Doppiu arcu aorticu
L'arcu aorticu doppiu hè una furmazione anormale di l'aorta, a grande arteria chì porta u sangue da u core à u restu di u corpu. Hè un prublema congenitale, chì significa chì hè presente à a nascita.
L'arcu aorticu doppiu hè una forma cumuna di un gruppu di difetti chì influenzanu u sviluppu di l'aorta in u grembu. Questi difetti causanu una furmazione anormale chjamata anellu vascolare (un circulu di vini sanguini).
Normalmente, l'aorta si sviluppa da unu di parechji pezzi curvati di tissutu (archi). Quandu i criaturi si sviluppanu in l'utru, l'archi si dividenu in parechje parti. U corpu rompe alcune arcate, mentre altri si formanu in arterie. Una aorta nurmalmente sviluppata hè un arcu unicu chì lascia u core è si move versu a manca.
In doppiu arcu aorticu, alcune di l'arche chì duverebbenu esse sparite sò sempre presenti à a nascita in più di l'arcu nurmale. I criaturi cù un doppiu arcu aorticu anu un'aorta chì si compone di duie navi invece di una. E duie parti di l'aorta anu arterie più chjuche chì si ramificanu. Di conseguenza, i dui rami giranu intornu è appughjanu nantu à a trachea è u tubu (esofago) chì porta l'alimentu da a bocca à u stomacu.
Un doppiu arcu aorticu pò accade in altri difetti cardiaci congenitali, cumprendu:
- Tetralogia di Fallot
- Truncus arteriosus
- Trasposizione di e grande arterie
- Difettu di u septum ventriculare
L'arcu aorticu doppiu hè assai raru. L'anelli vasculari custituiscenu una piccula percentuale di tutti i prublemi cungenitali di u core. Di questi, un pocu più di a metà sò causati da un doppiu arcu aorticu. A cundizione si trova in uguali in masci è femine. Hè spessu presente in e persone cun certe anomalie cromusomiche.
Perchè i sintomi di l'arcu aorticu doppiu sò spessu lievi, u prublema ùn pò esse scupertu finu à chì u zitellu abbia pochi anni.
L'arcu aorticu doppiu pò appughjà nantu à a trachea è l'esofago, purtendu à prublemi di respirazione è di inghiottimentu. A gravità di i sintomi dipende da quantu l'arcu aorticu urge nantu à queste strutture.
I sintomi respiratorii includenu:
- Sonu acutu durante a respirazione (stridor)
- Respirazione rumurosa
- Pneumonie ripetute
- Sibilanti
I sintomi digestivi ponu include:
- Strangulendu
- Difficultà à manghjà è à ingoiare
- Vumitu
I sintomi ponu purtà un pruprietariu sanitariu à suspettà un doppiu arcu aorticu. Altre prove seranu tandu necessarie per cunfirmà u diagnosticu.
I seguenti testi ponu aiutà à diagnosticà u doppiu arcu aorticu:
- Radiografia di pettu
- Scans chì creanu immagini trasversali di u corpu (CT o MRI scan)
- Esaminazione ultrasonica di u core (ecocardiografia)
- Radiografia cù una sostanza chì descrive l'esofago (rondine di bariu)
A chirurgia pò esse fatta per risolve u doppiu arcu aorticu. U chirurgu lega u ramu più chjucu è u separa da u ramu più grande. Allora u chirurgu chjude l'estremità di l'aorta cù punti. Questu allevia a pressione nantu à l'esofago è a trachea.
A maiò parte di i zitelli si sentenu megliu subitu dopu a chirurgia, ancu se alcuni ponu cuntinuà à avè sintomi di respirazione per qualchì tempu dopu a riparazione chirurgica. Questu hè più spessu a causa di a debolezza di a trachea per via di a pressione annantu à ella prima di a riparazione chirurgica.
In rari casi, se l'arcu hè pressu assai duru nantu à e vie aeree, u zitellu pò avè una difficultà respiratoria severa chì porta à a morte.
E cumplicazioni ponu include:
- Fallimentu di prosperà
- Infezioni respiratorii
- Usu di u rivestimentu di l'esofago (erosione esofagea) è di a trachea
- Pocu raramente, una cunnessione anormale trà l'esofago è l'aorta (fistula aortoesofagea)
Chjamate u vostru fornitore se u vostru zitellu hà sintomi di doppiu arcu aorticu.
Ùn ci hè manera cunnisciuta di prevene sta cundizione.
Anomalia di l'arcu aorticu; Arcu doppiu; Difettu di u cungenitu - doppiu arcu aorticu; Cuore di difettu di nascita - doppiu arcu aorticu
- Anellu vascular
- Doppiu arcu aorticu
Bryant R, Yoo S-J. Anelli vascolari, imbracatura arteriale pulmonaria, è condizioni affine. In: Wernovsky G, Anderson RH, Kumar K, Mussatto K, et al, eds. Cardiologia Pediatrica di Anderson. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 47.
Fraser CD, Kane LC. Malatie cungenita. In: Townsend CM Jr, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 58.
Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM. Altre malformazioni cungenitali di u core è vascolari. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 459.
Webb GD, Smallhorn JF, Therrien J, Redington AN. Malatia cardiaca congenita in u paziente adultu è pediatricu. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 75.