà creme o lozioni u ghjornu di a prova.
A temperatura di u corpu pò influenzà i risultati di stu test. S'ellu hè estremamente fretu fora, vi pò esse dettu d'aspittà in una stanza calda per un pezzu prima di fà a prova.
Se pigliate diluenti di sangue o anticoagulanti, informate u fornitore chì esegue u test prima ch'ellu sia fattu.
Puderete sente un pocu di dolore o di cunfortu quandu l'aghji sò inseriti. Ma a maiò parte di a ghjente hè capace di compie u test senza prublemi.
Dopu, u musculu pò sentasi tenere o contusione per pochi ghjorni.
EMG hè più spessu usatu quandu una persona hà sintomi di debolezza, dolore o sensazione anormale.Pò aiutà à distingue a debolezza musculare causata da a ferita di un nervu attaccatu à un musculu, è a debolezza per via di disordini di u sistema nervosu, cum'è e malatie musculari.
Ci hè nurmalmente assai poca attività elettrica in un musculu mentre hè riposu. L'inserimentu di l'aghi pò causà qualchì attività elettrica, ma una volta chì i musculi si calmanu, ci duveria esse poca attività elettrica rilevata.
Quandu flexite un musculu, l'attività principia à cumparisce. Mentre cuntrattate di più u vostru musculu, l'attività elettrica aumenta è si pò vede un mudellu. Stu mudellu aiuta u vostru duttore à determinà se u musculu risponde cumu si deve.
Un EMG pò rilevà prublemi cù i vostri musculi durante u riposu o l'attività. I disordini o cundizioni chì causanu risultati anormali includenu i seguenti:
- Neuropatia alcolica (danni à i nervi da u troppu alcolu)
- Sclerosi laterale amiotrofica (ALS; malattia di e cellule nervose in u cervellu è a medula spinale chì controllanu u muvimentu musculare)
- Disfunzione di u nervu axillare (dannu di u nervu chì controlla u muvimentu di e spalle è a sensazione)
- Distrofia musculare Becker (debolezza musculare di e gambe è di a pelvis)
- Plexopatia brachiale (prublema chì affetta l'inseme di i nervi chì lascianu u collu è entre in u bracciu)
- Sindrome di u tunnel carpale (prublema chì affetta u nervu medianu in u polu è in a manu)
- Sindrome di u tunnel cubitale (prublema chì affetta u nervu ulnare in u codu)
- Spondilosi cervica (dolore à u collu da usura nantu à i dischi è l'osse di u collu)
- Disfunzione cumuna di u nervu peroneali (dannu di u nervu peroneal chì porta à a perdita di u muvimentu o di a sensazione in u pede è a perna)
- Denervazione (ridutta stimolazione nervosa di un musculu)
- Dermatomiositite (malattia musculare chì implica infiammazione è una eruzione cutanea)
- Disfunzione di u nervu medianu distale (prublema chì affetta u nervu medianu in u bracciu)
- Distrofia musculare Duchenne (malattia ereditaria chì implica debolezza musculare)
- Distrofia musculare Facioscapuloumeral (Landouzy-Dejerine; malattia di debolezza musculare è perdita di tessuti musculari)
- Paralisia periodica familiale (disordine chì provoca debolezza musculare è à volte un nivellu più bassu di u normale di potassiu in u sangue)
- Disfunzione di u nervu femorale (perdita di muvimentu o sensazione in parte di e gambe per via di danni à u nervu femorale)
- Ataxia di Friedreich (malattia ereditata chì affetta e zone di u cervellu è di a medula spinale chì controllanu a coordinazione, u muvimentu musculare è altre funzioni)
- Sindrome di Guillain-Barré (disordine autoimmune di i nervi chì porta à debolezza musculare o paralisi)
- Sindrome di Lambert-Eaton (disordine autoimmune di i nervi chì causa debolezza musculare)
- Mononeuropatia multipla (un disordine di u sistema nervosu chì implica danni à almenu 2 zone nervose separate)
- Mononeuropatia (danni à un nervu unicu chì si traduce in perdita di muvimentu, sensazione, o altra funzione di quellu nervu)
- Miopatia (degenerazione musculare causata da una serie di disordini, inclusa distrofia musculare)
- Myasthenia gravis (disordine autoimmune di i nervi chì provoca debolezza di i musculi volontarii)
- Neuropatia periferica (dannu di i nervi luntanu da u cervellu è di a medula spinale)
- Polimiosite (debolezza musculare, gonfiore, tenerezza è danni tissutali di i musculi scheletrici)
- Disfunzione di u nervu radiale (danni di u nervu radiale causendu perdita di muvimentu o sensazione in u fondu di u bracciu o di a manu)
- Disfunzione di u nervu sciaticu (ferita o pressione nantu à u nervu sciaticu chì provoca debolezza, intorpidimentu, o zingara in a gamba)
- Polineuropatia sensorimotora (cundizione chì provoca una diminuzione di a capacità di muvimentu o di sensu per via di danni à i nervi)
- Sindrome di Shy-Drager (malattia di u sistema nervosu chì causa sintomi in tuttu u corpu)
- Paralisi periodica tirotossica (debolezza musculare da alti livelli di ormone tiroidea)
- Disfunzione di u nervu tibiale (danni di u nervu tibiale causendu perdita di muvimentu o sensazione in u pede)
I rischi di sta prova includenu:
- Sanguinamentu (minimu)
- Infezzione in i siti di l'elettrodi (rara)
EMG; Myogram; Elettromiogramma
- Elettromiografia
Chernecky CC, Berger BJ. Studi di elettromiografia (EMG) è di cunduzione nervosa (elettromielogramma) -diagnosticu. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 468-469.
Katirji B. Elettromiografia clinica. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 35.