6 Alimenti Chì Cause Inflammazione
Cuntenutu
- 1. Zucchero è sciroppu di granu à alta fruttosia
- 2. Grassi trans artificiali
- 3. Olii vegetali è di sementi
- 4. Carbuidrati raffinati
- 5. Alcolu eccessivu
- 6. Carne trasfurmata
- U fondu
- Food Fix: Beat The Bloat
L'infiammazione pò esse bona o cattiva secondu a situazione.
Da una parte, hè u modu naturale di u vostru corpu per pruteggesi quandu site feritu o malatu.
Pò aiutà u vostru corpu à difende si da e malatie è stimulà a guarigione.
D'altra parte, l'infiammazione cronica, sostenuta hè legata à un risicu aumentatu di malatie cum'è a diabete, e malatie cardiache è l'obesità (,,).
Curiosamente, l'alimenti chì manghjate ponu influenzà significativamente l'infiammazione in u vostru corpu.
Eccu 6 alimenti chì ponu causà inflammazioni.
1. Zucchero è sciroppu di granu à alta fruttosia
U zuccheru da tavula (saccarosu) è u sciroppu di granu riccu in frutosiu (HFCS) sò i dui tippi principali di zuccheru aghjuntu in a dieta occidentale.
U zuccheru hè 50% glucosiu è 50% frutosiu, mentre chì u sciroppu di granu altu fruttosiu hè circa 45% glucosiu è 55% frutosiu.
Una di e ragioni per chì i zucaroli aghjunti sò dannosi hè chì ponu aumentà l'infiammazione, chì pò purtà à malatie (,,,,).
In un studiu, i topi alimentati à una dieta alta in saccarosu anu sviluppatu un cancheru di u senu chì si diffonde in i so pulmoni, in parte per via di a risposta infiammatoria à u zuccheru ().
In un altru studiu, l'effetti antiinflamatori di l'acidi grassi omega-3 sò stati compromessi in i topi alimentati cù una dieta alta in zuccheru ().
In più, in un prucessu clinicu randomizatu in u quale a ghjente bevia soda regulare, soda dietetica, latte o acqua, solu quelli di u gruppu soda regulare anu aumentatu i livelli di acidu uricu, chì cunduce l'infiammazione è a resistenza à l'insulina ().
U zuccheru pò ancu esse dannusu perchè furnisce quantità eccessive di frutosa.
Mentre chì e piccule quantità di frutosiu in frutti è ligumi sò boni, cunsumà grandi quantità da zuccheru aghjuntu hè una gattiva idea.
Manghjà assai fruttosiu hè statu ligatu à l'obesità, a resistenza à l'insulina, u diabete, a malatia di u fegatu grassu, u cancheru è a malatia renale cronica (,,,,,,).
Inoltre, i circadori anu rimarcatu chì u fruttosiu face infiammazione in e cellule endoteliali chì allineanu i vostri vini sanguini, chì hè un fattore di risicu per e malatie cardiache ().
Una ingesta alta di frutosa hè stata dimustrata ancu per aumentà parechji marcatori infiammatori in topi è umani (,,,,,,).
L'alimenti ricchi di zuccheru aghjuntu includenu dolci, cicculata, bevande analcoliche, dolci, biscotti, ciambelle, dolci dolci, è certi cereali.
RiassuntuCunsumà una dieta ricca di zuccheru è sciroppu di granu di gran fructosa
infjammazione chì pò purtà à e malatie. Pò ancu cuntrastà u
effetti antiinflamatori di l'acidi grassi omega-3.
2. Grassi trans artificiali
I grassi trans artificiali sò probabilmente i grassi malsani chì pudete manghjà.
Sò creati aghjunghjendu l'idrogenu à i grassi insaturati, chì sò liquidi, per dà li a stabilità di un grassu più solidu.
Nantu à l'etichette di l'ingredienti, i grassi trans sò spessu elencati cum'è olii parzialmente idrogenati.
A maiò parte di e margarine cuntenenu grassi trans, è sò spessu aghjuntu à l'alimenti trasfurmati per allargà a vita di u largu.
A diversità di i grassi trans naturali chì si trovanu in i latti è a carne, i grassi trans artificiali sò stati dimustrati per causà inflammazioni è aumentanu u risicu di malatie (,,,,,,,,).
Oltre à abbassà u colesterolu HDL (bonu), i grassi trans ponu compromettà a funzione di e cellule endoteliali chì rivestenu e vostre arterie, chì hè un fattore di risicu per e malatie cardiache ().
U cunsumu di grassi trans artificiali hè legatu à alti livelli di marcatori infiammatori, cume a proteina C-reattiva (CRP).
In fattu, in un studiu, i livelli di CRP eranu 78% più alti trà e donne chì anu segnalatu u più altu assunzione di grassu trans ().
In un prucessu cuntrullatu randomizatu chì include donne anziane cun eccessu di pesu, l'oliu di soia idrogenatu hà aumentatu l'infiammazione significativamente più cà l'olii di palma è di girasole ().
Studii in omi sani è omi cù livelli elevati di colesterolu anu rivelatu aumenti simili di marcatori infiammatori in risposta à i grassi trans (,).
L'alimenti ricchi di grassi trans includenu patatine fritte è altri fast food fritti, alcune varietà di popcorn à microonde, certe margarine è accortamenti vegetali, torte è biscotti imballati, alcune pasticcerie, è tutti l'alimenti trasformati chì elencanu oliu vegetale parzialmente idrogenatu nantu à l'etichetta.
RiassuntuU cunsumu di grassi trans artificiali pò aumentà l'infiammazione è u vostru risicu
di parechje malatie, cumprese e malatie cardiache.
3. Olii vegetali è di sementi
Durante u XXu seculu, u cunsumu d'olii vegetali hè aumentatu di 130% in i Stati Uniti.
Certi scientifichi credenu chì certi olii vegetali, cum'è l'oliu di soia, prumove l'infiammazione per via di u so cuntenutu assai elevatu di acidi grassi omega-6 ().
Ancu se certi grassi dietetici omega-6 sò necessarii, a dieta tipica occidentale furnisce assai più di ciò chì a ghjente hà bisognu.
In fatti, i prufessiunali di a salute cunsiglianu di manghjà più cibi ricchi in omega-3, cum'è u pesciu grassu, per migliurà u vostru raportu omega-6 à omega-3 è coglie i benefici antiinflamatori di l'omega-3.
In un studiu, i topi anu alimentatu una dieta cun un rapportu omega-6 à omega-3 di 20: 1 avianu livelli assai più alti di marcatori infiammatori di quelli alimentati cù dieti cù rapporti di 1: 1 o 5: 1 ().
Tuttavia, l'evidenza chì una alta assunzione di acidi grassi omega-6 aumenta l'infiammazione in l'omu hè attualmente limitata.
Studii cuntrullati mostranu chì l'acidu linoleicu, l'acidu omega-6 dieteticu u più cumunu, ùn affetta micca i marcatori infiammatori (,).
Hè necessaria più ricerca prima chì ogni cunclusione possa esse fatta.
L'olii vegetali è di sementi sò aduprati cum'è olii da cucina è sò un ingrediente principale in parechji alimenti trasfurmati.
RiassuntuAlcuni studii suggerenu chì l'oliu vegetale hè un altu acidu grassu omega-6
U cuntenutu pò prumove l'infiammazione quandu si cunsuma in quantità elevate. Tuttavia, u
l'evidenza hè inconsistente, è più ricerca hè necessaria.
4. Carbuidrati raffinati
I carboidrati anu avutu un cattivu rap.
Tuttavia, a verità hè chì micca tutti i carboidrati sò problematichi.
L'umani antichi cunsumavanu alta fibra, carboidrati non trasformati per millenni in forma di erbe, radici è frutti ().
Tuttavia, manghjà carboidrati raffinati pò guidà l'infiammazione (,,,,).
Carbs raffinati anu avutu a maiò parte di a so fibra eliminata. A fibra prumove a pienezza, migliora u cuntrollu di u zuccherinu in sangue, è alimenta i batteri benefichi in u vostru intestinu.
I ricercatori suggerenu chì i carboidrati raffinati in a dieta moderna ponu incuraghjà a crescita di batteri intestinali infiammatori chì ponu aumentà u vostru risicu di obesità è di malattie infiammatorie di l'intestinu (,).
I carbuidrati raffinati anu un indice glicemicu (IG) più altu ch'è quelli chì ùn sò micca trasfurmati. I cibi à alta IG aumentanu u zuccherinu in sangue più rapidamente chè i cibi à bassa IG.
In un studiu, l'adulti anziani chì anu segnalatu u più altu assunzione di alimenti IG elevati eranu 2.9 volte più propensi à more da una malattia infiammatoria cum'è a malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO) ().
In un studiu cuntrullatu, omi ghjovani è sani chì anu manghjatu 50 grammi di carboidrati raffinati in forma di pane biancu anu sperimentatu livelli più alti di zuccheru in sangue è aumentanu i livelli di un marcatore infiammatorio particulare ().
I carboidrati raffinati si trovanu in caramelle, pane, pasta, pasticcini, certi cereali, biscotti, dolci, bibite zuccherate, è tutti l'alimenti trasfurmati chì cuntenenu zuccheru o farina aghjuntu.
RiassuntuA fibra alta, i carboidrati non trasformati sò sani, ma i carboidrati raffinati elevanu u sangue
livelli di zuccheru è prumove l'infiammazione chì pò cunduce à malatie.
5. Alcolu eccessivu
U cunsumu moderatu d'alcol hè statu dimustratu per furnisce alcuni benefici per a salute.
Tuttavia, quantità più elevate ponu purtà prublemi gravi.
In un studiu, i livelli di u marcatore inflamatoriu CRP aumentanu in e persone chì cunsumanu alcolu. Più cunsumanu alcolu, più crescenu i so livelli di CRP ().
E persone chì beie assai ponu sviluppà prublemi cù tossine batteriche chì si spostanu fora di u colon è in u corpu. Sta cundizione - spessu chjamata "gut leaky" - pò guidà una infiammazione diffusa chì porta à danni d'organi (,).
Per evità prublemi di salute alcolichi, l'ingestione deve esse limitata à duie bevande standard per ghjornu per l'omi è una per e donne.
RiassuntuU cunsumu pesante di alcolu pò aumentà l'infiammazione è cunduce à a
"Gut leaky" chì cunduce l'inflamazione in tuttu u vostru corpu.
6. Carne trasfurmata
U cunsumu di carne trasfurmata hè assuciatu cù un risicu aumentatu di malatie cardiache, diabete, è di cancheru di stomacu è di colon (,,).
I tippi cumuni di carne trasfurmata includenu salsiccia, pancetta, prisuttu, carne affumicata è carne di vacca.
A carne trasfurmata cuntene prudutti finali di glicazione più avanzati (AGE) cà a maiò parte di l'altre carne.
L'EGE sò furmati cucinendu carni è alcuni altri alimenti à alte temperature. Sò cunnisciuti per causà inflammazioni (,).
Frà tutte e malatie ligate à u cunsumu di carne trasfurmata, a so associu cù u cancheru di u còlone hè a più forte.
Ancu se parechji fattori contribuiscenu à u cancheru di u colonu, si crede chì un meccanisimu hè a risposta infiammatoria di e cellule di u colon à a carne trasfurmata ().
RiassuntuA carne trasfurmata hè alta in cumposti infiammatori cum'è AGE, è i so
una forte associazione cù u cancheru di u colon pò esse in parte per via di un infiammatori
risposta.
U fondu
L'infiammazione pò accade in risposta à parechji fattori scatenanti, alcuni di i quali sò difficiuli da prevene, inclusa l'inquinamentu, a ferita o a malatia.
Tuttavia, avete assai più cuntrollu nantu à fattori cum'è a vostra dieta.
Per stà u più sanu pussibule, tene l'infiammazione falata minimizendu u vostru cunsumu di alimenti chì u scatenanu è manghjendu alimenti antiinflamatori.