4 Ragioni Perchè Alcune Persone Fanu Bè cum'è Vegani (Mentre chì altri ùn la facenu micca)
![4 Ragioni Perchè Alcune Persone Fanu Bè cum'è Vegani (Mentre chì altri ùn la facenu micca) - Nourrisson 4 Ragioni Perchè Alcune Persone Fanu Bè cum'è Vegani (Mentre chì altri ùn la facenu micca) - Nourrisson](https://a.svetzdravlja.org/nutrition/4-reasons-why-some-people-do-well-as-vegans-while-others-dont.webp)
Cuntenutu
- 1. Cunversione di vitamina A
- 2. Microbioma intestinale è vitamina K2
- 3. Tolleranza à l'amilasi è à l'amidu
- 4. Attività PEMT è colina
- U fondu
U dibattitu nantu à se u veganisimu hè una dieta sana per l'omu o una strada rapida per a carenza hè stata in furia da tempi immemoriale (o à u minimu, da l'avventu di Facebook).
A polemica hè alimentata da rivendicazioni ardenti da i dui lati di a rete. I vegani à longu andà riportanu una bona salute, mentre chì l'anziani vegani cuntanu a so calata graduale o rapida.
Fortunatamente, a scienza si avvicina più vicinu à una capienza di perchè e persone rispondenu in modu diversu à diete basse o senza alimenti animali - cun una grande parte di a risposta radicata in genetica è salute intestinale.
Ùn importa micca quant'è nutrizionalmente adatta una dieta vegana sembra nantu à carta, a variazione metabolica pò determinà se qualcunu prospera o sbattia quandu si passa senza carne è oltre.
1. Cunversione di vitamina A
A vitamina A hè una vera stella di roccia in u mondu di i nutrienti. Aiuta à mantene a visione, sustene u sistema immune, prumove a pelle sana, aiuta à a crescita è u sviluppu nurmale, è hè vitale per a funzione riproduttiva, frà altre funzioni ().
À u cuntrariu di a cridenza pupulare, l'alimenti vegetali ùn cuntenenu micca vera vitamina A (cunnisciuta cum'è retinol). Invece, cuntenenu precursori di vitamina A, u più famosu chì hè u beta carotene.
In l'intestinu è u fegatu, u beta carotene hè cunvertitu in vitamina A da l'enzima beta-carotene-15,15'-monoossigenasi (BCMO1) - un prucessu chì, quandu si svolge senza intoppi, lasciamemu u vostru corpu fà u retinolu da cibi vegetali cum'è carote è dolce patate.
À u cuntrariu, l'alimenti animali furniscenu vitamina A in forma di retinoidi, chì ùn anu micca bisognu di cunversione BCMO1.
Eccu a gattiva nutizia. Parechje mutazioni geniche ponu sminuzzà l'attività BCMO1 è sfruttà a cunversione carotenoide, rendendu l'alimenti vegetali inadeguati cum'è fonti di vitamina A.
Per esempiu, dui polimorfisimi frequenti in u genu BCMO1 (R267S è A379V) ponu riduce cullettivamente a cunversione di beta carotene di 69%. Una mutazione menu cumuna (T170M) pò riduce a cunversione di circa 90% in e persone chì portanu duie copie (, 3).
In tuttu, circa 45% di a pupulazione porta polimorfisimi chì li rendenu "rispondenti bassi" à u beta carotene ().
Inoltre, una mansa di fattori non-genetichi ponu calà a cunversione è l'assorbimentu di carotenoidi ancu, cumpresa a bassa funzione tiroidea, salute intestinale compromessa, alcolismu, malatie di fegatu è carenza di zincu (,,).
Se unu di questi hè ghjittatu in u mischju cunvertitore geneticu poveru, a capacità di pruduce retinolu da l'alimenti vegetali pò diminuisce ancu di più.
Allora, perchè ùn hè micca un prublema cusì diffusu chì provoca epidemie di massa di carenza di vitamina A? Semplice: In u mondu occidentale, i carotenoidi furniscenu menu di u 30% di l'assunzione di vitamina A di e persone, invece chì l'alimenti animali furniscenu più di u 70% ().
Un mutante onnivore BCMO1 pò generalmente skate nantu à a vitamina A da fonti animali, benedettamente ignuranti di a battaglia di carotenoidi chì portanu in ellu.
Ma per quelli chì scappanu di i prudutti animali, l'effetti di un genu disfunziunale BCMO1 seranu evidenti - è eventualmente dannosi.
Quandu i poveri cunvertitori diventanu vegani, ponu manghjà carotte finu à chì sò aranciate in faccia (!) Senza ottene abbastanza vitamina A per una salute ottimale.
I livelli di carotenoidi aumentanu simpliciamente (ipercarotenemia), mentre u statutu di vitamina A nasce (ipovitaminosi A), purtendu à una carenza in mezu à un ingaghjamentu apparentemente adeguatu (3).
Ancu per i vegetariani à bassa cunversione, u cuntenutu di vitamina A di latticini è ova (chì ùn tenenu micca una candela à i prudutti di carne cum'è u fegatu) puderia micca esse abbastanza per evità a carenza, soprattuttu se i prublemi di assorbimentu sò ancu in ghjocu.
No sorprendu chì e cunsequenze di una vitamina A inadegwata rispechjanu i prublemi segnalati da certi vegani è vegetariani.
A disfunzione di a tiroide, a cecità notturna è altri prublemi di visione, l'immunità indebolita (più raffreddori è infezioni), è i prublemi cù l'esmalte di i denti ponu tutti derivà da un poveru status di vitamina A (, 10,,).
Intantu, i vegani cù una funzione normale BCMO1 chì cenanu cun bundanza di tarifa ricca di carotenoidi ponu generalmente pruduce abbastanza vitamina A da l'alimenti vegetali per stà in bona salute.
RiassuntuE persone chì sò efficienti convertitori di carotenoidi ponu generalmente ottene abbastanza vitamina A in diete vegane, ma i cunvertitori poveri ponu diventà carenti ancu quandu u so assunzione risponde à i livelli raccomandati.
2. Microbioma intestinale è vitamina K2
U vostru microbioma intestinale - a raccolta d'organismi residenti in u vostru colon - svolge un vertiginoso numero di funzioni, da a sintesi di nutrienti à a fermentazione di fibre à a neutralizazione di tossine (13).
Ci hè parechje prove chì u vostru microbioma intestinale hè flessibile, cù populazioni batteriche chì si spostanu in risposta à a dieta, l'età è l'ambiente. Ma una grande parte di i vostri microbi residenti hè ancu ereditata o altrimenti stabilita da una ghjovana età (13,).
Per esempiu, livelli più alti di Bifidobatteria sò assuciati à u genu per a persistenza di a lattasi (indicendu un cumpunente geneticu à u microbioma), è i zitelli nati vaginalmente raccoglinu u so primu fasciu di microbi in u canale di nascita, chì porta à cumpusizioni batteriche chì differenu à longu andà da i zitelli nati per cesariana (15,).
Inoltre, un traumu per u microbioma - cume una cancellazione batterica da antibiotici, chimioterapia, o certe malatie - pò causà cambiamenti permanenti à una cumunità una volta sana di creature intestinali.
Ci hè parechje evidenze chì certe pupulazioni batteriche ùn tornanu mai à u so primu statutu dopu esposizione à antibiotici, stabilizendu invece à livelli menu abbundanti (,,,,).
In altre parolle, malgradu una adattabilità generale di u microbioma intestinale, puderete esse "attaccatu" cù certe caratteristiche per circustanze fora di u vostru cuntrollu.
Allora, perchè sta materia per i vegani? U vostru microbioma intestinale hà un rolu significativu in cume risponde à diversi alimenti è sintetizza nutrienti specifici, è alcune comunità microbiche ponu esse più veg-friendly di altre.
Per esempiu, certi batteri intestinali sò necessarii per sintetizà a vitamina K2 (menaquinone), un nutriente cun benefici unici per a salute scheletrica (inclusi i denti), a sensibilità à l'insulina è a salute cardiovascolare, oltre à a prevenzione di u cancheru di a prostata è di u fegatu (22,,,, , 27, 28,,).
I principali produttori K2 includenu certi Bacteroides spezia, Prevotella spezia, Escherichia coli, è Klebsiella pneumoniae, è ancu alcuni microbichi gram-pusitivi, anaerobbi, senza spore (31).
A diversità di a vitamina K1, chì hè abbundante in i foglii verdi, a vitamina K2 si trova guasi solu in l'alimenti animali - l'eccezzione principale hè un pruduttu di soia fermentatu chjamatu natto, chì hà un gustu chì pò esse eufemisticamente descrittu cum'è "acquistatu" (32).
I studii anu dimustratu chì l'usu d'antibiotici à spettru sanu abbassa drammaticamente i livelli di vitamina K2 in u corpu cancellendu i batteri rispunsevuli di a sintesi di K2 ().
È un studiu d'intervenzione hà trovu chì quandu i participanti sò stati messi nantu à una pianta alta, bassa carne (menu di 2 once di ghjornu), u determinante principale di i so livelli fecali di K2 era a proporzione di Prevotella, Bacteroides, è Escherichia / Shigella spezie in u so intestinu ().
Dunque, se u microbioma di qualcunu hè cortu in batteri chì producenu vitamina-K2 - sia da fattori genetichi, ambiente o usu di antibiotici - è l'alimenti animali sò cacciati da l'equazione, allora i livelli di vitamina K2 ponu calà à livelli tragichi.
Benchè a ricerca nantu à u sughjettu sia scarsa, questu puderebbe arrubà à i vegani (è à certi vegetariani) i numerosi rigali chì K2 dà - potenzialmente contribuendu à prublemi dentali, un risicu più grande di fratture di l'ossu, è una prutezzione ridutta contr'à u diabete, malatie cardiovascolari è certi cancri .
À u cuntrariu, e persone cun un microbioma robustu, sintetizzante K2 (o chì altrimente si identificanu cum'è natto gourmands) puderebbenu ottene abbastanza di sta vitamina nantu à una dieta vegana.
RiassuntuI Vegani senza abbastanza batteri per sintetizà a vitamina K2 ponu avè prublemi cunnessi à una assunzione inadeguata, cumprendu un risicu più altu di prublemi dentali è di malatie croniche.
3. Tolleranza à l'amilasi è à l'amidu
Ancu s'ellu ci hè certamente eccezzioni, e diete senza carne tendenu à esse più alte in carboidrati di quelle cumpletamente onnivore (, 36,).
In fattu, alcune di e più famose diete vegetali pianeghjanu intornu à a marca di 80% di carboidrati (venendu per u più da cereali feculi, legumi è tuberi), cumpresu u prugramma Pritikin, u prugramma Dean Ornish, u prugramma McDougall è a dieta di Caldwell Esselstyn per u core inversione di malatie (38,, 40,).
Mentre queste diete anu una storia impressionante in tuttu, u prugramma di Esselstyn, per esempiu, hà sminuzzatu efficacemente l'eventi cardiaci in quelli chì si sò aderiti diligentemente - alcune persone riportanu risultati menu salati dopu avè cambiatu à diete vegane à alta fecula (42).
Perchè a differenza drammatica in risposta? A risposta pò, dinò, esse in agguattu in i vostri geni - è ancu in u vostru spitu.
A saliva umana cuntene alfa-amilasi, un enzima chì trascina molècule di amidu in zuccaru simplici per idrolisi.
Sicondu quante copie di u genu di codificazione di amilasi (AMY1) portate, cù fattori di stile di vita cum'è u stress è i ritmi circadiani, i livelli di amilasi ponu andà da "à pena rilevabile" à u 50% di a proteina tutale in a vostra saliva ().
In generale, e persone di e culture centrate in amidu (cum'è a giapponese) tendenu à purtà più copie AMY1 (è anu livelli più alti di amilasi salivaria) di e persone di populazioni chì storicamente si basavanu più nantu à i grassi è e proteine, indicendu un rolu di pressione selettiva ( ).
In altre parolle, i mudelli AMY1 parenu ligati à e diete tradiziunali di i vostri antenati.
Eccu perchè sta cosa importa: a produzzione di amilasi influenza fortemente a manera di metabolizà l'alimenti amidacei - è sì quessi alimenti mandanu u zuccherinu in sangue nantu à una muntagna russa chì sfida a gravità o una ondulazione più tranquilla.
Quandu e persone cun bassa amilasi cunsumanu amido (in particulare forme raffinate), sperimentanu picchi di zuccherinu in sangue più ripidi è di più durata paragunati à quelli chì anu naturalmente alti livelli di amilasi ().
No sorpresa, i pruduttori bassi di amilasi anu un risicu aumentatu di sindrome metabolicu è di obesità quandu manghjanu diete standard di amidu elevatu ().
Chì significa questu per vegetariani è vegani?
Benchì a questione di amilasi sia pertinente per chiunque abbia una bocca, e diete vegetali centrate nantu à i grani, i legumi è i tuberi (cum'è i prugrammi Pritikin, Ornish, McDougall è Esselstyn menzionati sopra) anu da portà intolleranza à i carboidrati latenti.
Per i pruduttori bassi di amilasi, l'ingestione di amido radicalmente crescente puderia avè cunsequenze devastanti - potenzialmente cunducendu à una regulazione scarsa di u zuccherinu in sangue, bassa saziatura è guadagnu di pesu.
Ma per qualchissia cù a machina metabolica per manghjà abbondanza di amilasi, manighjà una dieta alta in carboidrati, vegetale, puderia esse un pezzu di torta.
RiassuntuI livelli di amilasi salivari influenzanu quantu bè (o quantu male) facenu diverse persone nantu à diete vegane o vegetariane amidacee.
4. Attività PEMT è colina
A colina hè un nutriente essenziale ma spessu trascuratu implicatu in u metabolismu, a salute cerebrale, a sintesi di neurotrasmettitori, u trasportu di lipidi è a metilazione ().
Ancu s'ellu ùn hà micca ricevutu u tempu di trasmissione mediaticu cum'è qualchì altru nutriente-du-jour (cum'è omega-3 acidi grassi è vitamina D), ùn hè micca menu impurtante. In fatti, a carenza di colina hè un attore maiò in e malatie di u fegatu grassu, un prublema chì cresce in e nazioni occidentalizate (48).
A carenza di colina pò ancu aumentà u risicu di cundizioni neurologichi, malatie cardiache, è prublemi di sviluppu in i zitelli ().
In generale, l'alimenti più abbondanti in colina sò prudutti d'animali - cù i tuorli d'u ovu è u fegatu chì dominanu i grafichi, è altre carne è frutti di mare chì cuntenenu ancu quantità decente. Una larga varietà di alimenti vegetali cuntenenu livelli assai più modesti di colina (50).
I vostri corpi ponu ancu pruduce colina internamente cù l'enzima fosfatidiletanolamina-N-metiltransferasi (PEMT), chì metilata una molecula di fosfatidiletanolamina (PE) in una molecula di fosfatidilcolina (PC) ().
In parechji casi, a piccula quantità di colina offerta da l'alimenti vegetali, cumbinata cù a colina sintetizata attraversu u percorsu PEMT, pò esse abbastanza per soddisfà collettivamente i vostri bisogni di colina - senza ova o carne necessaria.
Ma per i vegani, ùn hè micca sempre una navigazione liscia nantu à u fronte di a colina.
Prima, malgradu i sforzi per stabilisce livelli di assunzione adeguati (AI) per a colina, i bisogni individuali di e persone ponu varià assai - è ciò chì pare abbastanza colina nantu à a carta pò ancu purtà à una carenza.
Un studiu hà trovu chì 23% di i participanti maschili anu sviluppatu sintomi di carenza di colina quandu cunsumanu "l'ingestione adeguata" di 550 mg per ghjornu ().
Altre ricerche suggerenu chì e necessità di colina sparanu à traversu u tettu durante a gravidanza è l'allattamentu, per via di u culinariu chì vene da a mamma à u fetu o in u latte maternu (,,).
Siconda, micca i corpi di tutti sò ugualmente produttivi fabbriche di colina.
A causa di u rolu di l'estrogenu in a rinfurzazione di l'attività PEMT, e donne in postmenopausa (chì anu livelli più bassi d'estrogeni è capacità di sintesi di colina stimate) anu bisognu di manghjà più di colina chè e donne chì sò sempre in i so anni di riproduzione ().
È ancu più significativamente, e mutazioni cumuni in i percorsi di u folatu o u genu PEMT ponu rende e diete basse di colina francamente periculose ().
Un studiu hà trovu chì e donne chì portanu un polimorfisimu MTHFD1 G1958A (in relazione à u folatu) eranu 15 volte più suscettibili à sviluppà disfunzioni d'organi nantu à una dieta bassa di colina ().
Ricerche addiziunali mostranu chì u polimorfisimu rs12325817 in u genu PEMT - truvatu in circa u 75% di a pupulazione - aumenta significativamente a necessità di u culinariu, è e persone cun u polimorfisimu rs7946 puderebbenu avè bisognu di più colina per prevene a malatia di u fegatu grassu ().
Ancu se più ricerca hè necessaria, ci hè ancu qualchì evidenza chì u polimorfisimu rs12676 in u genu di colina deidrogenase (CHDH) rende e persone più suscettibili à a carenza di colina - vale à dì chì anu bisognu di un assunzione dietetica più alta per stà sani ().
Allora, chì significa questu per e persone chì abbandunanu alimenti animali di alta colina da a so dieta? Sì qualchissia hà esigenze nurmali di colina è un assortimentu furtunatu di geni, hè pussibule di stà colina in una dieta vegana (è sicuramente cum'è vegetarianu chì manghja ova).
Ma per e mamme, omi o donne novi o prestu in menopausa cun livelli di estrogeni più bassi, è ancu per e persone cun una di e numerose mutazioni geniche chì gonfianu i requisiti di colina, e piante da solu ùn puderanu micca furnisce abbastanza di stu nutriente criticu.
In questi casi, diventà veganu puderia esse u presagiu di danni musculari, prublemi cognitivi, malatie cardiache, è aumentu accumulazione di grassu in u fegatu.
RiassuntuA variazione di l'attività PEMT è di i requisiti individuali di colina ponu determinà se qualcunu pò (o ùn pò) uttene abbastanza colina nantu à una dieta vegana.
U fondu
Quandu l'elementi genetichi (è microbichi) ghjusti sò in piazza, e diete vegane - quandu sò integrate cù a vitamina B12 necessaria - anu una probabilità più grande di risponde à i bisogni nutrizionali di una persona.
Tuttavia, quandu i prublemi cù a cunversione di vitamina A, u truccu di u microbioma intestinale, i livelli di amilasi o i requisiti di colina entranu in u quadru, e probabilità di prosperà cum'è vegan cumincianu à calà.
A scienza sustene di più in più l'idea chì a variazione individuale cunduce a risposta umana à e diverse diete. Alcune persone sò simpliciamente megliu equipagiate per raccoglie ciò chì necessitanu da l'alimenti vegetali - o pruduce ciò chì necessitanu cù a fabulosa meccanica di u corpu umanu.