Edulcoranti - sustituti di zuccheru
I sustituti di zuccheru sò sostanze chì sò aduprate à u locu di edulcoranti cun zuccheru (saccarosu) o alcooli di zuccheru. Puderanu ancu esse chjamati edulcoranti artificiali, edulcoranti non nutritivi (NNS), è edulcoranti non calurici.
I sustituti di zuccheru ponu esse utili per e persone chì provanu à perdere pesu. Forniscenu dolcezza à l'alimenti è e bevande senza aghjunghje assai calorie in più. A maiò parte di questi ùn cuntenenu quasi micca calorie.
Aduprà sustituti di zuccheru in postu di zuccheru pò aiutà à prevene a carie dentale. Puderanu ancu aiutà cù u cuntrollu di u zuccherinu in sangue in e persone cun diabete.
I sostituti di zuccheru ponu esse aghjunti à l'alimentu quandu manghjate. A maiò parte pò ancu esse aduprata durante a cucina è u fornu. A maiò parte di i prudutti alimentarii "senza zuccheru" o à pocu calorie chì cumprate in u magazinu sò fatti cù sustituti di zuccheru.
I sustituti di zuccheru cumunimenti usati includenu:
Aspartame (uguale è NutraSweet)
- Edulcorante nutritivu - hà calorie, ma hè assai dolce, cusì pocu hè necessariu.
- Una cumminazione di dui aminoacidi - fenilalanina è acidu asparticu.
- 200 volte più dolce di u saccarosu.
- Perde a so dolcezza quandu hè esposta à u calore. Hè megliu adupratu in bevande piuttostu chè in panatteria.
- Ben studiatu, è ùn hà micca mostratu alcun effetti collaterale seriu.
- FDA appruvata. (A FDA richiede chì l'alimenti chì cuntenenu aspartame duveranu purtà una dichjarazione d'infurmazione per e persone cun PKU (fenilchetonuria, un disordine geneticu raru) chì li alerta di a presenza di fenilalanina.)
Sucralose (Splenda)
- Edulcorante non nutritivu - assente o caluricu assai bassu
- 600 volte più dolce di u saccarosu
- Adupratu in parechji alimenti è bevande, gomma da masticà, dessert di latticini ghjalati, panificati è gelatina
- Pò esse aghjuntu à l'alimentu à a tavula o adupratu in panetti
- FDA appruvata
Saccharina (Sweet 'N Low, Sweet Twin, NectaSweet)
- Edulcorante non nutritivu
- 200 à 700 volte più dolce di u saccarosu
- Usatu in parechji alimenti è bevande dietetiche
- Pò avè un gustu amaru o metallicu in certi liquidi
- Micca adupratu in cucina è panatteria
- FDA appruvata
Stevia (Truvia, Pure Via, Sun Crystals)
- Edulcorante non nutritivu.
- Fattu da a pianta Stevia rebaudiana, chì hè cultivatu per e so foglie dolce.
- L'estratti Rebaudiana hè appruvatu cum'è additivu alimentariu. Hè cunsideratu cum'è un supplementu dieteticu.
- Generalmente ricunnisciutu cum'è sicuru (GRAS) da a FDA.
Acesulfame K (Sunett è Sweet One)
- Edulcorante non nutritivu
- 200 volte più dolce di u zuccheru
- Stabile à u calore, pò esse adupratu in cucina è in cucina
- Pò esse aghjuntu à l'alimentu à a tavula
- Adupratu cù altri edulcoranti, cum'è a saccarina, in bevande gassate à pocu calorie è in altri prudutti
- U più simile à u zuccheru di tavuletta in gustu è struttura
- FDA appruvata
Neotame (Newtame)
- Edulcorante non nutritivu
- 7 000 à 13 000 volte più dolce chè u zuccheru
- Usatu in parechji alimenti è bevande dietetiche
- Pò esse adupratu per panatteria
- Adupratu cum'è edulcorante da tavola
- FDA appruvata
Frutta di Monacu (Luo Han Guo)
- Edulcorante non nutritivu
- Strattu vegetale di fruttu monacu, un melone verde tondu chì cresce in u sudu di a Cina
- 100 à 250 volte più dolce di u saccarosu
- Stabile à u calore è pò esse adupratu in cucina è in cucina è hè più cuncintratu cà u zuccheru (¼ cucchiaina o 0,5 grammi uguale à a dolcezza di 1 cucchiaina o 2,5 grammi di zuccheru)
- Generalmente ricunnisciutu cum'è sicuru (GRAS) da a FDA
Advantame
- Edulcorante non nutritivu
- 20 000 volte più dolce chè u zuccheru
- Adupratu cum'è edulcorante generale è hè stabile à u calore, pò esse adupratu in panatteria
- Micca cumunimenti usatu
- FDA appruvata
E persone anu spessu dumande nantu à l'effetti di sicurezza è di salute di i sostituti di zuccheru. Parechji studii sò stati fatti nantu à i sustituti di zuccheru appruvati da a FDA, è sò stati dimustrati per esse sicuri. Basatu annantu à sti studii, a FDA afferma chì sò sicuri per l'usu per a populazione generale.
L'aspartame ùn hè micca cunsigliatu per e persone cun PKU. U so corpu ùn hè micca capace di rompe unu di i aminoacidi aduprati per fà l'aspartame.
Ci hè poca evidenza per sustene l'usu o l'evità di i sostituti di zuccheru durante a gravidanza. I dolcificanti approvati da a FDA sò boni da aduprà cù moderazione. Tuttavia, l'Associazione Medica Americana suggerisce di evità a saccarina durante a gravidanza per via di una pussibile liquidazione fetale lenta.
A FDA regula tutti i sostituti di zuccheru chì sò venduti o aduprati in alimenti preparati in i Stati Uniti. A FDA hà stabilitu una ingesta di ghjornu accettabile (ADI). Questa hè a quantità chì una persona pò manghjà in modu sicuru ogni ghjornu durante a vita. A maiò parte di a ghjente manghja assai menu di l'ADI.
In u 2012, l'Associazione Americana di u Cori è l'Associazione Americana di Diabete anu publicatu un raportu chì hà cunclusu chì l'usu prudente di i sustituti di zuccheru puderia aiutà à calà l'assunzione calorica è di carboidrati. Ulteriori ricerche sò sempre necessarie. Ùn ci hè ancu abbastanza evidenze in questu mumentu per determinà se l'usu di u sostitu di zuccheru porta à a perdita di pesu o à un risicu inferiore di malatie cardiache.
Edulcoranti à alta intensità; Edulcoranti non nutritivi - (NNS); Edulcoranti nutritivi; Edulcoranti non calurichi; Alternative di zuccheru
Aronson JK. Edulcificanti artificiali. In: Aronson JK, ed. L'effetti secundarii di Meyler di e droghe. XVI ed. Waltham, MA: Elsevier; 2016: 713-716.
Gardner C, Wylie-Rosett J, Gidding SS, et al; Cumitatu Nutrizionale di l'American Heart Association di u Cunsigliu di Nutrizione, Attività Fisica è Metabolismu, Cunsigliu di Arteriosclerosi, Trombosi è Biologia Vascolare, Cunsigliu di Malatie Cardiovascolari in i Giovani, è l'Associazione Americana di Diabete. Edulcoranti non nutritivi: usu attuale è prospettive sanitarie: una dichjarazione scientifica da l'American Heart Association è da l'American Diabetes Association. Circulazione. 2012; 126 (4): 509-519. PMID: 22777177 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22777177/.
Situ di l'Institutu Naziunale di u Cancer. Edulcoranti artificiali è cancru. www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/diet/artificial-sweeteners-fact-sheet. Actualizatu u 10 d'Agostu, 2016. Accessu à l'Uttobre 11, 2019.
Dipartimentu di Salute è Servizii Umani di i Stati Uniti è situ web di u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti. Linee guida dietetiche 2015-2020 per l'Americani. 8a Edizione. health.gov/sites/default/files/2019-09/2015-2020_Dietary_Guidelines.pdf. Actualizatu Dicembre 2015. Accessu l'11 Ottobre 2019.
U situ web di a Food and Drug Administration di i Stati Uniti. Edulcoranti ad alta intensità. www.fda.gov/food/food-additives-petitions/high-intensity-sweeteners. Actualizatu u 19 di Dicembre di u 2017. Accessu à l'Uttobre 11, 2019.
U situ web di a Food and Drug Administration di i Stati Uniti. Ulteriori informazioni nantu à i dolcificanti à alta intensità permessi per l'usu in l'alimentu in i Stati Uniti. www.fda.gov/food/food-additives-petitions/additional-information-about-high-intensity-sweeteners-permitted-use-food-united-states. Actualizatu l'8 di ferraghju di u 2018. Accessu l'11 d'ottobre di u 2019.