Invechjate cambiamenti in l'osse - musculi - articulazioni
Cambiamenti di postura è andatura (mudellu di camminata) sò cumuni cù l'invecchiamentu. I cambiamenti in a pelle è i capelli sò ancu cumuni.
U scheletru furnisce sustegnu è struttura à u corpu. L'articuli sò e zone induve l'osse si riuniscenu. Permettenu chì u scheletru sia flessibile per u muvimentu. In una cumunione, l'osse ùn si contattanu micca direttamente. Invece, sò ammortizzati da u cartilagine in l'articulazione, membrane sinoviali intornu à l'articulu, è fluidu.
I musculi furniscenu a forza è a forza per move u corpu. A coordinazione hè diretta da u cervellu, ma hè influenzata da cambiamenti in i musculi è e articolazioni. Cambiamenti in i musculi, articulazioni è ossa affettanu a postura è camminanu, è portanu à debolezza è rallentamentu di u muvimentu.
CANTA INVECCHIAMENTU
E persone perdenu massa ossea o densità à l'età, in particulare e donne dopu à a menopausa. L'osse perde u calciu è altri minerali.
A spina dorsale hè cumposta da osse chjamate vertebre. Trà ogni ossu ci hè un cuscinu cum'è gelu (chjamatu discu). Cù l'anzianu, a mità di u corpu (troncu) diventa più corta chì i dischi perde pocu à pocu fluidu è diventanu più magri.
E vertebre perdenu ancu una parte di u so cuntenutu minerale, rendendu ogni ossu più finu. A colonna spinale diventa curva è cumpressa (imballata inseme). I speroni ossi causati da l'invecchiamentu è l'usu generale di a spina ponu ancu formassi nantu à e vertebre.
L'archi di u pede diventanu menu pronunziati, cuntribuendu à una leggera perdita di altezza.
L'ossi longhi di e bracce è di e ghjambe sò più fragili per via di a perdita minerale, ma ùn cambianu micca a lunghezza. Ciò face chì e bracce è e gambe sembranu più longhe paragunatu cù u troncu accurtatu.
L'articuli diventanu più rigidi è menu flessibili. U fluidu in e articulazioni pò diminuisce. U cartilagine pò cumincià à strufinassi inseme è à usassi. I minerali ponu depositu in e intornu à alcune articulazioni (calcificazione). Questu hè cumunu intornu à a spalla.
L'articuli di l'anca è di u ghjinochju ponu cumincià à perde u cartilagine (cambiamenti degenerativi). L'articuli di i diti perdenu cartilagine è l'osse si ingrossanu leggermente. Cambiamenti di l'articuli di i diti, u più spessu gonfiore ossu chjamatu osteofiti, sò più cumuni in e donne. Questi cambiamenti ponu esse ereditati.
A massa magra di u corpu diminuisce. Questa diminuzione hè in parte causata da una perdita di tessuti musculari (atrofia). A velocità è a quantità di cambiamenti musculari parenu esse causati da geni. I cambiamenti musculari spessu cumincianu in l'anni 20 in l'omi è in l'anni 40 in e donne.
A lipofuscina (un pigmentu cunnessu à l'età) è u grassu sò depositi in u tessulu musculare. I fibri musculari si riducenu. U tissutu musculare hè rimpiazzatu più pianu. U tessulu musculu persu pò esse rimpiazzatu cù un tessutu fibrosu duru. Questu hè più notu in e mani, chì ponu sembrà magre è ossu.
I musculi sò menu tonificati è menu capaci di cuntrattassi per via di cambiamenti in u tessutu musculare è di cambiamenti normali di invecchiamentu in u sistema nervosu. I musculi ponu diventà rigidi cù l'età è ponu perde u tonu, ancu cù un eserciziu regulare.
EFFETU DI CAMBIAMENTI
L'ossi diventanu più fragili è ponu rompe più facilmente. L'altezza generale diminuisce, soprattuttu perchè u troncu è a spina si scurcianu.
A ripartizione di e articulazioni pò purtà à infiammazione, dolore, rigidità è deformità. I cambiamenti cumuni afectanu à quasi tutte e persone anziane. Questi cambiamenti spazianu da rigidità minore à artrite severa.
A postura pò diventà più inclinata (piegata). I ghjinochji è i fianchi ponu diventà più flessi. U collu pò inclinassi, è e spalle ponu strette mentre a pelvis diventa più larga.
U muvimentu rallenta è pò diventà limitatu. U mudellu di camminata (andatura) diventa più lente è più cortu. Camminà pò diventà instabile, è ci hè menu bracciu oscillante. L'anziani si cansanu più faciule è anu menu energia.
Cambia forza è resistenza. A perdita di massa musculare riduce a forza.
PROBLEMI COMUNI
L'osteoporosi hè un prublema cumunu, in particulare per e donne anziane. L'ossi si rompenu più facilmente. Fratture di cumpressione di e vertebre ponu causà dolore è riduce a mobilità.
A debulezza musculare contribuisce à a fatica, a debolezza è à una ridotta tolleranza di attività. I prublemi cumuni chì varieghjanu da una ligera rigidità à l'artrite debilitante (osteoartrite) sò assai cumuni.
U risicu di ferita cresce perchè i cambiamenti di andatura, l'instabilità è a perdita di equilibriu ponu purtà à cascate.
Alcune persone anziane anu riflessi ridotti. Questu hè più spessu causatu da cambiamenti in i musculi è tendini, invece di cambiamenti in i nervi. A diminuzione di i scherzi di u ghjinochju o di i cavichji riflessi di a caviglia pò accade. Alcuni cambiamenti, cum'è un riflessu pusitivu di Babinski, ùn sò micca una parte nurmale di l'anzianu.
I movimenti involuntarii (tremuli musculari è movimenti fini chjamati fasciculazioni) sò più cumuni in i vechji. E persone anziane chì ùn sò micca attivi ponu avè debulezza o sensazioni anormali (parestesie).
E persone chì ùn sò micca capaci di movesi da soli, o chì ùn stendenu micca i musculi cù l'eserciziu, ponu avè contratture musculari.
PREVENZIONE
L'eserciziu hè unu di i migliori modi per rallentà o prevene prublemi cù i musculi, articulazioni è ossa. Un prugramma d'eserciziu moderatu pò aiutà à mantene a forza, l'equilibriu è a flessibilità. L'eserciziu aiuta l'osse à stà forte.
Parlate cù u vostru duttore di salute prima di inizià un novu prugramma di eserciziu.
Hè impurtante di manghjà una dieta ben equilibrata cù assai calciu. E donne anu da esse particolarmente attenti per uttene abbastanza calciu è vitamina D mentre invecchianu. E donne in postmenopausa è l'omi di più di 70 anni devenu piglià 1.200 mg di calciu per ghjornu. E donne è l'omi di più di 70 anni devenu uttene 800 unità internaziunali (IU) di vitamina D ogni ghjornu. Sì avete osteoporosi, parlate cù u vostru duttore nantu à i trattamenti di prescription.
TEMI CORRELATI
- Invechjate cambiamenti in a forma di u corpu
- Invechjate cambiamenti in a produzzione ormonale
- Invechjate cambiamenti in organi, tessuti è cellule
- Invechjate cambiamenti in u sistema nervosu
- Calcium in dieta
- Osteoporosi
Osteoporosi è anzianu; Debbulezza musculare assuciata à l'anzianu; Osteoartrite
- Osteoartrite
- Osteoartrite
- Osteoporosi
- Eserciziu di flessibilità
- A struttura di un giuntu
Di Cesare PE, Haudenschild DR, Abramson SB, Samuels J. Patogenesi di l'artrosi. In: Firestein GS, Budd RC, Gabriel SE, Koretzky GA, McInnes IB, O'Dell JR, eds. Firestein & Kelley's Textbook of Rheumatology. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 104.
Gregson CL. Invechjamentu di l'osse è di l'articuli. In: Fillit HM, Rockwood K, Young J, eds. Manuale di Brocklehurst di Medicina Geriatrica è Gerontologia. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 20.
Walston JD. Sequelle cliniche cumune di u vechju. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 22.
Weber TJ. Osteoporosi. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap 230. Dipartimentu di a Salute è di i Servizii Umani di i Stati Uniti. Instituti Naziunali di Salute, situ di l'Uffiziu di Supplementi Dietetichi. Vitamina D: scheda informativa per i prufessiunali di a salute. ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminD-HealthProfessional. Actualizatu l'11 di settembre di u 2020. Accessu u 27 di settembre di u 2020.