Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à i 5 Riti Tibetani
Cuntenutu
- Chì sò i 5 Riti Tibetani?
- Chì sò i benefici?
- Cumu fà i 5 Riti Tibetani
- Ritu 1
- Ritu 2
- Ritu 3
- Ritu 4
- Ritu 5
- Cunsiglii di sicurezza
- U fondu
I Cinque Riti Tibetani sò una pratica antica di yoga chì cunsiste in una sequenza di cinque esercizii realizati 21 volte à ghjornu.
I praticanti segnalanu chì u prugramma hà assai benefici fisichi, mentali è spirituali. Sti effetti sò pensati per restaurà a vitalità è a forza di una persona. Per via di sti benefici, i Cinque Riti Tibetani sò tradiziunalmente cunnisciuti cum'è a "Funtana di a Ghjuventù".
Scupremu ciò chì sò i cinque riti, cumu si pò fà, è i benefici di sta pratica.
Chì sò i 5 Riti Tibetani?
Si pensa chì i Cinque Riti Tibetani anu più di 2500 anni. Eranu stati creati da lamas tibetani (monaci), o capi di u Buddhismu Tibetanu.
In u 1985, i riti sò stati introdutti per a prima volta in a cultura occidentale in u libru "Anticu Secretu di a Funtana di a Ghjuventù" da Peter Kelder. Stu libru, chì descrive u prugramma cum'è "youthing", spiega l'esercitazioni in dettaglio.
A pratica di sti esercizii si basa annantu à l'energia di u corpu. Sicondu i pratichi, u corpu hà sette campi energetichi, o vortici. Questi campi sò chjamati chakra in Indu.
Si dice chì sti campi cuntrullanu e parte di u sistema endocrinu, una rete di glandule è organi chì regulanu parechje funzioni di u corpu, cumpresu u prucessu di invechjamentu.
I praticanti dicenu chì a ghjuventù è u vigore ponu esse ottenuti quandu questi campi energetichi giranu à u listessu ritmu. E persone praticanu i Cinque Riti Tibetani per uttene questu.
Chì sò i benefici?
Ci hè una ricerca limitata nantu à i benefici di sta pratica. In generale, sò basati nantu à rapporti anecdotici da i pratichi di i Cinque Riti Tibetani è l'opinioni di prufessiunali medichi è instructori di yoga.
I benefici segnalati includenu:
- sollievu da u dulore è a rigidità di l'articuli
- migliurà a forza è a coordinazione
- megliu circulazione
- ridutta ansietà
- megliu dorme
- energia migliurata
- un aspettu giovanu
Cumu fà i 5 Riti Tibetani
Mentre ogni ritu hè destinatu à esse praticatu 21 volte à ghjornu, pudete cumincià fendu li menu spessu.
Durante a prima settimana, praticate ogni ritu 3 volte à ghjornu. Aghjunghjite 2 ripetizioni per ritu a settimana dopu. Cuntinuà aghjustendu 2 ripitizioni per ritu ogni settimana finu à chì fate 21 giri di ogni ritu ogni ghjornu.
Ritu 1
U scopu di u primu ritu hè di accelerà i chakra. Hè cumunu per i principianti chì si sentenu vertiginosi durante questu eserciziu.
- Stand up straight. Stende i vostri bracci fora finu à ch'elli sianu paralleli cù u pianu. Face i palmi.
- Mentre stà in u stessu locu, fate lentamente u vostru corpu in sensu urariu. Senza piegà a testa in avanti, tenite l'ochji aperti è lanciate versu a terra.
- Fate 1 à 21 ripetizioni.
Spin quantu volte pudete, ma fermate quandu vi sentite leggermente sturditu. Puderete filà di più cù u tempu. Hè megliu per evità a filatura eccessiva, chì si dice chì superstimula i chakra.
Ritu 2
Durante u secondu ritu, hè impurtante di praticà a respirazione ritmica prufonda. Duvete cuntinuà u listessu schema di respirazione trà ogni ripetizione.
Per fà stu ritu, averete bisognu di un pavimentu in moquette o di stuoie di yoga.
- Stà pianu nantu à u vostru spinu. Pone i vostri bracci à i vostri lati, e palme in terra.
- Inspirate è alzate a testa, muvendu u mentone versu u vostru pettu. Simultaneamente alzate e gambe dritte, mantenendu e ghjinochje dritte.
- Exhale è lentamente calà a testa è e gambe à a pusizione iniziale. Relaxate tutti i musculi.
- Cumplete 1 à 21 ripetizioni.
Sì avete difficultà à righjunghje i vostri ghjinochji, piegateli cumu necessariu. Pruvate à addirizzà li ogni volta chì fate u ritu.
Ritu 3
Cum'è u secondu ritu, u terzu ritu richiede una respirazione ritmica profonda. Pudete ancu praticà stu ritu mentre chjude l'ochji, chì vi aiuta à fighjà in l'internu.
- Inghjinuchjate nantu à u pavimentu, i ghjinochji larghezza di e spalle è i fianchi allineati sopra i vostri ghjinochji. Raddrizza u to fustu è mette e palme nantu à u spinu di e cosce, sottu à e glutee.
- Inspirate è lasciate entre a testa, archendu a spina dorsale per apre u to pettu.
- Exhale è lasciate a testa in avanti, muvendu u to mentone versu u to pettu. Mantene e mani nantu à e cosce durante tuttu u ritu.
- Fate 1 à 21 ripetizioni.
Ritu 4
U quartu ritu, qualchì volta chjamatu Moving Tabletop, hè ancu fattu cù respirazione ritmica. E to mani è i tacchi devenu stà in locu durante tuttu l'eserciziu.
- Posa à pusà nantu à u pavimentu è stende e so gambe drittu avanti, i pedi larghe à spalle. Mettite e palme à u pianu à i vostri lati, e dita rivolte in avanti. Raddrizza u to fustu.
- Lasciate cascà u mentone versu u vostru pettu. Inspirate è lasciate lentamente a testa indietro. Simultaneamente alza i fianchi è piega i vostri ghjinochji finu à chì site in una pusizione di tavulinu, cù a testa inclinata pianu pianu in daretu. Cuntratta i musculi è trattene u fiatu.
- Exhale, rilassate i musculi, è torna à a pusizione iniziale.
- Cumplete 1 à 21 ripetizioni.
Ritu 5
U quintu ritu cumporta sia u Cane Cuntinuatu chì Pusizione Centru Cuscente. Per questa ragione, hè spessu chjamatu Dui Cani. Questa mossa richiede ancu un ritmu di respirazione fermu.
- Pusate nantu à u pavimentu cù e gambe incrociate. Piantate e palme davanti à voi.
- Allargate i vostri pedi daretu à voi, i dita arricciati è larghe di spalle. Raddrizzate e bracce è arcuate a spina dentru mantenendu a cima di e vostre gambe in terra. Lasciate cascà a testa ind'u Cane Avanzatu.
- Dopu, inalate è alzate i fianchi, muvendu u vostru corpu in una forma à "V" in testa. Spustate u to mentone versu u to pettu è addirizza a vostra schiena in Cane In Direzione Inferiore.
- Exhale è retrocede in u Cane Upward-Facing.
- Fate 1 à 21 ripetizioni.
Per sustene a vostra bassa spina, pudete piegà e ghjinochje quandu si move trà e pose.
Cunsiglii di sicurezza
Cum'è tutti i prugrammi di eserciziu, i Cinque Riti Tibetani devenu esse fatti cun cura. Cumincià cù movimenti gentili è un pocu numeru di ripetizioni.
Pigliate una precauzione extra se avete:
- Problemi di cori o di respirazione. Prima di pruvà sti esercizii, parlate cù u vostru duttore per scopre chì sò sicuri per voi di fà.
- Disturbi neurologichi. Disordini cum'è a malattia di Parkinson o a sclerosi multipla ponu causà poveru equilibriu. Se avete una di sti cundizioni, questi esercizii forse ùn saranu micca sicuri per voi di fà.
- Cundizioni chì causanu vertigini. Sè site propensu à mareghjà, parlate cun un duttore prima di pruvà u primu ritu. U muvimentu di rotazione pò aggravà varie condizioni, cum'è vertu, prublemi circulatori, o nausea da medicazione.
- Gravidanza. I muvimenti di filatura è di curvatura ùn ponu esse sicuri se site incinta.
- Chirurgia recente. I riti ponu causà complicazioni se avete statu operatu in l'ultimi 6 mesi.
U fondu
I Cinque Riti Tibetani, o a "Funtana di a Ghjuventù", sò una seria di cinque pose di yoga. Hè una pratica tradiziunale chì si face dapoi più di 2.500 anni. E persone facenu questi riti cù l'intenzione di ristabilisce a ghjuventù è di cresce a vitalità.
Per megliu risultati, hè cunsigliatu per eseguisce regularmente queste pose. Pudete fà li solu o cù un altru prugramma di eserciziu.
Sì avete una situazione di salute o site novu per esercità, assicuratevi di verificà cù u vostru duttore prima di pruvà questi movimenti.