Problemi pulmonari è smog vulcanicu
U smog vulcanicu hè ancu chjamatu vog. Si forma quandu un vulcanu erutta è libera gasi in l'atmosfera.
U smog vulcanicu pò irrità i pulmoni è aggravà i prublemi pulmonari esistenti.
I vulcani liberanu pumate di cennere, polvera, diossidu di zolfu, monossidu di carbonu è altri gasi dannosi in aria. U diossidu di zolfu hè u più dannosu di sti gasi. Quandu i gasi reagiscenu cù l'ossigenu, l'umidità è a luce solare in l'atmosfera, si forma u smog vulcanicu. Stu smog hè un tipu di inquinamentu di l'aria.
U smog vulcanicu cuntene ancu aerosoli altamente acidichi (particule minuscule è goccioline), principalmente acidu sulfuricu è altri cumposti ligati à u zolfu. Sti aerosols sò abbastanza chjuchi per esse respirati in prufondu in i pulmoni.
A respirazione in u smog vulcanicu irrita i pulmoni è e mucose. Pò influenzà quantu i vostri pulmoni funzionanu bè. U smog vulcanicu pò ancu influenzà u vostru sistema immune.
E particelle acidiche in u smog vulcanicu ponu aggravà queste condizioni pulmonari:
- Astma
- Bronchite
- Malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO)
- Emfisema
- Ogni altra cundizione pulmonare à longu andà (cronica)
I sintomi di esposizione à u smog vulcanicu includenu:
- Prublemi di respirazione, mancanza di fiatu
- Tussendu
- Sintomi simuli à l'influenza
- Mal di testa
- Mancanza d'energia
- Più pruduzzione di mucus
- Mal di gola
- Acqua, ochji irritati
PASSI PER PROTEZIONI CONTRA U SMOG VOLCANICU
Se avete dighjà prublemi di respirazione, piglià questi passi pò impedisce a vostra respirazione di peghju quandu site espostu à u smog vulcanicu:
- Stà in casa u più pussibule. E persone chì anu cundizioni pulmonari duveranu limità l'attività fisica fora. Mantene e finestre è e porte chjose è l'aria condizionata accesa. Aduprà un filtru / purificatore d'aria pò ancu aiutà.
- Quandu avete da esce fora, portate una maschera chirurgica di carta o di gasa chì vi copre u nasu è a bocca. Bagnate a maschera cù una suluzione di bicarbunatu di sodiu è acqua per prutege ulteriormente i vostri pulmoni.
- Purtate occhiali per prutege l'ochji da e cennere.
- Pigliate a vostra BPCO o medicinali per l'asma cum'è prescrittu.
- Ùn fumate micca. Fumà pò irrità ancu di più i vostri pulmoni.
- Bei assai liquidi, in particulare fluidi caldi (cume u tè).
- Piegatevi in avanti à a cintura leggermente per fà più faciule à respirà.
- Praticate esercizi di respirazione in casa per mantene i vostri pulmoni u più sanu pussibule. Cù e to labre guasgi chjose, respira per u nasu è fora per a bocca. Questu hè chjamatu respirazione cù labbra persa. Oppure, respira prufundamente per u nasu in a pancia senza move u to pettu. Questu hè chjamatu respirazione diafragmatica.
- Sè pussibule, ùn viaghjate micca o partite da a zona induve hè u smog vulcanicu.
SINTOMI DI EMERGENZA
Sì avete asma o BPCO è i vostri sintomi si aggravanu improvvisamente, pruvate à aduprà u vostru inalatore di salvezza. Sì i vostri sintomi ùn migliuranu:
- Chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale subitu.
- Chjamate qualcunu chì vi porti in urgenza.
Chjamate u vostru duttore sanitariu se:
- Tussanu più mucus di l'usu, o u mucus hà cambiatu culore
- Tussanu sangue
- Avè una frebba alta (sopra 100 ° F o 37,8 ° C)
- Avè sintomi simuli à l'influenza
- Avete un dolore toracicu severu o rigore
- Avè mancanza di respiru o sibilante chì s'aggrava
- Avè un gonfiore in e gambe o l'addome
Vog
Balmes JR, Eisner MD. Inquinamentu di l'aria interna è esterna. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 74.
U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Fatti chjave nantu à eruzioni vulcaniche. www.cdc.gov/disasters/volcanoes/facts.html. Actualizatu u 18 di maghju di u 2018. Accessu à u 15 di ghjennaghju di u 2020.
Feldman J, Tilling RI. Erupzioni vulcaniche, periculi è mitigazioni. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 17.
Jay G, King K, Cattamanchi S. Eruzione vulcanica. In: Ciottone GR, ed. Medicina in Disastru di Ciottone. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 101.
Shiloh AL, Savel RH, Kvetan V. Mass critique care. In: Vincent J-L, Abraham E, Moore FA, Kochanek PM, Fink MP, eds. Manuale di Cura Critica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 184.
U situ web di l'indagine geologica di i Stati Uniti. I gasi vulcanichi ponu esse dannosi per a salute, a vegetazione è l'infrastruttura. volcanoes.usgs.gov/vhp/gas.html. Actualizatu u 10 di maghju di u 2017. Accessu à u 15 di ghjennaghju di u 2020.