8 Cunsiglii per Navigà in Tempi Difficuli Ch'aghju Amparatu à Campà Cù una Malatia Cronica
Cuntenutu
- 1. Dumandu aiutu
- Puderete esse abili à gestisce a vita da solu, ma ùn avete micca da capisce tuttu in solitaria.
- 2. Diventate amichevuli cù incertezza
- 3. Gestite e vostre risorse
- Puderete truvà chì e vostre circustanze sfidatrici vi danu un cambiamentu di prospettiva quandu si tratta di fà una vita soddisfacente.
- 4. Sentite i vostri sentimenti
- 5. Fate una pausa da tuttu stu sintimu
- 6. Crea un significatu in e sfide
- 7. Ride u vostru modu per mezu di e cose dure
- 8. Esse u vostru megliu amicu
- Puderete truvà una cunnessione più profonda cun voi stessu
Navigà in una situazione di salute hè una di e più grandi sfide chì parechji di noi ponu affrontà. Eppuru ci hè una saviezza tremenda da guadagnà da ste sperienze.
Se avete mai passatu tempu cù e persone chì campanu cù malatie croniche, pudete avè notatu chì avemu certe superpotenze - cume navigà in l'imprevisibilità di a vita cun un sensu di l'umuri, trasfurmà grandi sentimenti, è stà cunnessu cù e nostre comunità ancu durante i più duri volte.
A cunnoscu in prima persona per via di u mo stessu viaghju campendu cù sclerosi multipla per l'ultimi 5 anni.
Navigà in una situazione di salute hè una di e sfide più grandi chì parechji di noi ponu affrontà. Eppuru ci hè una saviezza tremenda da guadagnà da queste sperienze - saviezza chì vene utile durante altre situazioni di vita sfida, ancu.
Ch'ella campi cù una cundizione di salute, navigiate una pandemia, avete persu u vostru travagliu o rilazione, o site attraversu qualsiasi altra sfida in a vita, aghju riunitu qualchì saggezza, principii, è "gal malati" pratichi meglii chì ponu aiutà à pensà o interagisce cù questi ostaculi in un novu modu.
1. Dumandu aiutu
Campà cù una situazione cronica, incurabile, hà necessariu chì ghjunghjissi à e persone in a mo vita per supportu.
À u primu, eru cunvintu chì e mo richieste d'aiutu in più - dumandà à l'amichi di participà à appuntamenti medichi cun mè o di piglià i generi alimentari durante i mo flare-ups - seranu viste cum'è un pesu per elli. Invece, aghju trovu chì i mo amichi apprezzavanu l'occasione di mustrà a so cura in modu cuncretu.
Avè li in ghjiru hà fattu a mo vita assai più dolce, è mi rendu contu chì ci sò certi modi chì a mo malattia hà aiutatu à avvicinà ci di più.
Puderete esse abili à gestisce a vita da solu, ma ùn avete micca da capisce tuttu in solitaria.
Puderete truvà chì quandu permettite à i so amati di presentassi è di sustene vi durante un mumentu difficiule, a vita hè in realtà megliu quandu sò vicini.
Avè un amicu à pusà in a sala d'attesa à appuntamenti medichi cun voi, scambià testi stupidi, o avè sessioni di brainstorm in tarda notte significa più gioia, empatia, tenerezza è cumpagnia in a vostra vita.
Se vi aprite à cunnessione cù e persone chì si primuranu di voi, sta sfida di vita pò purtà ancu più amore in u vostru mondu chè prima.
2. Diventate amichevuli cù incertezza
Calchì volta a vita ùn và micca a manera chì avete pianificatu. Esse diagnosticatu cù una malatia cronica hè un cursu crash in quella verità.
Quandu mi sò statu diagnosticatu di MS, avia paura di significà chì a mo vita ùn seria micca gioia, stabile, o soddisfacente cum'è avessi sempre immaginatu.
A mo situazione hè una malattia potenzialmente progressiva chì puderia influenzà a mo mobilità, a visione, è parechje altre abilità fisiche. Ùn sò veramente micca ciò chì l'avvene per mè.
Dopu qualchì annu passatu à campà cù MS, sò statu capace di fà un cambiamentu significativu in quantu mi sentu cun quella incertezza. Aghju amparatu chì avè pigliatu l'illusione di un "certu futuru" significa avè l'uccasione di passà da a gioia dipendente da e circustanze à a gioia incondizionata.
Hè una vita di prossimu livellu, sè mi dumandate.
Una di e prumesse chì mi aghju fattu in i primi tempi di u mo viaghju sanitariu hè chì tuttu ciò chì accade, sò incaricatu di cume li rispondu, è mi piacerebbe piglià un approcciu pusitivu quant'ellu possi.
Aghju ancu impegnu à miccaRinuncendu à a gioia.
Se navigate e paure nantu à un futuru incertu, vi invitu à ghjucà un ghjocu di brainstorm creativa per aiutà à riorganizà i vostri penseri. U chjamu u ghjocu "U peghju scenariu di u peghju casu". Eccu cumu si ghjoca:
- Ricunnosce una paura chì ghjoca in a vostra mente."Aghju da sviluppà indebulimenti di mobilità chì mi impediscenu di pudè andà à marchjà cù i mo amichi".
- Immaginate unu o più modi utili per risponde à sta situazione spaventosa. Eccu i vostri "best-case" risposte."Truvaraghju o stabilisceraghju un gruppu o club accessibile à l'aria aperta"."Seraghju un amicu gentile è di sustegnu per mè stessu per tutti i sentimenti chì ponu esce."
- Immaginate alcuni risultati positivi à e risposte in u passu 2."Scuntraraghju novi amichi chì ponu esse ligati à a vita cun sfide di mobilità"."Seraghju capace di sente mi ancu più putente ch'è prima perchè una di e mo paure hè diventata vera è aghju scupertu chì eru in realtà bè".
Questu esercitazione pò spostàvi da u sentimentu bluccatu o impotente in a ruminazione nantu à l'ostaculu stessu, è invece focalizà a vostra attenzione nantu à a vostra risposta à questu. In a vostra risposta si trova u vostru putere.
3. Gestite e vostre risorse
Avè menu energia fisica per via di i mo sintomi significava chì durante i flares di sintomi ùn avia più u tempu di mette a mo energia versu ciò chì ùn era micca significativu per mè.
Per u megliu o per u peghju, questu m'hà purtatu à fà un bilanciu di ciò chì era veramente impurtante per mè - è à impegnassi à fà di più.
Stu cambiamentu di prospettiva mi hà ancu permessu di riduce e cose menu soddisfacenti chì adupravanu a mo vita.
Puderete truvà chì e vostre circustanze sfidatrici vi danu un cambiamentu di prospettiva quandu si tratta di fà una vita soddisfacente.
Dà ti tempu è spaziu per ghjurnale, medità, o parlà cù una persona di fiducia di ciò chì stai amparendu.
Ci hè una infurmazione impurtante chì ci pò esse rivelata in tempi di dulore. Pudete mette questi apprendimenti à bonu usu infundendu a vostra vita cù più di ciò chì apprezzate veramente.
4. Sentite i vostri sentimenti
À u primu, aghju avutu difficultà à lascià a verità di u mo novu diagnosticu di MS in u mo core. Aviu a paura chì, se l'avessi, mi sentissi cusì arrabbiatu, tristu è impotente chì mi lasciassi annullà o spazzà da e mo emozioni.
Pocu à pocu, aghju amparatu chì hè OK di sente prufonda quandu sò prontu, è chì i sentimenti finiscenu per calà.
Creu spaziu per sperimentà e mo emozioni parlendu onestamente cù e persone chì amu, ghjurnali, trasfurmazioni in terapia, ascoltendu canzoni chì evocanu sentimenti profondi, è cunnessu cù altre persone in a comunità di malatie croniche chì capiscenu e sfide uniche di vive cù una salute cundizione.
Ogni volta chì lasciu passà questi sentimenti attraversu me, mi finiscu di sentimi rinfriscatu è più autenticamente me stessu. Avà, mi piace à pensà à pienghje cum'è "un trattamentu spa per l'anima".
Puderete teme chì lascià si sente emozioni sfidanti durante un mumentu digià difficiule significa chì ùn esisterà mai da quellu dolore prufondu, tristezza o paura.
Basta à ramintà chì nisun sintimu dura per sempre.
In realtà, permettendu à queste emozioni di toccavvi profondamente pò esse trasformatore.
Purtendu a vostra cuscenza affettuosa à i sentimenti chì nascenu è lascialli esse ciò ch'elli sò senza pruvà à cambialli, site cambiatu per u megliu. Pudete diventà più resistente, è più autenticu tù.
Ci hè qualcosa di putente per lascià vi esse impactatu da l'alti è bassi di a vita. Face parte di ciò chì ti face umanu.
È mentre trattate queste emozioni dure, qualcosa di novu emergerà probabilmente. Pudete sentite ancu più forte è più resistente ch'è prima.
5. Fate una pausa da tuttu stu sintimu
Quantu mi piace sentì i mo sentimenti, aghju capitu ancu chì una parte di ciò chì mi aiuta à sente OK cù "andà in fondu" hè chì aghju sempre a opzione di alluntanassi.
Raramente passeraghju una ghjurnata intera à pienghje, in furia, o à sprime a paura (ancu sè ancu seria OK). Invece, possu mette da parte una ora o ancu solu uni pochi di minuti per sente ... è poi passà à un'attività più leggera per aiutà à bilancià tutta l'intensità.
Per mè, questu sembra guardà spettaculi divertenti, andà à fà una spassighjata, cucinà, dipinghje, ghjucà à un ghjocu, o chjachjarà cù un amicu nantu à qualcosa chì ùn hà nunda di rapportu à u mo MS.
Trattà grandi sentimenti è grandi sfide richiede tempu. Credu chì pò piglià una vita sana per trattà ciò chì hè di vive in un corpu chì hà una sclerosi multipla, un avvene incertu, è una seria di sintomi chì ponu sorgere è cascà in ogni mumentu. Ùn aghju micca cursa.
6. Crea un significatu in e sfide
Aghju decisu di sceglie a mo propria storia significativa nantu à u rolu chì vogliu ghjucà a sclerosi multipla in a mo vita. MS hè un invitu à apprufundisce a mo relazione cun mè.
Aghju accettatu l'invitu, è di conseguenza, a mo vita hè diventata più ricca è più significativa chè mai.
Dò spessu à MS u creditu, ma sò veramente quellu chì hà fattu stu travagliu trasfurmativu.
Cum'è amparate à dà un sensu à e vostre proprie sfide, pudete scopre a putenza di e vostre proprie abilità di significatu. Forse u viderete cum'è una occasione di ricunnosce chì ci hè sempre l'amore ancu in i mumenti più duri.
Puderete truvà chì sta sfida hè quì per mustrà vi cum'è resistente è putente sì veramente, o per addulcisce u vostru core à a bellezza di u mondu.
L'idea hè di sperimentà è aduttà tuttu ciò chì vi calma o vi incuraghjisce avà.
7. Ride u vostru modu per mezu di e cose dure
Ci hè qualchì mumentu quandu a gravità di a mo malattia mi colpisce veramente, cum'è quandu aghju bisognu di fà una pausa da un avvenimentu suciale in modo da pudè dorme indefinitamente in un'altra stanza, quandu sò cunfrontu cù a scelta trà i terribili effetti collaterali di un medicamentu sopra un altru, o quandu sò sedutu cun ansietà ghjustu prima di una procedura medica spaventosa.
Spessu trovu chì devu solu ride di quantu traditori, scomodi, o umilianti in mente sti momenti ponu sente.
A risata allenta a mo propria resistenza à u mumentu è mi permette di cunnesse cun me stessu è e persone intornu à mè in modu creativu.
Ch'ella sia ridichjulendu à l'assurdità di u mumentu o cracking un scherzu per schjarisce u mo umore, aghju trovu a risa per esse u modu u più amorevule per lasciami rinuncià à u mo pianu persunale è affaccà per ciò chì accade in questu mumentu.
Sfruttà u vostru umore significa cunnessu cù una di e vostre superpotenze creative in un mumentu in cui pudete esse sentitu impotente. È in u muvimentu in queste sperienze ridicule difficili cun un sensu di l'umuri in a vostra tasca posteriore, pudete truvà una putenza ancu più profonda di u tippu chì senti quandu tuttu va secondu u pianu.
8. Esse u vostru megliu amicu
Ùn importa quanti amichi cari è membri di a famiglia si sò uniti à mè per u mo viaghju cù MS, sò l'unicu chì stà in u mo corpu, pensa i mo penseri, è sente e mo emozioni. A mo presa di cuscenza di stu fattu hè stata qualchì volta spaventosa è sola.
Aghju ancu scupertu chì mi sentu assai menu solu quandu imaginu chì sò sempre accumpagnatu da ciò chì chjamu u mo "eu saggiu". Questa hè a parte di mè chì pò vede tutta a situazione cume hè - cumpresu testimone di e mo emozioni è di e mo attività quotidiane - da un locu d'amore incondizionatu.
Aghju fattu sensu à a mo rilazione cun mè chjamendula una "migliore amicizia". Questa perspettiva m'hà aiutatu à sente mi solu in i mo momenti più duri.
Durante i tempi duri, u mo sapiente interiore mi ramenta chì ùn sò micca in questu solu, ch'ella hè quì per mè è mi ama, è ch'ella hè radicata per mè.
Eccu un eserciziu per cunnette cù u vostru propiu sàviu:
- Piega un fogliu di carta à a mità verticalmente.
- Aduprate a vostra manu non dominante per scrive alcune di e vostre paure nantu à quellu latu currispundente di a carta.
- Aduprate a manu dominante per scrive risposte amare à quelle paure.
- Cuntinuate avanti è avanti cum'è chì ste duie parte di voi stanu avè una conversazione.
Questu esercitazione aiuta à creà una alleanza interiore trà dui aspetti distinti di u vostru eu multifacetatu, è vi aiuta à riceve i benefici di e vostre qualità più amate.
Puderete truvà una cunnessione più profonda cun voi stessu
Sè vo leghjite questu perchè travagliate un momentu difficiule avà, per piacè sapete chì aghju radicatu per voi. Vecu i vostri superpoteri.
Nuddu pò dassi una cronologia o ditti esattamente cumu duvete campà per questa parte di a vostra vita, ma spergu chì venite à truvà una cunnessione più profonda cun voi stessu in u prucessu.
Lauren Selfridge hè un matrimoniu autorizatu è terapeuta di famiglia in California, travagliendu in ligna cù e persone chì vivenu cù malatie croniche è coppie. Ella riceve u podcast di l'intervista, "Questu ùn hè micca ciò chì aghju urdinatu", Focalizatu nantu à a vita di core cun malatie croniche è sfide di salute. Lauren hà campatu cù una recidiva chì rimette a sclerosi multipla per più di 5 anni è hà sperimentatu a so parte di mumenti gioiosi è sfidanti in u caminu. Pudete amparà di più nantu à u travagliu di Lauren quì, o seguitalla è ella podcast nantu à Instagram.