Luteina
Autore:
Gregory Harris
Data Di Creazione:
10 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data:
18 Nuvembre 2024
Cuntenutu
- Possibilmente efficace per ...
- Possibilmente inefficace per ...
- Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...
- Precauzioni speciali è avvertenze:
Parechje persone pensanu à a luteina cum'è "a vitamina di l'ochju". Hè cumunemente presu per bocca per prevene malatie oculari cume una malattia oculare chì porta à perdita di visione in adulti anziani (degenerazione maculare legata à l'età o AMD), è cataratta. Ùn ci hè micca una bona evidenza scientifica per sustene l'usu di luteina per altre condizioni.
Parechji multivitamini cuntenenu luteina. Di solitu furniscenu una quantità relativamente chjuca, cume 0.25 mg per compressa.
Base di dati cumpleta di Medicini naturali valutà l'efficacità basata annantu à evidenza scientifica secondu a scala seguente: Efficace, Probabilmente Efficace, Possibilmente Efficace, Possibilmente Inefficace, Probabilmente Inefficace, Inefficace, è Prove Insuffisenti da Valutare.
E valutazioni di efficacia per LUTEIN sò i seguenti:
Possibilmente efficace per ...
- Una malattia oculare chì porta à a perdita di visione in adulti anziani (degenerazione maculare legata à l'età o AMD). E persone chì manghjanu quantità più alte di luteina in a so dieta parenu avè un risicu più bassu di sviluppà AMD. Ma e persone chì dighjà manghjanu quantità elevate di luteina ùn puderanu micca prufittà di aumentà a so assunzione ancu di più. Piglià supplementi di luteina finu à 36 mesi pò migliurà alcuni sintomi di AMD. Una migliore migliurazione di i sintomi pò esse vista quandu a luteina hè presa per almenu 1 annu à dosi sopra à 10 mg, è quandu hè cumminata cù altre vitamine carotenoide. A luteina ùn pare micca tene à AMD di peghju cù u tempu.
- Cataratta. Manghjà quantità più alte di luteina hè ligatu cù un risicu minore di sviluppà cataratta. Assumisce supplementi chì cuntenenu luteina è zeaxantina riduce u risicu di sviluppà cataratte chì richiedenu rimozione chirurgica in e persone chì manghjanu quantità basse di luteina è zeaxantina in parte di a so dieta. Inoltre, piglià supplementi di luteina sembra migliurà a visione in e persone anziane chì anu dighjà cataratta è ùn cunsumanu micca assai luteina è zeaxantina.
Possibilmente inefficace per ...
- Una malatia pulmonare chì affetta i neonati (displasia bronchopulmonare). E ricerche mostranu chì dà à i zitelli pretermini luteina è zeaxantina per bocca ùn riduce micca a pussibilità di sviluppà displasia bronchopulmonare.
- Una malatia intestinale seria in i zitelli prematuri (enterocolite necrotizante o NEC). E ricerche mostranu chì dà à i zitelli pretermini luteina è zeaxantina per bocca ùn impedisce micca enterocolite necrotizante.
- Una cundizione oculare ereditata chì causa una visione notturna scarsa è a perdita di a visione laterale (retinite pigmentosa). Pigliate a luteina per bocca ùn migliora micca a visione o altri sintomi in e persone cù retinite pigmentosa.
- Un disordine oculare in i zitelli prematuri chì pò purtà à a cecità (retinopatia di prematurità). E ricerche mostranu chì dà à i zitelli pretermini luteina è zeaxantina per bocca ùn impedisce micca a retinopatia di prematurità.
Pruvenza insufficiente per valutà l'efficacità per ...
- Declive in memoria è capacità di penseru chì accade normalmente cù l'età. E persone anziane chì manghjanu più quantità di alimenti chì cuntenenu luteina è zeaxantina puderebbenu avè una memoria megliu. L'effetti di a luteina in i supplementi nantu à a memoria è e capacità di penseru in l'anziani ùn sò chjaru. Alcune ricerche mostranu chì l'assunzione di luteina più zeaxantina cum'è supplementi ùn migliora micca a parlata o a memoria in i vechji. Ma piglià a luteina cun o senza acidu docosahexaenoic (DHA) puderia migliurà a lingua è a memoria in donne anziane.
- A malatia di Lou Gehrig (sclerosi laterale amiotrofica o ALS). E prime ricerche suggerenu chì e persone chì manghjanu più luteina cum'è parte di a so dieta anu un risicu minore di sviluppà ALS paragunatu à e persone chì manghjanu quantità più basse di luteina.
- Cancer di senu. A ricerca suggerisce chì livelli più alti di luteina in u sangue sò ligati cun un risicu riduttu di sviluppà cancru di senu.
- Malatie cardiache. Alcune ricerche di pupulazione suggerenu chì e persone chì manghjanu quantità più alte di luteina o piglianu supplementi di luteina anu un risicu più bassu di eventi avversi relativi à u core cum'è un attaccu di core o un colpu. Ma e ricerche cliniche mostranu chì l'assunzione di luteina cù zeaxantina per bocca ùn impedisce micca a morte per via di malatie cardiache, ictus, infartamentu o dolore toracicu in e persone anziane.
- Cancer di u cervice. E prime ricerche suggerenu chì un assunzione più bassa di luteina cum'è parte di a dieta ùn hè micca ligata cun un risicu aumentatu di sviluppà cancru di u cervice.
- Una cundizione ereditata chì causa a perdita di a visione (choroideremia). E prime ricerche suggerenu chì l'assunzione di 20 mg di luteina ogni ghjornu per 6 mesi ùn migliora micca a visione in e persone cù choroideremia.
- Canceru di colon, cancru di u rectu. Ci sò risultati cuntrastanti nantu à se e diete chì cuntenenu quantità più alte di luteina ponu riduce u risicu di cancru di colon o rettale.
- Diabetes. Alcune ricerche suggerenu chì i livelli di sangue di luteina o altri carotenoidi sò legati à prublemi di zuccheru in sangue. In teoria, piglià luteina puderia riduce u risicu di sviluppà diabete. Tuttavia, altre ricerche suggerenu chì l'aumentu di l'ingestione di luteina in a dieta ùn riduce micca u risicu di sviluppà diabete.
- Problemi di vista in e persone cun diabete (retinopatia diabetica). E prime ricerche mostranu chì l'assunzione di luteina ùn migliora micca a visione in e persone cun diabete è una malattia oculare chjamata retinopatia diabetica.
- Cancer di l'esofago. A ricerca iniziale suggerisce chì quantità elevate di luteina in a dieta sò cunnesse cù un risicu diminuitu di sviluppà cancru di l'esofago.
- Fratture. E persone chì manghjanu quantità più alte di luteina in a so dieta ùn parenu micca avè un risicu più bassu di fratture.
- Cancer di stomacu. E persone chì manghjanu quantità più alte di luteina in a so dieta ùn parenu micca avè un risicu più bassu di sviluppà un cancheru di stomacu.
- Cancru di pulmone. Alcune prove iniziali suggerenu chì i bassi livelli di luteina in sangue sò cunnessi cun un risicu aumentatu di sviluppà cancru di pulmone. Tuttavia, altre ricerche mostranu chì l'assunzione di luteina ùn influenza micca u risicu di sviluppà o di more da u cancheru di u pulmone.
- Cancer chì inizia in i globuli bianchi (linfoma non-Hodgkin). E prime ricerche mostranu chì e persone chì manghjanu quantità più alte di luteina in a so dieta o piglianu supplementi di luteina puderia avè una probabilità più bassa di sviluppà linfoma non-Hodgkin.
- Cancer pancreaticu. E persone chì manghjanu quantità più alte di luteina in a so dieta ùn parenu micca avè un risicu più bassu di sviluppà cancru pancreaticu.
- Malatia Parkinson. A ricerca iniziale suggerisce chì quantità elevate di luteina in a dieta ùn sò micca ligate cù un risicu diminuitu di sviluppà a malattia di Parkinson.
- Una complicazione di gravidanza marcata da pressione alta è proteine in l'urina (pre-eclampsia). Alcune ricerche suggerenu chì i livelli alti di luteina in sangue sò cunnessi cun un risicu più bassu di sviluppà pressione sanguigna alta durante a gravidanza. Ùn hè micca chjaru se piglià supplementi di luteina riduce u risicu di pressione alta durante a gravidanza.
- Cancer di Prostata. E prime ricerche mostranu chì i livelli bassi di luteina in sangue ùn sò micca ligati cun un risicu aumentatu di cancheru di prostata.
- Infezzione di e vie aeree. E prime ricerche mostranu chì i livelli alti di luteina in sangue ùn sò micca ligati cun un risicu diminuitu di infezzione di e vie aeree.
- Sviluppu di vista. I livelli alti di sangue di luteina in donne incinte sò stati ligati à una migliore visione in i zitelli. Ùn hè chjaru se piglià supplementi di luteina durante a gravidanza hè benefica.
- Tensione oculare (astenopia).
- Dolore musculare causatu da l'eserciziu.
- A perdita di a visione da l'accumulazione di fluidu sottu una parte di l'ochju chjamata retina.
- Altre cundizioni.
A luteina hè unu di i dui carotenoidi principali truvati cum'è pigmentu di culore in l'ochju umanu (macula è retina). Si pensa chì funziona cum'è un filtru di luce, prutegge i tessuti oculari da i danni da u sole.
Quandu hè presu per bocca: Luteina hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu hè pigliatu da a bocca. U cunsumu finu à 20 mg di luteina ogni ghjornu cum'è parte di a dieta o cum'è supplementu pare esse sicuru.
Precauzioni speciali è avvertenze:
Gravidanza è allattamentu: Luteina hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu s'utilice in e quantità truvate in l'alimentu.I zitelli: Luteina hè PUBBLICAMENTE SAFE quandu hè presu per bocca in quantità adatte. Un pruduttu specificu (LUTEINofta, SOOFT Italia SpA) chì cuntene luteina 0,14 mg à ghjornu hè statu adupratu in modu sicuru in i zitelli da 36 settimane.
- Ùn si sà se stu pruduttu interagisce cù qualsiasi medicinali.
Prima di piglià stu pruduttu, parlate cù u vostru prufessiunale sanitariu se pigliate qualsiasi medicazione.
- Beta-carotene
- L'utilizazione di beta-carotene cù a luteina pò riduce a quantità di luteina chì u corpu pò assorbe. A luteina pò riduce o aumentà a quantità di beta-carotene chì u corpu pò assorbe.
- Vitamina E
- Assumendu supplementi di luteina puderia diminuisce quantu vitamina E u corpu assorbe. In teoria, piglià luteina è vitamina E inseme puderia diminuisce l'efficacità di a vitamina E.
- Olestra (sustitutu grassu)
- L'usu di u sustitutu grassu Olestra riduce e concentrazioni di luteina in sangue in persone sane.
PER BOCCA:
- Per una malattia oculare chì porta à perdita di vista in adulti anziani (degenerazione maculare legata à l'età o AMD): Per prevene l'AMD, circa 6-12 mg di luteina ogni ghjornu, sia per mezu di dieta sia di supplementazione sò stati aduprati. Per riduce i sintomi di AMD, 10-20 mg à ghjornu hè statu adupratu. Per riduce i sintomi, 10-12 mg di luteina ogni ghjornu sò stati aduprati.
- Per a cataratta: Per prevene a cataratta, circa 6-12 mg di luteina ogni ghjornu, sia per dieta sia per supplementazione sò stati aduprati. Per riduce i sintomi, sò stati aduprati 15 mg di luteina trè volte à settimana o 10 mg di luteina più 2 mg di zeaxantina ogni ghjornu.
All-E-Lutein, Beta, epsilon-carotene-3,3’-diol, E-Lutein, Luteina, Lutéine, Lutéine Synthétique, Synthetic Lutein.
Per amparà di più nantu à cume hè statu scrittu questu articulu, per piacè vedi u Base di dati cumpleta di Medicini naturali metodulugia.
- Machida N, Kosehira M, Kitaichi N. Effetti clinichi di supplementazione dietetica di luteina cun alta bioaccessibilità nantu à a densità ottica pigmentaria maculare è a sensibilità à u cuntrastu: Una prova randomizata di paragone in doppiu cecu cuntrullata da placebo. Nutrienti. 2020; 12: 2966. Vede astrattu.
- Zuniga KE, Bishop NJ, Turner AS. A luteina dietetica è a zeaxantina sò assuciati à a memoria di travagliu in una populazione anziana. Salute Publica Nutr 2020: 1-8. Vede astrattu.
- . Kobayashi J, Tominaga E, Ozeki M, Okubo T, Nakagawa K, Miyazawa T. Prova cuntrullata randomizata di una formulazione solubile in acqua di luteina in l'omu. Biosci Biotechnol Biochem 2019; 83: 2372-4. Vede astrattu.
- Cota F, Costa S, Giannantonio C, Purcaro V, Catenazzi P, Vento G. Supplementazione di luteina è retinopatia di prematurità: una meta-analisi. J Matern Fetal Neonatal Med 2020: 1-6. In ligna prima di stampa.Vede astrattu.
- Lai JS, Veetil VO, Lanca C, et al. Concentrazioni di luteina materna è zeaxantina in relazione à a acuità visuale di i discendenti à 3 anni di età: U Studiu GUSTO Nutrienti 2020; 12: 274. Vede astrattu.
- Feng L, Nie K, Jiang H, Fan W. Effetti di supplementazione di luteina in degenerazione maculare legata à l'età. PLoS One 2019; 14: e0227048. Vede astrattu.
- Ren YB, Qi YX, Su XJ, Luan HQ, Sun Q. Effettu terapeuticu di u supplementu di luteina nantu à a retinopatia diabetica non proliferativa: un studiu retrospettivu. Medicina (Baltimore) 2019; 98: e15404. Vede astrattu.
- Zhou Y, Wang T, Meng Q, Zhai S. Associazione di carotenoidi cun risicu di cancheru gastricu: una meta-analisi. Clin Nutr 2016; 35: 109-16. Vede astrattu.
- Chen J, Jiang W, Shao L, Zhong D, Wu Y, Cai J. Associazione trà assunzione di antioxidanti è risicu di cancheru pancreaticu: una meta-analisi. Int J Food Sci Nutr 2016; 67: 744-53. Vede astrattu.
- Chen F, Hu J, Liu P, Li J, Wei Z, Liu P. Carotenoid intake and risk of non-Hodgkin lymphoma: una stima sistematica è metanàlisi dose-risposta di studii osservativi. Ann Hematol 2017; 96: 957-65. Vede astrattu.
- Xu J, Canzone C, Canzone X, Zhang X, Li X. Carotenoidi è risicu di frattura: una meta-analisi di studii osservativi. Oncotarget 2017; 8: 2391-9. Vede astrattu.
- Leermakers ET, Darweesh SK, Baena CP, et al. L'effetti di a luteina nantu à a salute cardiometabolica in tuttu u corsu di a vita: una revisione sistematica è una metanalisi. Am J Clin Nutr 2016; 103: 481-94. Vede astrattu.
- Wolf-Schnurrbusch UE, Zinkernagel MS, Munk MR, Ebneter A, Wolf S. A supplementazione di luteina orale aumenta a densità di pigmentu maculare è a sensibilità à u cuntrastu ma micca in cumbinazione cù acidi grassi polinsaturi. Investite Ophthalmol Vis Sci 2015; 56: 8069-74. Vede astrattu.
- Ma L, Liu R, Du JH, et al. Supplementazione di luteina, zeaxantina è meso-zeaxantina associata à a densità ottica di pigmentu maculare. Nutrienti 2016; 8. pii: E426. Vede astrattu.
- Shinojima A, Sawa M, Sekiryu T, et al. Un studiu aleatoriu multicentricu cuntrullatu di supplementazione antioxidante cù luteina per a corioretinopatia serosa centrale cronica. Ophthalmologica 2017; 237: 159-66. Vede astrattu.
- Zhang PC, Wu CR, Wang ZL, Wang LY, Han Y, Sun SL, et al. Effettu di a supplementazione di luteina nantu à a funzione visuale in a retinopatia diabetica non proliferativa. Asia Pac J Clin Nutr 2017; 26: 406-11. Vede astrattu.
- Evans JR, Lawrenson JG. Integratori antiossidanti di vitamine è minerali per rallentà a progressione di a degenerazione maculare legata à l'età. Cochrane Database Syst Rev.2017; 7: CD000254. Vede astrattu.
- Chew EY, SanGiovanni JP, Ferris FL, et al. Luteina / zeaxantina per u trattamentu di a cataratta legata à l'età: Rapportu di prova randomizzata AREDS2 n. 4. JAMA Oftalmolu. 2013 lug; 131: 843-50. Vede astrattu.
- Chew EY, Clemons TE, Agrón E, et al. Effettu di l'Acidi Grassi Omega-3, Luteina / Zeaxantina, o Altru Supplementu Nutritivu nantu à a Funzione Cognitiva: U Pruvenzu Clinicu Randomizatu AREDS2. JAMA. 2015 Aug 25; 314: 791-801. Vede astrattu.
- Bonds DE, Harrington M, Worrall BB, et al. Effettu di a catena lunga? -3 acidi grassi è luteina + supplementi di zeaxantina nantu à i risultati cardiovascolari: risultati di u Studiu clinicu randomizatu Studiu di Malattie Eye Eye-Related 2 (AREDS2) JAMA Intern Med. 2014 Maghju; 174: 763-71. Vede astrattu.
- Wang X, Jiang C, Zhang Y, et al. Rolu di supplementazione di luteina in a gestione di a degenerazione maculare legata à l'età: meta-analisi di provi controllati randomizati. Oftalmicu Res. 2014; 52: 198-205. Vede astrattu.
- Takeda A, Nyssen OP, Syed A, et al. Vitamina A è carotenoidi è u risicu di a malattia di Parkinson: una revisione sistematica è una meta-analisi. Neuroepidemiologia. 2014; 42: 25-38. Vede astrattu.
- Manzoni P, Guardione R, Bonetti P, et al. Supplementazione di luteina è zeaxantina in neonati pretermini di pesu assai bassu in unità di cure intensive neonatali: un prucessu cuntrullatu randomizatu multicentru. Sò J Perinatol. 2013 Jan; 30: 25-32. Vede astrattu.
- Ma L, Hao ZX, Liu RR, et al. Una meta-analisi di risposta à a dose di luteina dietetica è assunzione di zeaxantina in relazione à u risicu di cataratta legata à l'età. Graefes Arch Clin Exp Ophthalmol. 2014 Jan; 252: 63-70. Vede astrattu.
- Liu XH, Yu RB, Liu R, et al. Associu trà statutu di luteina è zeaxantina è u risicu di cataratta: una meta-analisi. Nutrienti. 2014 Jan 22; 6: 452-65. Vede astrattu.
- Liu R, Wang T, Zhang B, et al. Supplementazione di luteina è zeaxantina è associazione cù funzione visuale in degenerazione maculare legata à l'età. Investite Ophthalmol Vis Sci. 16 dic 2014; 56: 252-8. Rivista. Vede astrattu.
- Ge XX, Xing MY, Yu LF, et al. Assunzione di carotenoidi è risicu di cancheru esofagicu: una meta-analisi. Asian Pac J Cancer Prev. 2013; 14: 1911-8. Vede astrattu.
- Cui YH, Jing CX, Pan HW. Associu di antioxidanti di sangue è vitamine cun risicu di cataratta cunnessa à l'età: una meta-analisi di studii osservativi. Am J Clin Nutr. 2013; 98: 778-86. Vede astrattu.
- García-Layana A, Recalde S, Alamán AS, Robredo PF. Effetti di luteina è supplementazione di Acidu docosahexaenoic nantu à a densità ottica di pigmentu maculare in un prucessu cuntrullatu randomizatu. Nutrienti. 15 Feb 2013; 5: 543-51. Vede astrattu.
- Fitzgerald KC, O'Reilly ÉJ, Fondell E, et al. Assunzioni di vitamina C è carotenoidi è risicu di sclerosi laterale amiotrofica: risultati cumuni da 5 studii di coorte. Ann Neurol. 2013; 73: 236-45. Vede astrattu.
- Liew SH, Gilbert CE Spector TD Mellerio J Van Kuijk FJ Beatty S Fitzke F Marshall J Hammond CJ. U spessore di a retina centrale hè correlatu positivamente cù a densità ottica di pigmentu maculare. Exp Eye Res. 2006; 82: 915-920.
- Lyle, B. J., Mares-Perlman, J. A., Klein, B. E., Klein, R., Palta, M., Bowen, P. E., è Greger, J. L. Carotenoidi serici è tocoferoli è incidenza di cataratta nucleare legata à l'età. Am J Clin Nutr 1999; 69: 272-277. Vede astrattu.
- Goodman, MT, Kiviat, N., McDuffie, K., Hankin, JH, Hernandez, B., Wilkens, LR, Franke, A., Kuypers, J., Kolonel, LN, Nakamura, J., Ing, G. , Branch, B., Bertram, CC, Kamemoto, L., Sharma, S., è Killeen, J. L'associazione di micronutrienti di plasma cun u risicu di displasia cervica in Hawaii. Epidemiolu di u Cancer. Biomarcatori Prec. 1998; 7: 537-544. Vede astrattu.
- Thurnham, D. I., Northrop-Clewes, C. A., Paracha, P. I., è McLoone, U. J. A pussibilità di significazione di i cambiamenti paralleli in plasma lutein è retinol in i zitelli pakistani durante a stagione estiva. Fr. J. Nutr. 1997; 78: 775-784. Vede astrattu.
- Pool-Zobel, B. L., Bub, A., Muller, H., Wollowski, I., è Rechkemmer, G. U cunsumu di verdura riduce i danni genetichi in l'omu: primi risultati di un prucessu d'intervenzione umanu cù alimenti ricchi di carotenoidi. Carcinogenesi 1997; 18: 1847-1850. Vede astrattu.
- Rock, C. L., Flatt, S. W., Wright, F. A., Faerber, S., Newman, V., Kealey, S., e Pierce, J. P. Epidemiolu di u Cancer. Biomarcatori Prec. 1997; 6: 617-623. Vede astrattu.
- Iribarren C. Un studiu di casu-cuntrollu. L'investigatori di u studiu ARIC. Risicu di Aterosclerosi in Comunità. Arterioscler.Thromb.Vasc.Biol 1997; 17: 1171-1177. Vede astrattu.
- Bates, C. J., Chen, S. J., Macdonald, A., è Holden, R. Quantità di vitamina E è un pigmentu carotenoide in lenti umane catarattiche, è l'effettu di un supplementu dieteticu. Int J Vitam.Nutr Res. 1996; 66: 316-321. Vede astrattu.
- Gartner, C., Stahl, W., è Sies, H. Aumentazione preferenziale di i livelli di chylomicron di e xantofille luteina è zeaxantina paragunatu à u beta-carotene in l'omu. Int.J.Vitam.Nutr.Res. 1996; 66: 119-125. Vede astrattu.
- Yeum, K. J., Booth, S. L., Sadowski, J. A., Liu, C., Tang, G., Krinsky, N. I., è Russell, R. M. Risposta di carotenoide in plasma umanu à l'ingestione di diete cuntrullate ricche di frutti è ligumi. Am.J Clin.Nutr 1996; 64: 594-602. Vede astrattu.
- Martin, K. R., Failla, M. L., è Smith, J. C., Jr. Beta-carotene è luteina pruteggenu e cellule di fegatu umanu HepG2 da danni indotti da ossidanti. J.Nutr. 1996; 126: 2098-2106. Vede astrattu.
- Hammond, BR, Jr., Curran-Celentano, J., Judd, S., Fuld, K., Krinsky, NI, Wooten, BR, è Snodderly, DM Differenze sessuale in densità ottica di pigmentu maculare: relazione à e concentrazioni di carotenoidi in plasma è mudelli dietetichi. Visione Res. 1996; 36: 2001-2012. Vede astrattu.
- Hammond, B. R., Jr., Fuld, K., è Curran-Celentano, J. Densità di pigmentu maculare in gemelli monozigoti. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 1995; 36: 2531-2541. Vede astrattu.
- Nussbaum, J. J., Pruett, R. C., è Delori, F. C. Prospettive storiche. Pigmentu giallu maculare. I primi 200 anni. Retina 1981; 1: 296-310. Vede astrattu.
- Chew EY, Clemons TE, SanGiovanni JP, et al. Gruppu di Ricerca Studiu di Malattia Oculare Assuciata à l'età Luteina + zeaxantina è acidi grassi omega-3 per a degenerazione maculare legata à l'età: u studiu clinicu randomizatu Studiu di Malattie Eye Eye-Related 2 (AREDS2). JAMA 2013; 309: 2005-2015. Vede astrattu.
- Murray, IJ, Makridaki, M., van der Veen, RL, Carden, D., Parry, NR, è Berendschot, TT Lutein supplementazione per un periodu di un annu in AMD iniziale puderia avè un liggeru effettu benefiziu nantu à l'acuità visuale: u CLEAR studiu. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2013; 54: 1781-1788. Vede astrattu.
- Hammond, B. R., Jr., Fletcher, L. M., è Elliott, J. G. Incapacità abbagliante, recuperu di fotostress, è cuntrastu cromaticu: relazione cù pigmentu maculare è luteina è zeaxantina serica. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2013; 54: 476-481. Vede astrattu.
- Loughman, J., Nolan, J. M., Howard, A. N., Connolly, E., Meagher, K., è Beatty, S. L'impattu di l'aumentazione di pigmentu maculare nantu à e prestazioni visive aduprendu diverse formulazioni carotenoidi. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2012; 53: 7871-7880. Vede astrattu.
- Hammond, B. R., Jr. è Fletcher, L. M. Influenza di i carotenoidi dietetici luteina è zeaxantina nantu à e prestazioni visive: applicazione à u baseball. Am.J.Clin.Nutr. 2012; 96: 1207S-1213S. Vede astrattu.
- SanGiovanni, J. P. è Neuringer, M. U putativu rolu di luteina è zeaxantina cum'è agenti protettivi contra a degenerazione maculare legata à l'età: prumessa di genetica moleculare per guidà a ricerca meccanica è traslazionale in u campu. Am.J.Clin.Nutr. 2012; 96: 1223S-1233S. Vede astrattu.
- Johnson, E. J. Un rolu pussibile per a luteina è a zeaxantina in funzione cognitiva in l'anziani. Am.J.Clin.Nutr. 2012; 96: 1161S-1165S. Vede astrattu.
- Kaya, S., Weigert, G., Pemp, B., Sacu, S., Werkmeister, RM, Dragostinoff, N., Garhofer, G., Schmidt-Erfurth, U., and Schmetterer, L. Comparison of macular pigment in i pazienti cun degenerazione maculare legata à l'età è sughjetti di cuntrollu sanu - un studiu chì utilizza a riflettanza di u fondu spettrale. Acta Ophthalmol. 2012; 90: e399-e403. Vede astrattu.
- Schweiggert, R. M., Mezger, D., Schimpf, F., Steingass, C. B., è Carle, R. Influenza di a morfologia cromoplastica nantu à a bioaccessibilità carotenoide di carota, mango, papaia è pomodoro. Food Chem 12-15-2012; 135: 2736-2742. Vede astrattu.
- Ros, MM, Bueno-de-Mesquita, HB, Kampman, E., Aben, KK, Buchner, FL, Jansen, EH, van Gils, CH, Egevad, L., Overvad, K., Tjonneland, A., Roswall , N., Boutron-Ruault, MC, Kvaskoff, M., Perquier, F., Kaaks, R., Chang-Claude, J., Weikert, S., Boeing, H., Trichopoulou, A., Lagiou, P ., Dilis, V., Palli, D., Pala, V., Sacerdote, C., Tumino, R., Panico, S., Peeters, PH, Gram, IT, Skeie, G., Huerta, JM, Barricarte , A., Quiros, JR, Sanchez, MJ, Buckland, G., Larranaga, N., Ehrnstrom, R., Wallstrom, P., Ljungberg, B., Hallmans, G., Key, TJ, Allen, NE, Khaw, KT, Wareham, N., Brennan, P., Riboli, E., è Kiemeney, LA Carotenoidi di plasma è concentrazioni di vitamina C è risicu di carcinoma di cellule uroteliali in l'Investigazione Prospettiva Europea in Cancer è Nutrizione. Am J Clin Nutr 2012; 96: 902-910. Vede astrattu.
- Bernstein, PS, Ahmed, F., Liu, A., Allman, S., Sheng, X., Sharifzadeh, M., Ermakov, I., è Gellermann, W. Macular pigment imaging in AREDS2 participants: an accessary study of I sughjetti AREDS2 iscritti à u Moran Eye Center. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2012; 53: 6178-6186. Vede astrattu.
- Ma, L., Yan, SF, Huang, YM, Lu, XR, Qian, F., Pang, HL, Xu, XR, Zou, ZY, Dong, PC, Xiao, X., Wang, X., Sun, TT, Dou, HL è Lin, XM Effettu di luteina è zeaxantina nantu à u pigmentu maculare è a funzione visuale in i pazienti cun degenerazione maculare legata à l'età. Oftalmologia 2012; 119: 2290-2297. Vede astrattu.
- Chew, EY, Clemons, T., SanGiovanni, JP, Danis, R., Domalpally, A., McBee, W., Sperduto, R., and Ferris, FL The Age-Related Eye Disease Study 2 (AREDS2): studiu caratteristiche di cuncepimentu è di basa (rapportu AREDS2 numeru 1). Oftalmologia 2012; 119: 2282-2289. Vede astrattu.
- Ma, L., Dou, HL, Huang, YM, Lu, XR, Xu, XR, Qian, F., Zou, ZY, Pang, HL, Dong, PC, Xiao, X., Wang, X., Sun, TT, è Lin, XM Miglioramentu di a funzione retiniana in a degenerazione maculare legata à l'età dopu a supplementazione di luteina è zeaxantina: un studiu randomizatu, doppia mascheratu, controllatu da placebo. Am.J. Oftalmolo. 2012; 154: 625-634. Vede astrattu.
- Giordano, P., Scicchitano, P., Locorotondo, M., Mandurino, C., Ricci, G., Carbonara, S., Gesualdo, M., Zito, A., Dachille, A., Caputo, P., Riccardi, R., Frasso, G., Lassandro, G., Di, Mauro A., è Ciccone, MM Carotenoids and cardiovascular risk. Curr.Pharm.Des 2012; 18: 5577-5589. Vede astrattu.
- Goltz, S. R., Campbell, W. W., Chitchumroonchokchai, C., Failla, M. L., è Ferruzzi, M. G. U prufilu di triacilglicerol di u pastu modula l'assorbimentu postprandiale di carotenoidi in l'omu. Mol.Nutr.Food Res. 2012; 56: 866-877. Vede astrattu.
- Riccioni, G., Speranza, L., Pesce, M., Cusenza, S., D'Orazio, N., e Glade, M. J. Novi contribuenti fitonutrienti à a prutezzione antioxidante contr'à e malatie cardiovascolari. Nutrizione 2012; 28: 605-610. Vede astrattu.
- Dreher, M. L. Pistachio: composizione è potenziali benefici per a salute. Nutr.Rev. 2012; 70: 234-240. Vede astrattu.
- Tanaka, T., Shnimizu, M., è Moriwaki, H. Chimioprevention cancer da carotenoids. Molecule. 2012; 17: 3202-3242. Vede astrattu.
- Vallverdu-Queralt, A., Martinez-Huelamo, M., Arranz-Martinez, S., Miralles, E. è Lamuela-Raventos, RM Differenze in u cuntenutu carotenoide di ketchups è gazpachos per HPLC / ESI (Li (+) ) -MS / MS correlati cù a so capacità antioxidante. J Sci Food Agric. 15-08-2012; 92: 2043-2049. Vede astrattu.
- Ferguson, L. R. è Schlothauer, R. C. U rolu potenziale di l'utili di genomica nutrizionale in a cunvalidazione di alimenti à alta salute per u cuntrollu di u cancer: u broccoli cum'è esempiu. Mol.Nutr.Food Res. 2012; 56: 126-146. Vede astrattu.
- Sabour-Pickett, S., Nolan, J. M., Loughman, J., e Beatty, S.Una rivista di l'evidenza chì tocca à u putativu rolu protettivu di i carotenoidi maculari per a degenerazione maculare legata à l'età. Mol.Nutr.Food Res. 2012; 56: 270-286. Vede astrattu.
- Holtan, SG, O'Connor, HM, Fredericksen, ZS, Liebow, M., Thompson, CA, Macon, WR, Micallef, IN, Wang, AH, Slager, SL, Habermann, TM, Call, TG è Cerhan, JR Stime basate nantu à un quistionario di frequenza alimentaria di capacità antioxidante totale è risicu di linfoma non-Hodgkin. Cancer Int.J. 9-1-2012; 131: 1158-1168. Vede astrattu.
- Richer, SP, Stiles, W., Graham-Hoffman, K., Levin, M., Ruskin, D., Wrobel, J., Park, DW, è Thomas, C. Studiu randomizatu, in doppiu orbu, cuntrullatu da placebo di zeaxantina è funzione visuale in i pazienti cun degenerazione maculare atrofica legata à l'età: u Zeaxanthin and Visual Function Study (ZVF) FDA IND # 78, 973. Optometria. 2011; 82: 667-680. Vede astrattu.
- Piermarocchi, S., Saviano, S., Parisi, V., Tedeschi, M., Panozzo, G., Scarpa, G., Boschi, G., and Lo, Giudice G. Carotenoids in Age-related Maculopathy Italian Study ( CARMIS): risultati di dui anni di un studiu randomizatu. Eur.J. Oftalmol. 2012; 22: 216-225. Vede astrattu.
- Dani, C., Lori, I., Favelli, F., Frosini, S., Messner, H., Wanker, P., De, Marini S., Oretti, C., Boldrini, A., Massimiliano, C. , Bragetti, P., è Germini, C. Luteina è supplementazione di zeaxantina in i zitelli pretermini per prevene a retinopatia di prematurità: un studiu cuntrullatu randomizatu. J.Matern. Med neonatale fetale. 2012; 25: 523-527. Vede astrattu.
- Connolly, E. E., Beatty, S., Loughman, J., Howard, A. N., Louw, M. S., è Nolan, J. M. Supplementazione cù i trè carotenoidi maculari: risposta, stabilità è sicurezza. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2011; 52: 9207-9217. Vede astrattu.
- Romagnoli, C., Giannantonio, C., Cota, F., Papacci, P., Vento, G., Valente, E., Purcaro, V., and Costa, S. A prospective, randomized, double blind study comparing lutein à placebo per riduce l'occorrenza è a gravità di a retinopatia di prematurità. J.Matern. Med neonatale fetale. 2011; 24 Suppl 1: 147-150. Vede astrattu.
- Thyagarajan, B., Meyer, A., Smith, LJ, Beckett, WS, Williams, OD, Gross, MD, è Jacobs, DR, Jr. A concentrazione di carotenoidi in seru predice l'evoluzione di a funzione pulmonare in i ghjovani adulti: u Sviluppu di Risicu di l'Arteria Coronaria in Studiu Young Adults (CARDIA). Am.J.Clin.Nutr. 2011; 94: 1211-1218. Vede astrattu.
- Ma, L., Dou, HL, Wu, YQ, Huang, YM, Huang, YB, Xu, XR, Zou, ZY, e Lin, XM Lutein e zeaxanthin intake and the risk of age-related macular degeneration: a sistematic review è meta-analisi. Fr. J. Nutr. 2012; 107: 350-359. Vede astrattu.
- Weigert, G., Kaya, S., Pemp, B., Sacu, S., Lasta, M., Werkmeister, RM, Dragostinoff, N., Simader, C., Garhofer, G., Schmidt-Erfurth, U. , è Schmetterer, L. Effetti di supplementazione di luteina nantu à a densità ottica di pigmentu maculare è l'acuità visuale in i pazienti cù degenerazione maculare legata à l'età. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2011; 52: 8174-8178. Vede astrattu.
- Sasamoto, Y., Gomi, F., Sawa, M., Tsujikawa, M., è Nishida, K. Effettu di supplementazione di luteina di 1 annu nantu à a densità ottica di pigmentu maculare è a funzione visuale. Graefes Arch.Clin.Exp.Oftalmolo. 2011; 249: 1847-1854. Vede astrattu.
- Rubin, LP, Chan, GM, Barrett-Reis, BM, Fulton, AB, Hansen, RM, Ashmeade, TL, Oliver, JS, Mackey, AD, Dimmit, RA, Hartmann, EE è Adamkin, DH Effettu di supplementazione di carotenoidi nantu à i carotenoidi di plasma, infjammazione è sviluppu visuale in i zitelli pretermini. J Perinatol. 2012; 32: 418-424. Vede astrattu.
- Ravindran, RD, Vashist, P., Gupta, SK, Young, IS, Maraini, G., Camparini, M., Jayanthi, R., John, N., Fitzpatrick, KE, Chakravarthy, U., Ravilla, TD, è Fletcher, AE Associu inversu di vitamina C cù cataratta in anziani in India. Oftalmologia 2011; 118: 1958-1965. Vede astrattu.
- Saxena, S., Srivastava, P., è Khanna, V. K. A supplementazione antiossidante migliora a fluidità di a membrana piastrinica in a periflebitis idiopatica di a retina (malattia di Eales). J.Ocul.Pharmacol.Ther. 2010; 26: 623-626. Vede astrattu.
- Zeimer, M. B., Kromer, I., Spital, G., Lommatzsch, A., e Pauleikhoff, D. Telangiectasia maculare: mudelli di distribuzione di pigmentu maculare è risposta à supplementazione. Retina 2010; 30: 1282-1293. Vede astrattu.
- Bartlett, H., Howells, O., è Eperjesi, F. U rolu di a valutazione di pigmentu maculare in pratica clinica: una rivista. Clin.Exp.Optom. 2010; 93: 300-308. Vede astrattu.
- Capeding, R., Gepanayao, C. P., Calimon, N., Lebumfacil, J., Davis, A. M., Stouffer, N., e Harris, B. J. Formula infantile fortificata da luteina alimentata a neonati a termine sani: valutazione di effetti di crescita è sicurezza. Nutr.J. 2010; 9: 22. Vede astrattu.
- Berson, EL, Rosner, B., Sandberg, MA, Weigel-DiFranco, C., Brockhurst, RJ, Hayes, KC, Johnson, EJ, Anderson, EJ, Johnson, CA, Gaudio, AR, Willett, WC è Schaefer , EJ Prova clinica di luteina in pazienti cun retinite pigmentosa chì ricevenu vitamina A. Arch. Oftalmolo. 2010; 128: 403-411. Vede astrattu.
- Takeda, S., Masuda, Y., Usuda, M., Marushima, R., Ueji, T., Hasegawa, M., e Maruyama, C. Effetti di a maionese nantu à e concentrazioni postprandiali di luteina / zeaxantina e beta-carotene in siero umani. J.Nutr.Sci.Vitaminol. (Tokyo) 2009; 55: 479-485. Vede astrattu.
- Teixeira, V. H., Valente, H. F., Casal, S. I., Marques, A. F., e Moreira, P. A. L'antioxidanti ùn impediscenu micca a perossidazione post-eserciziu è ponu ritardà a recuperazione musculare. Med.Sci.Sports Exerc. 2009; 41: 1752-1760. Vede astrattu.
- Perrone, S., Longini, M., Marzocchi, B., Picardi, A., Bellieni, CV, Proietti, F., Rodriguez, A., Turrisi, G., and Buonocore, G. Effects of lutein on oxidative stress in u termine novu: un studiu pilotu. Neonatologia. 2010; 97: 36-40. Vede astrattu.
- Ma, L., Lin, X. M., Zou, Z. Y., Xu, X. R., Li, Y., è Xu, R. Una supplementazione di luteina di 12 settimane migliora a funzione visuale in i cinesi cun urdinatore à longu andà. Fr. J. Nutr. 2009; 102: 186-190. Vede astrattu.
- Yagi, A., Fujimoto, K., Michihiro, K., Goh, B., Tsi, D., è Nagai, H. L'effettu di a supplementazione di luteina nantu à a fatigue visuale: una analisi psicofisiologica. Appl.Ergon. 2009; 40: 1047-1054. Vede astrattu.
- Vojnikovic, B., Kovacevic, D., Njiric, S., è Coklo, M. Risultati à longu andà di a terapia di degenerazione maculare legata à l'età cù acetatu di prednisolone - si riferiscenu in particulare à i cambiamenti periferichi di u campu visuale. Coll.Antropol. 2008; 32: 351-353. Vede astrattu.
- Cho, E., Hankinson, S. E., Rosner, B., Willett, W. C., è Colditz, G. A. Studiu prospettivu di assunzione di luteina / zeaxantina è risicu di degenerazione maculare legata à l'età. Am.J.Clin.Nutr. 2008; 87: 1837-1843. Vede astrattu.
- Dherani, M., Murthy, GV, Gupta, SK, Young, IS, Maraini, G., Camparini, M., Price, GM, John, N., Chakravarthy, U., and Fletcher, AE Livelli sanguini di vitamina C , i carotenoidi è u retinolu sò assuciati inversamente à a cataratta in una pupulazione indiana di u Nordu. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2008; 49: 3328-3335. Vede astrattu.
- Moeller, SM, Voland, R., Tinker, L., Blodi, BA, Klein, ML, Gehrs, KM, Johnson, EJ, Snodderly, DM, Wallace, RB, Chappell, RJ, Parekh, N., Ritenbaugh, C ., è Mares, Associazioni JA trà cataratta nucleare legata à l'età è luteina è zeaxantina in a dieta è u sieru in i Carotenoidi in u Studiu di a Malattia Oculistica Assuciata à l'età, un Studiu Accillariu di l'Iniziativa di Salute Femminile. Arch. Oftalmolu. 2008; 126: 354-364. Vede astrattu.
- Bartlett, H. E. è Eperjesi, F. Un studiu aleatoriu cuntrullatu chì investiga l'effettu di a luteina è a supplementazione dietetica antioxidante nantu à a funzione visuale in occhi sani. Clin.Nutr. 2008; 27: 218-227. Vede astrattu.
- Adackapara, C. A., Sunness, J. S., Dibernardo, C. W., Melia, B. M., è Dagnelie, G. Prevalenza di edema maculare cistoide è stabilità in ott spessore retiniana in occhi cù retinitis pigmentosa durante un prucessu di luteina di 48 settimane. Retina 2008; 28: 103-110. Vede astrattu.
- Thomson, C. A., Stendell-Hollis, N. R., Rock, C. L., Cussler, E. C., Flatt, S. W., è Pierce, J. P. U plasma è i carotenoidi dietetichi sò assuciati à u stress oxidativu ridottu in donne trattate prima per u cancheru di u senu. Epidemiolu di u Cancer. Biomarcatori Prec. 2007; 16: 2008-2015. Vede astrattu.
- LaRowe, T. L., Mares, J. A., Snodderly, D. M., Klein, M. L., Wooten, B. R., è Chappell, R. Densità di pigmentu maculare è maculopatia legata à l'età in i Carotenoidi in Studiu di a Malattia Oculare Raccolta di Età. Un studiu ausiliaru di l'iniziativa di salute di e donne. Oftalmologia 2008; 115: 876-883. Vede astrattu.
- San Giovanni, JP, Chew, EY, Clemons, TE, Ferris, FL, III, Gensler, G., Lindblad, AS, Milton, RC, Seddon, JM, è Sperduto, RD A relazione di carotenoide dieteticu è vitamina A, E , è ingestione C cù degenerazione maculare legata à l'età in un studiu di cuntrollu di casi: Rapportu AREDS N ° 22. Arch.Oftalmolo. 2007; 125: 1225-1232. Vede astrattu.
- Robman, L., Vu, H., Hodge, A., Tikellis, G., Dimitrov, P., McCarty, C., e Guymer, R. Dietetica luteina, zeaxantina, è grassi è a progressione di l'età legata maculare degenerazione. Can.J. Oftalmolo. 2007; 42: 720-726. Vede astrattu.
- Tan, J. S., Wang, J. J., Flood, V., Rochtchina, E., Smith, W., è Mitchell, P. Antiossidanti dietetici è l'incidenza à longu andà di degenerazione maculare legata à l'età: u Blue Mountains Eye Study. Oftalmologia 2008; 115: 334-341. Vede astrattu.
- Gouado, I., Schweigert, F. J., Ejoh, R. A., Tchouanguep, M. F., è Camp, J. V. Livelli sistemichi di carotenoidi da manghi è papaia cunsumati in trè forme (suchju, fetta fresca è secca). Eur.J.Clin.Nutr. 2007; 61: 1180-1188. Vede astrattu.
- Richer, S., Devenport, J., e Lang, J. C. LAST II: Risposte temporali differenziali di densità ottica di pigmentu maculare in pazienti cun degenerazione maculare atrofica legata à l'età à supplementazione dietetica cù xantofille. Optometria. 2007; 78: 213-219. Vede astrattu.
- Palombo, P., Fabrizi, G., Ruocco, V., Ruocco, E., Fluhr, J., Roberts, R., è Morganti, P. Effetti benefiziunali à longu andà di u trattamentu cumbinatu antiossidante orale / topicu cù i carotenoidi. luteina è zeaxantina nantu à a pelle umana: un studiu in doppiu orbu, cuntrullatu da placebo. Skin Pharmacol. Physiol 2007; 20: 199-210. Vede astrattu.
- Cangemi, F. E. TOZAL Study: un studiu di cuntrollu di casu apertu di un antioxidante orale è supplementu omega-3 per AMD secca. BMC Ophthalmol 2007; 7: 3. Vede astrattu.
- Bartlett, H. E. è Eperjesi, F. Effettu di luteina è supplementazione dietetica antioxidante nantu à a sensibilità à u cuntrastu in a malattia maculare legata à l'età: un studiu controllatu randomizatu. Eur.J.Clin.Nutr. 2007; 61: 1121-1127. Vede astrattu.
- Hozawa, A., Jacobs, DR, Jr., Steffes, MW, Gross, MD, Steffen, LM è Lee, DH Relazioni di concentrazioni di carotenoidi circulanti cù parechji marcatori di infiammazione, stress ossidativu è disfunzione endoteliale: u Risicu di l'Arteria Coronaria Sviluppu in Young Adults (CARDIA) / Young Adult Longitudine Tendenze in Antiossidanti (YALTA) studiu. Clin Chem 2007; 53: 447-455. Vede astrattu.
- Rosenthal, JM, Kim, J., de, Monasterio F., Thompson, DJ, Bone, RA, Landrum, JT, de Moura, FF, Khachik, F., Chen, H., Schleicher, RL, Ferris, FL, III, è Chew, EY Studiu variabile di dosi di supplementazione di luteina in persone di 60 anni o più. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2006; 47: 5227-5233. Vede astrattu.
- Trumbo, P. R. è Ellwood, K. C. Lutein è zeaxanthin ingestioni è risicu di degenerazione maculare è cataracti in relazione cù l'età: una valutazione aduprendu u sistema di revisione basatu annantu à l'evidenza di Food and Drug Administration per e rivendicazioni di salute. Am.J.Clin.Nutr. 2006; 84: 971-974. Vede astrattu.
- Schalch, W., Cohn, W., Barker, FM, Kopcke, W., Mellerio, J., Bird, AC, Robson, AG, Fitzke, FF, e van Kuijk, FJ Accumulazione di xantofilla in a retina umana durante a supplementazione cù luteina o zeaxantina - u studiu LUXEA (LUtein Xanthophyll Eye Accumulation). Arch.Biochem.Biophys. 15-02-2007; 458: 128-135. Vede astrattu.
- Moeller, SM, Parekh, N., Tinker, L., Ritenbaugh, C., Blodi, B., Wallace, RB, e Mares, Associazioni JA trà degenerazione maculare mediata da età è luteina è zeaxantina in i Carotenoidi in Age- Studiu di Disease Eye Eye (CAREDS): studiu ausiliare di l'Iniziativa per a Salute di a Donna. Arch. Oftalmolu. 2006; 124: 1151-1162. Vede astrattu.
- Shao, A. è Hathcock, J. N. Valutazione di u risicu per i carotenoidi luteina è licopene. Regul.Toxicol Pharmacol 2006; 45: 289-298. Vede astrattu.
- Flood, V., Rochtchina, E., Wang, J. J., Mitchell, P., è Smith, W. Lutein è zeaxanthin dietary intake and age related macular degeneration. Fr. J. Ophthalmol. 2006; 90: 927-928. Vede astrattu.
- Bahrami, H., Melia, M., è Dagnelie, G. Lutein supplementazione in retinite pigmentosa: valutazione di visione basata in PC in una prova clinica randomizata doppia mascherata controllata da placebo [NCT00029289]. BMC.Oftalmolu. 2006; 6: 23. Vede astrattu.
- Herron, K. L., McGrane, M. M., Waters, D., Lofgren, I. E., Clark, R. M., Ordovas, J. M., è Fernandez, M. L. U polimorfisimu ABCG5 cuntribuisce à e risposte individuali à u colesterolu dieteticu è à i carotenoidi in l'ova. J Nutr 2006; 136: 1161-1165. Vede astrattu.
- Andersen, L. F., Jacobs, D. R., Jr., Gross, M. D., Schreiner, P. J., Dale, Williams O., e Lee, D. H. Associazioni longitudinali trà l'indice di massa corporea è i carotenoidi serici: u studiu CARDIA. Br J Nutr 2006; 95: 358-365. Vede astrattu.
- Zhao, X., Aldini, G., Johnson, EJ, Rasmussen, H., Kraemer, K., Woolf, H., Musaeus, N., Krinsky, NI, Russell, RM, è Yeum, KJ Modificazione di DNA di linfociti danni da supplementazione di carotenoidi in donne in postmenopausa. Am J Clin Nutr 2006; 83: 163-169. Vede astrattu.
- Coyne, T., Ibiebele, TI, Baade, PD, Dobson, A., McClintock, C., Dunn, S., Leonard, D., e Shaw, J. Diabetes mellitus è carotenoidi serici: risultati di una populazione-based studiu in Queensland, Australia. Am J Clin Nutr 2005; 82: 685-693. Vede astrattu.
- Ito, Y., Wakai, K., Suzuki, K., Ozasa, K., Watanabe, Y., Seki, N., Ando, M., Nishino, Y., Kondo, T., Ohno, Y., è Tamakoshi, A. Mortalità da u cancheru di pulmone è livelli serichi di carotenoidi, retinolu, tocoferoli è acidu folicu in omi è donne: un studiu di casu-cuntrollu annidatu in u Studiu JACC. J Epidemiol. 2005; 15 Suppl 2: S140-S149. Vede astrattu.
- Morganti, P., Fabrizi, G., è Bruno, C. Effetti protettivi di l'antioxidanti orali nantu à a funzione di a pelle è di l'ochji. Skinmed. 2004; 3: 310-316. Vede astrattu.
- Natarajan, L., Rock, CL, Major, JM, Thomson, CA, Caan, BJ, Flatt, SW, Chilton, JA, Hollenbach, KA, Newman, VA, Faerber, S., Ritenbaugh, CK, Gold, E. , Stefanick, ML, Jones, LA, Marshall, JR, è Pierce, JP Nantu à l'impurtanza di aduprà parechji metudi di valutazione dietetica. Epidemiologia 2004; 15: 738-745. Vede astrattu.
- Dorgan, JF, Boakye, NA, Fears, TR, Schleicher, RL, Helsel, W., Anderson, C., Robinson, J., Guin, JD, Lessin, S., Ratnasinghe, LD, e Tangrea, JA Carotenoids serum è alfa-tocoferolu è risicu di cancheru di a pelle non melanoma. Epidemiolu di u Cancer. Biomarcatori Prec. 2004; 13: 1276-1282. Vede astrattu.
- van der Horst-Graat JM, Kok, F. J., è Schouten, E. G. Concentrazioni di carotenoidi di plasma in relazione à infezioni respiratorie acute in anziani. Br J Nutr 2004; 92: 113-118. Vede astrattu.
- Molldrem, K. L., Li, J., Simon, P. W., è Tanumihardjo, S. A. Luteina è beta-carotene da carote gialle chì cuntenenu luteina sò biodisponibili in l'omu. Am.J.Clin.Nutr. 2004; 80: 131-136. Vede astrattu.
- Dwyer, J. H., Paul-Labrador, M. J., Fan, J., Shircore, A. M., Merz, C. N., è Dwyer, K. M. Progressione di u spessore intima-media carotide è di l'antioxidanti di plasma: u Studiu di Aterosclerosi di Los Angeles. Arterioscler.Thromb.Vasc.Biol 2004; 24: 313-319. Vede astrattu.
- Upritchard, J. E., Schuurman, C. R., Wiersma, A., Tijburg, L. B., Coolen, S. A., Rijken, P. J., e Wiseman, S. A. Spread supplementatu cù dosi moderate di vitamina E è carotenoidi riduce a perossidazione lipidica in adulti sani, senza fumatori. Am J Clin Nutr 2003; 78: 985-992. Vede astrattu.
- Bartlett, H. è Eperjesi, F. Un studiu aleatoriu cuntrullatu chì investiga l'effettu di a supplementazione nutrizionale nantu à a funzione visuale in l'ochji nurmali è malattia maculare legata à l'età: cuncepimentu è metodulugia [ISRCTN78467674]. Nutr.J. 10-10-2003; 2: 12. Vede astrattu.
- Abnet, CC, Qiao, YL, Dawsey, SM, Buckman, DW, Yang, CS, Blot, WJ, Dong, ZW, Taylor, PR, è Mark, SD Studiu prospettivu di retinol sericu, beta-carotene, beta-cryptoxanthin, è luteina / zeaxantina è cancri esofagi è gastrichi in Cina. Cuntrollu di Cause di Cancer 2003; 14: 645-655. Vede astrattu.
- Kiokias, S. è Gordon, M. H. A supplementazione dietetica cù un mischju naturale di carotenoidi diminuisce u stress ossidativu. Eur.J Clin.Nutr. 2003; 57: 1135-1140. Vede astrattu.
- Williams, M. A., Woelk, G. B., King, I. B., Jenkins, L., è Mahomed, K. Carotenoidi di plasma, retinolu, tocoferoli è lipoproteine in donne preinclamptiche è normotensive in gravidanza in Zimbabwe. Sò J Hypertens. 2003; 16: 665-672. Vede astrattu.
- Gale, C. R., Hall, N. F., Phillips, D. I., è Martyn, C. N. Luteina è statutu di zeaxantina è risicu di degenerazione maculare legata à l'età. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2003; 44: 2461-2465. Vede astrattu.
- Cardinault, N., Gorrand, J. M., Tyssandier, V., Grolier, P., Rock, E., è Borel, P. A supplementazione à corta durazione cù luteina affetta i biomarcatori di u status di luteina in modu simili in ghjovani è anziani. Exp.Gerontol. 2003; 38: 573-582. Vede astrattu.
- Bone, R. A., Landrum, J. T., Guerra, L. H., è Ruiz, C. A. I supplementi dietetici di luteina è zeaxantina aumentanu a densità di pigmentu maculare è e concentrazioni seriche di questi carotenoidi in l'omu. J.Nutr. 2003; 133: 992-998. Vede astrattu.
- Djuric, Z., Uhley, VE, Naegeli, L., Lababidi, S., Macha, S., è Heilbrun, LK Carotenoidi di plasma, tocoferoli, è capacità antioxidante in un studiu d'intervenzione di 12 settimane per riduce grassu è / o energia assumi. Nutrizione 2003; 19: 244-249. Vede astrattu.
- Falsini, B., Piccardi, M., Iarossi, G., Fadda, A., Merendino, E., e Valentini, P. Influenza di supplementazione à cortu termine antioxidante nantu à a funzione maculare in maculopatia legata à l'età: un studiu pilotu chì include valutazione elettrofisiulogica. Oftalmologia 2003; 110: 51-60. Vede astrattu.
- Olmedilla, B., Granado, F., Blanco, I., è Vaquero, M. Lutein, ma micca alfa-tocoferolo, a supplementazione migliora a funzione visuale in i pazienti cù cataratta legata à l'età: un 2-y doppiu-cecu, placebo- studiu pilotu cuntrullatu. Nutrizione 2003; 19: 21-24. Vede astrattu.
- Berendschot, T. T., Broekmans, W. M., Klopping-Ketelaars, I. A., Kardinaal, A. F., Van, Poppel G., e Van, Norren D. Invecchiamento di lente in relazione à determinanti nutrizionali è fattori di risicu possibili per a cataratta legata à l'età. Arch. Oftalmolu. 2002; 120: 1732-1737. Vede astrattu.
- Bowen, P. E., Herbst-Espinosa, S. M., Hussain, E. A., è Stacewicz-Sapuntzakis, M. L'esterificazione ùn preghjudica micca a biodisponibilità di luteina in l'omu. J.Nutr. 2002; 132: 3668-3673. Vede astrattu.
- Broekmans, WM, Berendschot, TT, Klopping-Ketelaars, IA, de Vries, AJ, Goldbohm, RA, Tijburg, LB, Kardinaal, AF, e van Poppel, G. Densità di pigmentu maculare in relazione à concentrazioni di sieri e tessuti adiposi di luteina è e concentrazioni seriche di zeaxantina. Am.J.Clin.Nutr. 2002; 76: 595-603. Vede astrattu.
- Snellen, E. L., Verbeek, A. L., Van Den Hoogen, G. W., Cruysberg, J. R., è Hoyng, C. B. Degenerazione maculare neovasculare ligata à l'età è a so relazione cù l'ingesta antioxidante. Acta Ophthalmol.Scand. 2002; 80: 368-371. Vede astrattu.
- Valero, M. P., Fletcher, A. E., De Stavola, B. L., Vioque, J., e Alepuz, V. C. A vitamina C hè assuciata cù un risicu ridottu di cataratta in una populazione mediterranea. J.Nutr. 2002; 132: 1299-1306. Vede astrattu.
- Eichler, O., Sies, H., è Stahl, W. Livelli ottimi divergenti di licopene, beta-carotene è luteina chì prutegenu da l'irradiazione UVB in fibroblasti umani. Photochem.Photobiol. 2002; 75: 503-506. Vede astrattu.
- Duncan, JL, Aleman, TS, Gardner, LM, De Castro, E., Marks, DA, Emmons, JM, Bieber, ML, Steinberg, JD, Bennett, J., Stone, EM, MacDonald, IM, Cideciyan, AV , Maguire, MG, è Jacobson, SG Pigmentazione maculare è supplementazione di luteina in choroideremia. Exp.Eye Res. 2002; 74: 371-381. Vede astrattu.
- Rock, C. L., Thornquist, M. D., Neuhouser, M. L., Kristal, A. R., Neumark-Sztainer, D., Cooper, D. A., Patterson, R. E., è Cheskin, L. J. Dieta è stile di vita correlati di luteina in u sangue è in a dieta. J.Nutr. 2002; 132: 525S-530S. Vede astrattu.
- Taylor, A., Jacques, PF, Chylack, LT, Jr., Hankinson, SE, Khu, PM, Rogers, G., Friend, J., Tung, W., Wolfe, JK, Padhye, N. è Willett , WC Ingestione à longu andà di vitamine è carotenoidi è probabilità di opacità di u lente subcapsulare corticale è posteriore legatu à l'età. Am.J.Clin.Nutr. 2002; 75: 540-549. Vede astrattu.
- Curran-Celentano, J., Hammond, BR, Jr., Ciulla, TA, Cooper, DA, Pratt, LM è Danis, RB Rilazione trà ingesta dietetica, concentrazioni sieriche è concentrazioni retiniche di luteina è zeaxantina in adulti in un Midwest pupulazione. Am.J.Clin.Nutr. 2001; 74: 796-802. Vede astrattu.
- Gale, C. R., Hall, N. F., Phillips, D. I., è Martyn, C. N. Plasma vitamine antioxidanti è carotenoidi è cataratta cunnessa à l'età. Oftalmologia 2001; 108: 1992-1998. Vede astrattu.
- Jacques, PF, Chylack, LT, Jr., Hankinson, SE, Khu, PM, Rogers, G., Friend, J., Tung, W., Wolfe, JK, Padhye, N., Willett, WC, è Taylor, A. Assumimentu di nutrienti à longu andà è opacità di lente nucleare legata à l'età. Arch. Oftalmolu. 2001; 119: 1009-1019. Vede astrattu.
- Junghans, A., Sies, H., è Stahl, W. Pigmenti maculari luteina è zeaxantina cum'è filtri di luce blu studiati in liposomi. Arch.Biochem.Biophys. 15-7-2001; 391: 160-164. Vede astrattu.
- Aleman, TS, Duncan, JL, Bieber, ML, De Castro, E., Marks, DA, Gardner, LM, Steinberg, JD, Cideciyan, AV, Maguire, MG, è Jacobson, SG Pigmentazione maculare è supplementazione di luteina in retinite pigmentosa è u sindromu Usher. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2001; 42: 1873-1881. Vede astrattu.
- Dwyer, JH, Navab, M., Dwyer, KM, Hassan, K., Sun, P., Shircore, A., Hama-Levy, S., Hough, G., Wang, X., Drake, T., Merz, CN, è Fogelman, AM Carotenoide luteina ossigenata è progressione di l'aterosclerosi iniziale: u studiu di aterosclerosi di Los Angeles. Circulazione 6-19-2001; 103: 2922-2927. Vede astrattu.
- O'Neill, ME, Carroll, Y., Corridan, B., Olmedilla, B., Granado, F., Blanco, I., van den, Berg H., Hininger, I., Rousell, AM, Chopra, M ., Southon, S., è Thurnham, DI Una basa di dati europea di carotenoidi per valutà e prese di carotenoidi è u so usu in un studiu comparativu di cinque paesi. Br J Nutr 2001; 85: 499-507. Vede astrattu.
- Olmedilla, B., Granado, F., Southon, S., Wright, AJ, Blanco, I., Gil-Martinez, E., Berg, H., Corridan, B., Roussel, AM, Chopra, M., è Thurnham, DI Concentrazioni seriche di carotenoidi è vitamine A, E è C in sughjetti di cuntrollu di cinque paesi europei. Br J Nutr 2001; 85: 227-238. Vede astrattu.
- Mares-Perlman, JA, Fisher, AI, Klein, R., Palta, M., Block, G., Millen, AE, è Wright, JD Lutein è zeaxanthin in a dieta è u seru è a so relazione cù a maculopatia in età a terza indagine naziunale di salute è nutrizione Am.J. Epidemiol. 3-1-2001; 153: 424-432. Vede astrattu.
- Beatty, S., Murray, I. J., Henson, D. B., Carden, D., Koh, H., è Boulton, M. E. Pigmentu maculare è risicu per a degenerazione maculare legata à l'età in sughjetti da una populazione di l'Europa di u Nordu. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2001; 42: 439-446. Vede astrattu.
- Bone, R. A., Landrum, J. T., Mayne, S. T., Gomez, C. M., Tibor, S. E., è Twaroska, E. E. Pigmentu maculare in l'ochji di u donatore cù AMD è senza AMD: un studiu di casu-cuntrollu. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2001; 42: 235-240. Vede astrattu.
- Chopra, M., O'Neill, M. E., Keogh, N., Wortley, G., Southon, S., è Thurnham, D. I. Influenza di l'ingaghjamentu aumentatu di frutti è ligumi nantu à i carotenoidi di plasma è lipoproteine è l'ossidazione LDL in fumatori è non fumatori. Clin.Chem. 2000; 46: 1818-1829. Vede astrattu.
- Berendschot, T. T., Goldbohm, R. A., Klopping, W. A., van de, Kraats J., van Norel, J., e van Norren, D. Influenza di supplementazione di luteina nantu à u pigmentu maculare, valutata cù duie tecniche oggettive. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2000; 41: 3322-3326. Vede astrattu.
- Bone, R. A., Landrum, J. T., Dixon, Z., Chen, Y., è Llerena, C. M. Lutein è zeaxanthin in l'ochji, u siero è a dieta di i sughjetti umani. Exp.Eye Res. 2000; 71: 239-245. Vede astrattu.
- Rapp, L. M., Maple, S. S., è Choi, J. H. Concentrazioni di luteina è zeaxantina in membranze di u segmentu esternu di a retina umana perifovea è periferica. Investite Ophthalmol.Vis.Sci. 2000; 41: 1200-1209. Vede astrattu.
- Sumantran, V. N., Zhang, R., Lee, D. S., è Wicha, M. S. Regolazione differenziale di l'apoptosi in epiteliu mammariu nurmale versus trasformatu da luteina è acidu retinoicu. Epidemiolu di u Cancer. Biomarcatori Prec. 2000; 9: 257-263. Vede astrattu.
- het Hof, K. H., Tijburg, L. B., Pietrzik, K., è Weststrate, J. A. Influenza di l'alimentazione di diversi vegetali nantu à i livelli di plasma di carotenoidi, folati è vitamina C. Effettu di a perturbazione di a matrice vegetale. Fr. J Nutr 1999; 82: 203-212. Vede astrattu.
- Siems, W. G., Sommerburg, O., e van Kuijk, F. J. Licopene è beta-carotene si decompongenu più rapidamente di luteina è zeaxantina dopu esposizione à vari pro-ossidanti in vitro. Biofattori 1999; 10 (2-3): 105-113. Vede astrattu.
- Wright, A. J., Hughes, D. A., Bailey, A. L., è Southon, S. Beta-carotene è licopene, ma micca luteina, a supplementazione cambia u prufilu di l'acidu grassu in plasma di i masci sani chì ùn fumanu. J Lab Clin Med 1999; 134: 592-598. Vede astrattu.
- Castenmiller, J. J., Lauridsen, S. T., Dragsted, L. O., het Hof, K. H., Linssen, J. P., è West, C. E. beta-carotene ùn cambia micca i marcatori di l'attività antioxidante enzimatica è nonenzimatica in u sangue umanu. J Nutr 1999; 129: 2162-2169. Vede astrattu.
- Sommerburg, O. G., Siems, W. G., Hurst, J. S., Lewis, J. W., Kliger, D. S., e van Kuijk, F. J. Lutein è zeaxanthin sò assuciati cù fotorecettori in a retina umana. Curr.Eye Res. 1999; 19: 491-495. Vede astrattu.
- Paetau, I., Rao, D., Wiley, E. R., Brown, E. D., è Clevidence, B. A. Carotenoids in cellule di mucosa buccale umana dopu 4 settimane di supplementazione cù suchju di tomate o supplementi di licopene. Am J Clin Nutr 1999; 70: 490-494. Vede astrattu.
- Richer, S. ARMD - pilot (serie di casi) dati d'intervenzione ambientale. J Am Optom. Assoc 1999; 70: 24-36. Vede astrattu.
- Handelman, G. J., Nightingale, Z. D., Lichtenstein, A. H., Schaefer, E. J., è Blumberg, J. B. Concentrazioni di luteina è zeaxantina in plasma dopu a supplementazione dietetica cù u tuoru d'uovo. Am.J.Clin.Nutr. 1999; 70: 247-251. Vede astrattu.
- Garcia-Closas, R., Agudo, A., Gonzalez, C. A., è Riboli, E. Assunzione di carotenoidi è flavonoidi specifici è u risicu di cancheru di u pulmone in e donne in Barcellona, Spagna. Nutr Cancer 1998; 32: 154-158. Vede astrattu.
- Li, L., Chen, CY, Aldini, G., Johnson, EJ, Rasmussen, H., Yoshida, Y., Niki, E., Blumberg, JB, Russell, RM, è Yeum, KJ Supplementazione cù luteina o luteina più l'estratti di tè verde ùn cambianu u stress ossidativu in adulti anziani nutriti adeguatamente. J Nutr. Biochimica. 2010; 21: 544-549. Vede astrattu.
- Sin, H. P., Liu, D. T., è Lam, D. S. Modificazione di u stilu di vita, supplementi nutrizionali è vitamini per a degenerazione maculare legata à l'età. Acta Ophthalmol. 2013; 91: 6-11. Vede astrattu.
- Johnson, E. J., McDonald, K., Caldarella, S. M., Chung, H. Y., Troen, A. M., è Snodderly, D. M. Truvate cognitive di un prucessu esplorativu di l'acidu docosahexaenoic è di supplementazione di luteina in donne anziane. Nutr Neurosci 2008; 11: 75-83. Vede astrattu.
- Johnson, E. J., Chung, H. Y., Caldarella, S. M., è Snodderly, D. M. L'influenza di a luteina supplementare è l'acidu docosahexaenoic in siero, lipoproteine è pigmentazione maculare. Am J Clin Nutr 2008; 87: 1521-1529. Vede astrattu.
- Ito, Y., Wakai, K., Suzuki, K., Tamakoshi, A., Seki, N., Ando, M., Nishino, Y., Kondo, T., Watanabe, Y., Ozasa, K., è Ohno, Y. Serum carotenoids è mortalità da u cancheru di pulmone: un studiu di casu-cuntrollu annidatu in u studiu di Giappone Collaborative Cohort (JACC). Cancer Sci. 2003; 94: 57-63. Vede astrattu.
- Kawabata, F. è Tsuji, T. Effetti di supplementazione dietetica cun una cumminazione di oliu di pesce, estratto di mirtilli è luteina nantu à i sintomi soggettivi di astenopia in l'omu. Biomed Res 2011; 32: 387-393. Vede astrattu.
- Eliassen, AH, Hendrickson, SJ, Brinton, LA, Buring, JE, Campos, H., Dai, Q., Dorgan, JF, Franke, AA, Gao, YT, Goodman, MT, Hallmans, G., Helzlsouer, KJ , Hoffman-Bolton, J., Hulten, K., Sesso, HD, Sowell, AL, Tamimi, RM, Toniolo, P., Wilkens, LR, Winkvist, A., Zeleniuch-Jacquotte, A., Zheng, W. , è Hankinson, SE Carotenoidi circulanti è risicu di cancheru di u senu: analisi cumuni di ottu studii prospettivi. J Natl.Cancer Inst. 19-12-2012; 104: 1905-1916. Vede astrattu.
- Aune, D., Chan, DS, Vieira, AR, Navarro Rosenblatt, DA, Vieira, R., Greenwood, DC, è Norat, T. Dieteticu cumparatu cù concentrazioni di sangue di carotenoidi è risicu di cancheru di u senu: una rivista sistematica è meta- analisi di studii prospettivi. Am J Clin Nutr 2012; 96: 356-373. Vede astrattu.
- Hu, F., Wang, Yi B., Zhang, W., Liang, J., Lin, C., Li, D., Wang, F., Pang, D., è Zhao, Y. Carotenoids è cancru di u senu risicu: una meta-analisi è una meta-regressioneTrattamentu Res. Canceru di Mama. 2012; 131: 239-253. Vede astrattu.
- Chong, E. W., Wong, T. Y., Kreis, A. J., Simpson, J. A., è Guymer, R. H. Antiossidanti dietetichi è prevenzione primaria di a degenerazione maculare relatata à l'età: rivista sistematica è meta-analisi. BMJ 13-13-2007; 335: 755. Vede astrattu.
- Cardinault, N., Tyssandier, V., Grolier, P., Winklhofer-Roob, BM, Ribalta, J., Bouteloup-Demange, C., Rock, E., è Borel, P. Comparazione di e risposti postprandiali chylomicron carotenoid in sughjetti ghjovani è anziani. Eur.J.Nutr. 2003; 42: 315-323. Vede astrattu.
- Heinrich, U., Gartner, C., Wiebusch, M., Eichler, O., Sies, H., Tronnier, H., e Stahl, W. A supplementazione cù beta-carotene o una quantità simili di carotenoidi misti prutege l'omu da Eritema induttu da UV. J Nutr 2003; 133: 98-101. Vede astrattu.
- Malila, N., Virtamo, J., Virtanen, M., Pietinen, P., Albanes, D., e Teppo, L. Dietetico è alfa-tocoferol serico, beta-carotene è retinol, è risicu di cancru culettale in maschile fumatori. Eur.J.Clin.Nutr. 2002; 56: 615-621. Vede astrattu.
- Hininger, IA, Meyer-Wenger, A., Moser, U., Wright, A., Southon, S., Thurnham, D., Chopra, M., van den, Berg H., Olmedilla, B., Favier, AE, è Roussel, AM Nisun effetti significativu di supplementazione di luteina, licopene o beta-carotene nantu à marcatori biologichi di stress ossidativu è ossidabilità LDL in soggetti adulti sani. J Am Coll Nutr 2001; 20: 232-238. Vede astrattu.
- Yamini, S., West, KP, Jr., Wu, L., Dreyfuss, ML, Yang, DX è Khatry, SK Livelli circulanti di retinolu, tocoferolu è carotenoide in donne nepalesi incinte è in postpartu dopu à longu termine beta-carotene è supplementazione di vitamina A. Eur.J.Clin.Nutr. 2001; 55: 252-259. Vede astrattu.
- van den Berg H. Effettu di a luteina annantu à l'assorbimentu di beta-carotene è a scissione. Int J Vitam Nutr Res 1998; 68: 360-5. Vede astrattu.
- Albanes D, Virtamo J, Taylor PR, et al. Effetti di u beta-carotene supplementare, di fumà a sigaretta è di u cunsumu d'alcol annantu à i carotenoidi sierici in l'Alfa-Tocoferolo, Studiu di Prevenzione di u Cancer Beta-Carotene. Am J Clin Nutr 1997; 66: 366-72. Vede astrattu.
- Reboul E, Thap S, Perrot E, et al. Effettu di i principali antioxidanti dietetichi (carotenoidi, gamma-tocoferoli, polifenoli è vitamina C) nantu à l'assorbimentu di l'alfa-tocoferolu. Eur J Clin Nutr 2007; 61: 1167-73. Vede astrattu.
- Bloomer RJ, Fry A, Schilling B, Chiu L, et al. A supplementazione di Astaxantina ùn attenuisce micca a ferita musculare dopu à un eserciziu eccentricu in omi addestrati à a resistenza. Int J Sport Nutr Exerc Metab 2005; 15: 401-12. Vede astrattu.
- Parisi V, Tedeschi M, Gallinaro G, et al. Carotenoidi è antioxidanti in studiu italianu di maculopatia ligata à l'età: modificazioni di l'elettroretinogramma multifocale dopu à 1 annu. Oftalmologia 2008; 115: 324-33. Vede astrattu.
- Thurmann PA, Schalch W, Aebischer JC, et al. Cinetica plasmatica di luteina, zeaxantina è 3-deidro-luteina dopu à parechje dosi orali di un supplementu di luteina. Am J Clin Nutr 2005; 82: 88-97. Vede astrattu.
- Lee EH, Faulhaber D, Hanson KM, et al. A luteina dietetica riduce l'infiammazione è l'immunosupressione indotte da radiazioni ultraviolette. J Invest Dermatol 2004; 122: 510-7. Vede astrattu.
- Gruber M, Chappell R, Millen A, et al. Correlati di luteina sierica + zeaxantina: risultati da a Terza Inchiesta Naziunale di Esame di Salute è Nutrizione. J Nutr 2004; 134: 2387-94. Vede astrattu.
- Bowen PE, Herbst-Espinosa SM, Hussain EA, Stacewicz-Sapuntzakis M. L'esterificazione ùn impedisce micca a biodisponibilità di luteina in l'omu. J Nutr 2002; 132: 3668-73. Vede astrattu.
- Koh HH, Murray IJ, Nolan D, et al. Risposte plasma è maculare à u supplementu di luteina in sughjetti cù e senza maculopatia legata à l'età: un studiu pilotu. Exp Eye Res 2004; 79: 21-27. Vede astrattu.
- Chung HY, Rasmussen HM, Johnson EJ. A biodisponibilità di luteina hè più alta da l'ova arricchita di luteina chè da supplementi è spinaci in l'omi. J Nutr 2004; 134: 1887-93. Vede astrattu.
- Schupp C, Olano-Martin E, Gerth C, et al. Luteina, zeaxantina, pigmentu maculare è funzione visuale in pazienti adulti cù fibrosi cistica. Am J Clin Nutr 2004; 79 1045-52. Vede astrattu.
- van Leeuwen R, Boekhoorn S, Vingerling JR, et al. Ingesta dietetica di antioxidanti è risicu di degenerazione maculare legata à l'età. JAMA 2005; 294: 3101-7. Vede astrattu.
- Knekt P, Ritz J, Pereira MA, et al. Vitamine antiossidanti è risicu di malatie coronarie: analisi cumuna di 9 coorte. Am J Clin Nutr 2004; 80: 1508-20. Vede astrattu.
- Olmedilla B, Granado F, Southon S, et al. Un studiu di supplementazione multicentru europeu, cuntrullatu cù placebo cun alfa-tocoferolu, oliu di palma riccu in carotene, luteina o licopene: analisi di e risposte seriche. Clin Sci (Lond) 2002; 102: 447-56. Vede astrattu.
- Cho E, Seddon JM, Rosner B, et al. Studiu prospettivu di assunzione di frutti, verdure, vitamine è carotenoidi è risicu di maculopatia legata à l'età. Arch Ophthalmol 2004; 122: 883-92. Vede astrattu.
- Montonen J, Knekt P, Jarvinen R, Reunanen A. Ingesta antioxidante dietetica è risicu di diabete di tip 2. Diabetes Care 2004; 27: 362-6. Vede astrattu.
- Goodman GE, Schaffer S, Omenn GS, et al. L'associazione trà u risicu di u cancheru di pulmone è di prostata, è i micronutrienti sierici: risultati è lezioni apprese da u beta-carotene è u prucessu di efficacia di u retinolu. Cancer Epidemiol Biomarkers Prec 2003; 12: 518-26. Vede astrattu.
- Richer S, Stiles W, Statkute L, et al. Pruduzione randomizata doppia mascherata, controllata da placebo, di luteina è supplementazione antiossidante in l'interventu di a degermazione maculare atrofica legata à l'età: u studiu LAST Veterani (Pruvenza di Supplemento Antioxidante di Luteina). Optometria 2004; 75: 216-30. Vede astrattu.
- Hammond BR Jr, Johnson EJ, Russell RM, et al. Mudificazione dietetica di a densità di pigmentu maculare umanu. Invest Ophthalmol Vis Sci 1997; 38: 1795-801 .. Vede astrattu.
- Gruppu di Studiu Case-Control di Malatie Oculare. Statu antiossidante è degenerazione maculare neovasculare legata à l'età. Arch Ophthalmol 1993; 111: 104-9 .. Vede astrattu.
- Dagnelie G, Zorge IS, McDonald TM. A luteina migliora a funzione visuale in certi pazienti cun degenerazione di a retina: un studiu pilotu via Internet. Optometria 2000; 71: 147-64 .. Vede astrattu.
- Johnson EJ, Hammond BR, Yeum KJ, et al. Rilazione trà e concentrazioni di sieri è di tissuti di luteina è zeaxantina è densità di pigmentu maculare. Am J Clin Nutr 2000; 71: 1555-62 .. Vede astrattu.
- Yeum KJ, Ahn SH, Rupp de Paiva SA, et al. Correlazione trà e concentrazioni di carotenoidi in u sieru è u tessutu adiposu di u senu nurmale di e donne cù tumore benignu di u senu o cancer di senu. J Nutr 1998; 128: 1920-6 .. Vede astrattu.
- Kim MK, Ahn SH, Lee-Kim. Relazione di l'alfa-tocoferolu siericu, carotenoidi è retinolu cù u risicu di cancheru di u senu. Nutr Res 2001; 21: 797-809.
- Flood V, Smith W, Wang JJ, et al. Ingesta antiossidante dietetica è incidenza di maculopatia ligata à l'età: u studiu Blue Eye Eye. Oftalmologia 2002; 109: 2272-8 .. Vede astrattu.
- Schunemann HJ, Grant BJ, Freudenheim JL, et al. A relazione di i livelli sierici di vitamine antiossidanti C è E, retinolu è carotenoidi cù funzione pulmonaria in a populazione generale. Am J Respir Crit Care Med 2001; 163: 1246-55 .. Vede astrattu.
- VandenLangenberg GM, Mares-Perlman JA, Klein R, et al. Associazioni trà l'antioxidante è l'ingestione di zincu è l'incidenza di 5 anni di maculopatia ligata à l'età in u Studiu Beaver Dam Eye. Am J Epidemiol 1998; 148: 204-14. Vede astrattu.
- Roodenburg AJ, Leenen R, van het Hof KH, et al. A quantità di grassu in a dieta affetta a biodisponibilità di esteri di luteina ma micca di alfa-carotene, beta-carotene è vitamina E in l'omu. Am J Clin Nutr 2000; 71: 1187-93. Vede astrattu.
- Mares-Perlman JA, Brady WE, Klein R, et al. Antiossidanti sierici è degenerazione maculare legata à l'età in un studiu di cuntrollu di casi basatu in a populazione. Arch Ophthalmol 1995; 113: 518-23. Vede astrattu.
- Gossage C, Deyhim M, Moser-Veillon PB, et al. Effettu di u supplementu di beta-carotene è di lattazioni annantu à u metabolismu carotenoide è a proliferazione mitogenica di i linfociti T. Am J Clin Nutr 2000; 71: 950-5. Vede astrattu.
- Seddon JM, Ajani UA, Sperduto R, et al. Carotenoidi dietetichi, vitamine A, C è E, è degenerazione maculare avanzata cunnessa à l'età. JAMA 1994; 272: 1413-20. Vede astrattu.
- Mares-Perlman JA, Brady WE, Klein BE, et al. Carotenoidi è tocoferoli sierici è gravità di l'opacità nucleari è corticali. Investite Ophthalmol Vis Sci 1995; 36: 276-88. Vede astrattu.
- Slattery ML, Potter JD, Coates A, et al. Alimenti vegetali è cancru di colon: una valutazione di alimenti specifici è i so nutrienti cunnessi (Stati Uniti). Cuntrollu di Cause di Cancer 1997; 8: 575-90. Vede astrattu.
- Steinmetz KA, Potter JD. Verdura, frutta è cancheru. I. Epidemiologia. Cuntrollu di Cause di Cancer 1991; 2: 325-57. Vede astrattu.
- Slattery ML, Benson J, Curtin K, et al. Carotenoids è cancru di u colon. Am J Clin Nutr 2000; 71: 575-82. Vede astrattu.
- Hammond BR Jr, Wooten BR, Snodderly DM, et al. A densità di u cristallinu umanu hè liata à u pigmentu maculare carotenoidi, luteina è zeaxantina. Optom Vis Sci 1997; 74: 499-504. Vede astrattu.
- Sommerburg O, Keunen JE, Bird AC, van Kuijk FJ. Frutta è verdura chì sò fonti di luteina è zeaxantina: u pigmentu maculare in l'ochji umani. Br J Ophthalmol 1998; 82: 907-10. Vede astrattu.
- Teikari JM, Virtamo J, Rautalahti M, et al. Supplementazione à longu andà cù alfa-tocoferolu è beta-carotene è cataratta cunnessa à l'età. Acta Ophthalmol Scand 1997; 75: 634-40. Vede astrattu.
- Teikari JM, Rautalahti M, Haukka J, et al. Incidenza di operazioni di cataratta in i fumatori masci finlandesi micca influenzati da alfa tocoferolo o supplementi di beta carotene. J Epidemiol Community Health 1998; 52: 468-72. Vede astrattu.
- Lyle BJ, Mares-Perlman JA, Klein BE, et al. Ingestione di antioxidanti è risicu di incidenti in cataratta nucleare legata à l'età in u Studiu Beaver Dam Eye. Am J Epidemiol 1999; 149: 801-9. Vede astrattu.
- Chasan-Taber L, Willett WC, Seddon JM, et al. Un studiu prospettivu di assunzioni di carotenoidi è di vitamina A è risicu di estrazione di cataratta in donne americane. Am J Clin Nutr 1999; 70: 509-16. Vede astrattu.
- Brown L, Rimm EB, Seddon JM, et al. Un studiu prospettivu di assunzione di carotenoidi è risicu di estrazione di cataratta in omi US. Am J Clin Nutr 1999; 70: 517-24. Vede astrattu.
- Lyle BJ, Mares-Perlman JA, Klein BE, et al. Ingestione di antioxidanti è risicu di incidenti in cataratta nucleare legata à l'età in u Beaver Dam Eye Study. Am J Epidemiol 1999; 149: 801-9. Vede astrattu.
- Hankinson SE, Stampfer MJ, Seddon JM, et al. Ingesta di nutrienti è estrazione di cataratta in donne: un studiu prospettivu. BMJ 1992; 305: 335-9. Vede astrattu.
- Seddon JM, Ajani UA, Sperduto RD, et al. Carotenoidi dietetichi, vitamine A, C è E, è degenerazione maculare avanzata in relazione à l'età. Gruppu di Studiu Case-Control di Malatie Oculare. JAMA 1994; 272: 1413-20. Vede astrattu.
- Koonsvitsky BP, Berry DA, et al. Olestra affetta e concentrazioni sieriche di alfa-tocoferolo è carotenoidi ma micca u statutu di vitamina D o vitamina K in sughjetti liberi. J Nutr 1997; 127: 1636S-45S. Vede astrattu.
- Kostic D, White WS, Olson JA. Assorbimentu intestinale, eliminazione di u sieru è interazzione trà luteina è beta-carotene quandu amministrati à adulti umani in dosi orali separate o cumbinate. Am J Clin Nutr 1995; 62: 604-10. Vede astrattu.
- van den Berg H, van Vliet T. Effettu di dosi orali simultanee, uniche di beta-carotene cù luteina o licopene nantu à e risposte beta-carotene è ester retiniliche in a frazione lipoproteica ricca di triacilglicerina di l'omi. Am J Clin Nutr 1998; 68: 82-9. Vede astrattu.
- Landrum JT, Bone RA, Joa H, et al. Un studiu di un annu di u pigmentu maculare: l'effettu di 140 ghjorni di un supplementu di luteina. Exp Eye Res 1997; 65: 57-62. Vede astrattu.
- Snodderly DM. Prove per a prutezzione contra a degenerazione maculare legata à l'età da carotenoidi è vitamine antioxidanti. Am J Clin Nutr 1995; 62: 1448S-61S .. Vede astrattu.
- Spraycar M, ed. Stedman's Medical Dictionary. 26a ed. Baltimore, MD: Williams & Wilkins, 1995.
- Pratt S. Prevenzione dietetica di degenerazione maculare legata à l'età. J Am Optom Assoc 1999; 70: 39-47. Vede astrattu.
- Berson EL, Rosner B, Sandberg MA, et al. Un prucessu randomizatu di vitamina A è vitamina E supplementazione per a retinite pigmentosa. Arch Ophthalmol 1993; 111: 761-72. Vede astrattu.
- Naylor CD, O'Rourke K, Detsky AS, Baker JP. Nutrizione parenterale cù aminoacidi à catena ramificata in encefalopatia epatica. Una metanàlisi. Gastroenterologia 1989; 97: 1033-42. Vede astrattu.
- Majumdar SK, Shaw GK, Thomson AD, et al. Cambiamenti in i schemi di amminicidi di plasma in pazienti alcolichi cronichi durante u sindrome di ritruvamentu di l'etanolu: e so implicazioni cliniche. Med Ipotesi 1983; 12: 239-51. Vede astrattu.
- Vorgerd M, Grehl T, Jager M, et al. Terapia creatina in carenza di miofosforilasi (malatia McArdle): un prucessu crossover cuntrullatu cù placebo. Arch Neurol 2000; 57: 956-63. Vede astrattu.
- Foster S, Tyler VE. Tyler's Honest Herbal: Una Guida Sensible à l'Utilizazione di Erbe è Rimedi Correlati. 3a ed., Binghamton, NY: Haworth Herbal Press, 1993.
- Newall CA, Anderson LA, Philpson JD. Erboristeria: Una Guida per i Prufessiunali Sanitari. Londra, Regnu Unitu: The Pharmaceutical Press, 1996.
- Tyler VE. Erbe di Scelta. Binghamton, NY: Prudutti di Prudutti Farmaceutichi, 1994.
- Blumenthal M, ed. A Cummissione Tedesca E Monografie E: Guida Terapeutica à i Medicinali à base di Erbe. Trans. S. Klein. Boston, MA: Cunsigliu Botanicu Americanu, 1998.
- Monografie nantu à l'usi medicinali di e droghe vegetali. Exeter, UK: European Scientific Co-op Phytother, 1997.