Panarice: chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
Panarice, chjamata ancu paronychia, hè una infiammazione chì si sviluppa intornu à e unghie o unghie di i pedi è hè causata da a proliferazione di microorganismi presenti naturalmente nantu à a pelle, cum'è i batteri di u genaru Staphylococcus è Streptococcus, principarmenti.
Panarice hè generalmente scatenatu tirendu a pelle cuticula cù i denti o cù pinze per unghie è u trattamentu consiste in l'usu di unguenti antiinflamatori è curativi secondu a raccomandazione di u dermatologu.
Sintomi Panarice
Panarice currisponde à un prucessu infiammatorio causatu da microorganismi è, dunque, i principali sintomi cunnessi sò:
- Rossu intornu à u unghje;
- Dolore in a regione;
- Gonfiore;
- Aumenta a temperatura lucale;
- Presenza di pus.
U diagnosticu di panarice hè fattu da u dermatistu osservendu i sintomi presentati, è ùn hè micca necessariu di fà esami specifici. Tuttavia, in casu chì u panarice sia frequente, si consiglia di eseguisce a rimozione di u pus in modo chì un esame microbiologicu sia effettuatu per identificà u microorganismu responsabile è, cusì, indicà a realizazione di un trattamentu più specificu.
Ancu se in a maiò parte di i casi u panarice hè assuciatu à l'infezzione da batteri, pò accade dinò per via di a proliferazione di u fungu Candida albicans, chì hè ancu prisente nantu à a pelle, o esse causatu da u virus di l'herpes, l'infezione allora chjamata panarice erpetica, è accade quandu a persona hà un herpes orale attivu, cù trasmissione di u virus à l'ungla quandu a persona rosula o caccia a pelle cù i denti, stu tippu di panarice essendu più ligatu à e unghje.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu di u panarice hè indicatu da u duttore secondu i segni è i sintomi presentati, è l'usu di unguenti chì cuntenenu antimicrobiani pò esse indicatu, chì in questu modu hè pussibule cumbatte l'agente infettivu. Inoltre, hè cunsigliatu chì a regione sia lavata currettamente è chì a persona evite di muzzicà l'unghia o di caccià a cuticula, evitendu infezioni novi.
U panarice dura generalmente da 3 à 10 ghjorni è u trattamentu deve esse mantenutu finu à a rigenerazione cumpleta di a pelle. Durante u trattamentu hè cunsigliatu di ùn lascià e mani bagnate, aduprendu guanti ogni volta chì lavate piatti o vestiti. In casu di danni à i pedi, hè cunsigliatu durante u trattamentu di ùn mette micca scarpi chjusi.