Velocità di filtrazione glomerulare
U tassu di filtrazione glomerulare (GFR) hè un test adupratu per verificà quantu funzionanu i reni. Specificamente, stima quantu sangue passa per i glomeruli ogni minutu. I Glomeruli sò i picculi filtri in i reni chì filtranu i rifiuti da u sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
U campionu di sangue hè mandatu in un laburatoriu. Quì, u livellu di creatinina in u campione di sangue hè testatu. A creatinina hè un pruduttu chimicu pruduttu da a creatina. A creatina hè un pruduttu chimicu chì u corpu face per furnisce l'energia, principalmente per i musculi.
U specialistu di laburatoriu combina u vostru livellu di creatinina in sangue cù parechji altri fattori per stimà u vostru GFR. Diverse formule sò aduprate per adulti è zitelli. A formula include alcuni o tutti i seguenti:
- Età
- Misurazione di creatinina in sangue
- Etnicità
- Sessu
- Altezza
- Pesu
U test di liquidazione di creatinina, chì implica una raccolta di urina 24 ore, pò ancu furnisce una stima di a funzione renale.
U vostru duttore di salute pò dumandà di fermà temporaneamente qualsiasi medicamentu chì pò influenzà i risultati di i test. Questi includenu antibiotici è medicinali à l'acidu stomacu.
Assicuratevi di parlà à u vostru fornitore di tutti i medicinali chì pigliate. Ùn smette micca di piglià alcuna medicina prima di parlà cù u vostru duttore.
Dìite à u vostru duttore se site incinta o pensate chì puderete esse. GFR hè influinzatu da a gravidanza.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o una leggera contusione. Questu prestu si ne và.
U test GFR misura quantu i vostri rini filtranu u sangue. U vostru duttore pò urdinà sta prova se ci sò segni chì i vostri reni ùn funzionanu micca bè. Pò esse ancu fattu per vede finu à quandu a malatia renale hà avanzatu.
U test GFR hè raccomandatu per e persone cun malattie renali croniche. Hè ancu cunsigliatu per e persone chì ponu sviluppà malatie renali per via di:
- Diabetes
- Storia famigliale di malatie renali
- Infezzioni frequenti di e vie urinarie
- Malatie cardiache
- Pressione sanguigna alta
- Bloccu urinariu
Sicondu a Fundazione Naziunale per u Rene, i risultati normali vanu da 90 à 120 mL / min / 1,73 m2. E persone anziane averanu livelli inferiori à i normali di GFR, perchè GFR diminuisce cù l'età.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Livelli sottu 60 mL / min / 1,73 m2 per 3 o più mesi sò un segnu di malatia renale cronica. Un GFR inferiore à 15 mL / min / 1,73 m2 hè un segnu di fallimentu renale è richiede assistenza medica immediata.
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
GFR; GFR stimatu; eGFR
- Testi di creatinina
Krishnan A, Levin A. Valutazione di laboratorio di malatie renali: percentuale di filtrazione glomerulare, analisi di urina è proteinuria. In: Yu ASL, Chertow GM, Luyckx VA, Marsden PA, Skorecki K, Taal MW, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 23.
Landry DW, Bazari H. Approach to the patient with renal disease. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 106.